Είναι επίσημο: Και δεύτερος σταθμός του μετρό στην Κυψέλη

Είναι επίσημο: Και δεύτερος σταθμός του μετρό στην Κυψέλη

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η γραμμή θα κατασκευαστεί σε 8 χρόνια και αν δεν υπάρξει κάποια καθυστέρηση, θα παραδοθεί το 2027

Νίκη για τους κατοίκους της Κυψέλης αποτελούν οι εξελίξεις σχετικά με τη γραμμή 4 του Μετρό και την προσθήκη του σταθμού «Ελικώνος», σύμφωνα με το athenstransport.com. Οι κάτοικοι εξ αρχής ζητούσαν την κατασκευή του, αφού η απόσταση μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι και Κυψέλη θα είναι μεγαλύτερη του ενάμιση χιλιομέτρου με τη γραμμή να διέρχεται από μία εκ των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας.

Η Αττικό Μετρό είχε δικαιολογήσει την μεγάλη απόσταση με το επιχείρημα πως δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος μεταξύ των δύο σταθμών. Οι κάτοικοι είχαν υποδείξει ως προτεινόμενη θέση τη διασταύρωση Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας πλησίον του λόφου Ελικώνος. Η Αττικό Μετρό αμφισβήτησε την κατασκευαστική εφικτότητα του σταθμού στο σημείο αυτό, καθώς ο σταθμός θα έπρεπε να κατασκευαστεί σε βάθος 50 μέτρων, λόγω του υπεδάφους της περιοχής (ύψωμα).

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Αττικό Μετρό απάντησε για μία ακόμα φορά πως η κατασκευή του σταθμού δεν είναι δυνατό να εξεταστεί στην παρούσα φάση καθώς είναι αργά και κάτι τέτοιο θα προκαλούσε καθυστέρηση στην εξέλιξη του διαγωνισμού.

Αυτό που μεσολάβησε από τότε είναι η παρέμβαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τον περασμένο Οκτώβριο. Μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη κ. Αναγνωστόπουλου κατά τη διάρκεια συζήτησης για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη Γραμμή 4, το σώμα ζήτησε να εξεταστεί θετικά τόσο το αίτημα των κατοίκων της Κυψέλης για την προσθήκη ενός σταθμού, όσο και το αίτημα του Δήμου Καισαριανής για τη μετακίνηση του σταθμού Νήαρ Ηστ.

Ο νέος σταθμός με την προσωρινή ονομασία Ελικώνος (άλλα πιθανά ονόματα «Πάρνηθος», «Αγία Γλυκερία», «Αλεπότρυπα», «Άνω Κυψέλη») φαίνεται πως βρίσκεται στη διασταύρωση Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος ή πλησίον. Ωστόσο, η τελική επιβεβαίωση για τη θέση όλων των σταθμών της γραμμής θα έρθει με την προκήρυξη της β’ φάσης του διαγωνισμού τον επόμενο Φεβρουάριο. Εκτός απροόπτου, δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να καταθέσουν και οι τέσσερις κοινοπραξίες που επιλέχθηκαν από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης τον περασμένο Αύγουστο.

Νωρίτερα, μέσα στον Ιανουάριο, αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή της γραμμής. Δηλαδή, τις παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες στις περιοχές σταθμών και φρεάτων που θα ξεκινήσουν (και θα πρέπει να τελειώσουν) πριν την έναρξη των κυρίως έργων.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 θα έχει προϋπολογισμό 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ (1.450.000.000 σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού) και θα είναι το «μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ευρώπη σήμερα». Το 25%-30% προβλέπεται ότι θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ το υπόλοιπο 70%-75% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2018 ενώ τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2019.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή), με 15 πλέον σταθμούς και μήκος 13 περίπου χιλιομέτρων, αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες. Θα είναι η πρώτη γραμμή του Μετρό της Αθήνας με συρμούς χωρίς οδηγό και θύρες στις αποβάθρες των σταθμών. Η δυνητική χρονοαπόσταση των συρμών θα είναι τα 90 δευτερόλεπτα, ωστόσο τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής, οι συρμοί θα διέρχονται το λιγότερο ανά 4 λεπτά.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter