Έγκλημα Τέμπη: Στο κάδρο των ευθυνών και ο «άνθρωπος του Κυριάκου»

Έγκλημα Τέμπη: Στο κάδρο των ευθυνών και ο «άνθρωπος του Κυριάκου»

Ο πρώην γγ και πρώην υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης έτυχε της προστασίας και της κάλυψης του Μεγάρου Μαξίμου όσο τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμμένα στον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Τριαντόπουλο για το έγκλημα των Τεμπών. Με το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ για την εξεταστική επιτροπή το εν λόγω status μεταβλήθηκε, αφού η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά χωρίς περιστροφές τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του.

Μπορεί ο «άνθρωπος του Κυριάκου» στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης να κατάφερε να περάσει κάτω από τα ραντάρ τη στιγμή που οι προβολείς ήταν στραμμένοι στον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Τριαντόπουλο για το έγκλημα των Τεμπών, όμως το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ για την εξεταστική επιτροπή φρόντισε να τον συμπεριλάβει στο κάδρο των ευθυνών.

Το όνομα του πρώην γγ και πρώην υφυπουργού Υποδομών εντοπίζεται δύο φορές στο πόρισμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ειδικότερα, μετά την επισήμανση ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί αν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση 717 και λειτουργούσε σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, όπως και το ETCS, στο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνεται:

«Επομένως το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο κ. Καραμανλής, ο υφυπουργός κ. Καραγιάννης και οι γενικοί γραμματείς εκείνης της περιόδου είχαν καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας, όπως επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρ.13, 14 και 59 επ. του ν. 4632/2019 που θεσπίστηκε για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2016/797 και 2016/ 798».

Και προστίθεται: «Σε κάθε περίπτωση εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο κ. Καραμανλής, ο υφυπουργός κ. Καραγιάννης και οι γενικοί γραμματείς εκείνης της περιόδου, μετά τη δραματική απομείωση του προσωπικού και μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στη Ζάχαρη Λάρισας και την απόφαση μη άμεσης αποκατάστασής του, είχαν προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου, όπως:

  • Το κλείσιμο σταθμών για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό.
  • Τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.
  • Τη μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων». Συνεπώς, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα, αυτές οι διορθωτικές αποφάσεις θα διασφάλιζαν την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου και την αναστολή λειτουργίας του ως την αποκατάσταση των προϋποθέσεων ασφαλούς λειτουργίας».

«Παράβαση καθήκοντος»

Αρμόδιες κοινοβουλευτικές πηγές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι το πρώην στέλεχος της Αττικό Μετρό και της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας επί κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου πρέπει να ερευνηθεί για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, αφού εκ της θέσεώς του «φέρει ευθύνη για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717».

Διερωτώνται, επίσης, ποιοι ήταν οι λόγοι για τους οποίους ο πρώην υφυπουργός (ο οποίος το 2015 υπέγραψε υπέρ της υποψηφιότητας του Απόστολου Τζιτζικώστα και πριν από τον δεύτερο γύρο μεταπήδησε στο μητσοτακικό «στρατόπεδο») όχι μόνο δεν παραιτήθηκε μαζί με τον Κ. Καραμανλή, αλλά επί της ουσίας αναβαθμίστηκε με τις αρμοδιότητες που ανέλαβε λόγω της sui generis ανάληψης καθηκόντων από τον Γιώργο Γεραπετρίτη.

«Γαλάζια» ανησυχία

Οπως ανέφεραν στην εφημερίδα οι ίδιες πηγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η συμπερίληψη του Γ. Καραγιάννη στα πολιτικά πρόσωπα που ευθύνονται τόσο για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717 όσο και για τη μη λήψη μέτρων αναφορικά με τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας των τρένων προκάλεσε ανησυχία σε «γαλάζια» στελέχη, τα οποία δεν δίστασαν να σηκώσουν τηλέφωνα για να πληροφορηθούν γιατί και πώς ο ΣΥΡΙΖΑ στο πόρισμά του αναφέρεται στον «άνθρωπο του Κυριάκου».

Επιπλέον, συνάδελφος του Γ. Καραγιάννη την επίμαχη περίοδο, ο οποίος βρέθηκε αυτοβούλως στον τόπο της τραγωδίας λίγες ώρες μετά την πολύνεκρη σιδηροδρομική σύγκρουση, φρόντισε μιλώντας στο Documento να διαχωρίσει τη θέση του από τον πρώην υφυπουργό Mεταφορών, γεγονός που σημαίνει ότι η αναντίρρητη προσπάθεια κάλυψης και προστασίας από το Μέγαρο Μαξίμου έχει πλέον προκαλέσει αντίστροφα αντανακλαστικά από ανθρώπους που κάθονταν στο ίδιο τραπέζι κατά τη διεξαγωγή των υπουργικών συμβουλίων.

Γιατί τέτοια βιασύνη;

Ερωτήματα και υποψίες προκαλεί η βιασύνη του πρώην υφυπουργού Υποδομών να υπογράψει μόλις δύο μέρες μετά το δυστύχημα των Τεμπών απόφαση για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ». Ανάδοχος του έργου αναδείχθηκε η Ενωση Προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ενώ αίσθηση προκαλεί ότι ο Γ. Καραγιάννης στην απόφασή του εγκρίνει «το από 1-3-2023 συνταχθέν Πρακτικό 3 της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού». Δηλαδή, λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα η συγκεκριμένη επιτροπή έκρινε πρώτο μέλημά της να συνεδριάσει και ο αρμόδιος υφυπουργός με ταχύτητες που ξεφεύγουν κατά πολύ από το παγιωμένο πλαίσιο λειτουργίας του δημοσίου και εν μέσω εθνικού πένθους ήρθε να επικυρώσει και να εγκρίνει το πρακτικό. Γιατί αυτό το άγχος από τον Γ. Καραγιάννη; Μήπως φοβόταν το ενδεχόμενο καρατόμησης και δεν ήθελε να αφήσει πίσω του εκκρεμότητες;

Η σύμβαση που υπέγραψε ο Γιώργος Καραγιάννης μόλις δυο μέρες μετά το δυστύχημα των Τεμπών

 

Διαβάστε επίσης:

Μεγάλη νίκη για την Μαρία Καρυστιανού στο Ευρωκοινοβούλιο – Ανοίγει ο δρόμος για την δικαίωση 57 ψυχών (Video)

Ενωμένες οι δημοκρατικές δυνάμεις για το έγκλημα των Τεμπών – Όλες οι πολιτικές ομάδες υπερψήφισαν την αναφορά

Αρβανίτης: «Το Ευρωκοινοβούλιο δεν ανέχεται την καταρράκωση του Κράτους Δικαίου – Δεν περιφρονεί τη μνήμη των θυμάτων»

Documento Newsletter