‘Eγκλημα στην Πατρών – Πύργου

‘Eγκλημα στην Πατρών – Πύργου

Ρισκάρουν την ασφάλεια των οδηγών χωρίς τη ΛΕΑ, στρέφοντας την κίνηση προς τα διόδια της υπό κατασκευή Ολυμπίας οδού

Η κατάργηση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) σε έναν με μεγάλη κυκλοφορία δρόμο – εθνική οδό εγκυμονεί καθημερινά μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια των οδηγών αφού δεν δίνει τη δυνατότητα σε ασθενοφόρα, πυροσβεστικά και άλλα οχήματα έκτακτης ανάγκης να κινηθούν έγκαιρα σε περίπτωση σοβαρών περιστατικών.

Πολιτικοί μηχανικοί, τοπικοί παράγοντες σε Ηλεία και Αχαΐα, βουλευτές αλλά και εργαζόμενοι στον χώρο της υγείας κάνουν λόγο για πρωτοφανές σκάνδαλο μεγάλων οικονομικών συμφερόντων που συντελείται με ταχύτατους ρυθμούς και έχει στόχο την υποβάθμιση του συγκεκριμένου δρόμου και την αναγκαστική εκτροπή των οδηγών προς τα διόδια της περιβόητης υπό κατασκευή νέας οδού Πύργου – Πατρών, η οποία και έχει δοθεί προς οικονομική εκμετάλλευση σε ιδιώτες για τα επόμενα 23 χρόνια.

Σιωπή υπουργείου, Τροχαίας και Δικαιοσύνης

Το υπουργείο Υποδομών επιβεβαίωσε δυστυχώς τις πληροφορίες που θέλουν τους αρμόδιους να μην απαντούν ποτέ σε δύσκολες ερωτήσεις, καθώς ούτε τώρα απάντησε στα σχετικά γραπτά ερωτήματα που έστειλε επίσημα προ ημερών το Documento.

Περίεργη σιωπή επικρατεί και στα τμήματα Τροχαίας σε Ηλεία – Αχαΐα, ενώ προκλητική αδιαφορία δείχνουν και οι Εισαγγελίες Πύργου – Αμαλιάδας και Πάτρας, οι οποίες αν και έχουν ενημερωθεί από σχετικά δημοσιεύματα, δεν έχουν κάνει καμία ενέργεια προκειμένου να σταματήσει το παράνομο έργο.

Οι εργασίες που πραγματοποιούνται στη νέα εθνική οδό Πάτρας – Πύργου έχουν προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα σε χιλιάδες οδηγούς και μεγάλη αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες, αφού η τοποθέτηση κορυνών στη μέση του οδοστρώματος δημιουργεί καθημερινά κυκλοφοριακό χάος. Αρκεί ένα τρακτέρ ή κάποιο βαρύ όχημα για να σχηματιστεί ουρά πολλών χιλιομέτρων από ΙΧ τα οποία κινούνται με ταχύτητες όχι πάνω από 3050 χλμ./ώρα!

Εγκληματική η κατάργηση της ΛΕΑ

Η εν λόγω εγκληματική και παράνομη κατάργηση της ΛΕΑ προκαλεί τεράστια προβλήματα και στα ασθενοφόρα που μεταφέρουν ασθενείς ή τραυματίες στα νοσοκομεία της δυτικής Ελλάδας.

Ο Σωκράτης Σωτηρόπουλος, πρώην πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Νοσοκομείου Αμαλιάδας, καταγγέλλει σχετικά: «Ολα αυτά τα χρόνια καταθέτουμε φόρο αίματος σε ένα δρόμο που ίσως είναι ο πιο επικίνδυνος της Ελλάδας. Οι τελευταίες παρεμβάσεις, με τη νέα διαγράμμιση, την τοποθέτηση κορυνών, μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και την εξαφάνιση της ΛΕΑ, προκαλούν μεγαλύτερο χάος. Αν προπορεύεται γεωργικό μηχάνημα ή αν ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης αυτοκίνητο, ο δρόμος κλείνει ολοσχερώς, αφού οι κώνοι δεν επιτρέπουν την προσπέραση του εμποδίου. Τα διερχόμενα ασθενοφόρα ή τα οχήματα πυρόσβεσης εγκλωβίζονται σε ουρές χιλιομέτρων χωρίς δυνατότητα διαφυγής. Στις διακομιδές του ΕΚΑΒ, που ο χρόνος είναι πολύτιμος, με όλες αυτές τις καθυστερήσεις μπορεί να κινδυνεύσουν ζωές. Οι επαγγελματίες υγείας έχουν ενημερώσει επανειλημμένα τις αρμόδιες αρχές, αλλά δυστυχώς λύσεις δεν δίνονται. Σε ένα νομό όπως η Ηλεία, με διαλυμένες τις δημόσιες δομές υγείας, το ΕΣΥ σε κατάρρευση και τις διακομιδές στα νοσοκομεία της Αχαΐας ως μόνη διέξοδο, η εξίσωση της ασφαλούς διακομιδής γίνεται ακόμη πιο δύσκολη».

Τοπικές μαφίες εν σιωπή…

Μιλώντας στο Documento o Χαράλαμπος Βρυώνης, διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός, MSc επιθεωρητής εργασίας, αναρωτιέται σε ποια άλλη χώρα της Ευρώπης υπάρχει εθνική οδός χωρίς ΛΕΑ. «Εάν μείνει κάποιος από λάστιχο, τι θα γίνει; Εάν κάποιος οδηγός νιώσει αδιαθεσία, τι θα κάνει; Τι αντίκτυπος θα υπάρχει μελλοντικά στο τουριστικό προϊόν της περιοχής όταν αντικρίσουν οι τουρίστες την εξωπραγματική εικόνα; Στο μέλλον κανένας οδηγός δεν θα επιλέγει τη σημερινή οδό όταν ξέρει ότι κινδυνεύει η ζωή του λόγω της άστοχης απόφασης υπουργείου και περιφέρειας να την καταστρέψει. Όλες οι τοπικές μαφίες εν σιωπή, όπως και ο τεχνικός κόσμος» καταγγέλλει και σημειώνει: «Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας οφείλει κατά τον νόμο να αφαιρέσει τις άδειες άσκησης επαγγέλματος των μηχανικών που εμπλέκονται στις εκτελούμενες παράνομες εργασίες, επειδή ενεργούν εντελώς εκτός πλαισίου της επιστήμης και της τέχνης του μηχανικού, κατάφωρα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και του κοινού καλού».

«Τα διερχόμενα ασθενοφόρα ή τα οχήματα πυρόσβεσης εγκλωβίζονται σε ουρές χιλιομέτρων χωρίς τη δυνατότητα διαφυγής. Στις διακομιδές του ΕΚΑΒ, που ο χρόνος είναι πολύτιμος, με όλες αυτές τις καθυστερήσεις μπορούν να κινδυνέψουν ζωές. Οι επαγγελματίες υγείας έχουν ενημερώσει επανειλημμένα τις αρμόδιες αρχές, αλλά δυστυχώς λύσεις δεν δίνονται», αναφέρει ο Σωκράτης Σωτηρόπουλος, πρώην πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων Νοσοκομείου Αμαλιάδας.

«Εάν μείνει κάποιος από λάστιχο, τι θα γίνει; Εάν κάποιος οδηγός νιώσει αδιαθεσία, τι θα κάνει; Τι αντίκτυπος θα υπάρχει μελλοντικά στο τουριστικό προϊόν της περιοχής όταν αντικρίσουν οι τουρίστες την εξωπραγματική εικόνα; Στο μέλλον κανένας οδηγός δεν θα επιλέγει τη σημερινή οδό όταν ξέρει ότι κινδυνεύει η ζωή του λόγω της άστοχης απόφασης υπουργείου και περιφέρειας να την καταστρέψει. Όλες οι τοπικές μαφίες εν σιωπή, όπως και ο τεχνικός κόσμος», σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Βρυώνη, διπλωματούχο πολιτικό μηχανικό, MSc επιθεωρητή εργασίας.

Αναπάντητα ερωτήματα από τους αρμόδιους

Για το ίδιο θέμα η ΝΕ Ηλείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) συνέταξε προ ημερών και απέστειλε επιστολή προς τη γενική γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, η οποία δεν απάντησε, επισημαίνοντας την κατάργηση της ΛΕΑ και πλήθος άλλων προβλημάτων, όπως το φαινόμενο της πολύ επικίνδυνης πλέον παράνομης προσπέρασης στην οποία πιθανότατα θα οδηγήσει ο περιορισμός της κυκλοφορίας στο ένα ρεύμα, με χρήση της κεντρικής, αποκλεισμένης με πλαστικές κορύνες λωρίδας.

Για την εθνική οδό-παγκόσμια πρωτοτυπία χωρίς ΛΕΑ παρενέβη πρόσφατα και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Ηλεία Διονύσης Καλαματιανός: «Πραγματικά δεν αντιλαμβάνεται κάποιος υπεύθυνος τους κινδύνους που προκύπτουν; Πού μπορούν να κινηθούν ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα κ.ά. όταν υπάρχει ανάγκη; Εχει αναρωτηθεί κάποιος υπεύθυνος τι συμβαίνει όταν υπάρχει ακινητοποίηση ενός οχήματος λόγω βλάβης ή όταν υπάρχει ανάγκη στάσης; Δεν αντιλαμβάνεται το αυτονόητο, ότι προκαλείται τεράστια ταλαιπωρία και ουρά αυτοκινήτων;» αναφέρει μεταξύ άλλων και τονίζει: «Η νυχτερινή οδήγηση σε αυτό τον δρόμο παραμένει επικίνδυνη, καθώς η μειωμένη ορατότητα και η θάμβωση από τα φώτα των αντίθετα κινούμενων οχημάτων δημιουργούν σοβαρά προβλήματα και είναι σοβαρές αιτίες πρόκλησης ατυχήματος. Η εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού κατά μήκος της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών – Πύργου θα μπορούσε να αμβλύνει τους κινδύνους, όμως ανάλογη πρόβλεψη δεν φαίνεται να υπάρχει».

Documento Newsletter