Έφτασε στην Καλαμαριά ο μετροπόντικας “Έλλη”

Έναν ακόμη χρόνο υπομονή ζήτησε από τους Θεσσαλονικείς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Μετά από ταξίδι 110 ημερών, έφτασε σήμερα από τον Σταθμό της Μίκρας σε αυτόν της “Αρετσού” στην Καλαμαριά, στον δεύτερο κατά σειρά σταθμό της γραμμής της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά (Τσιγγιρίδου και Αγίου Νικολάου), ο μετροπόντικας «Έλλη» (TBM), ενώ σε ένα δίμηνο αναμένεται και η άφιξη του δεύτερου, του “Φρίξου”.

Την “Έλλη” υποδέχτηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας και οι εργαζόμενοι στο έργο.

Σε δηλώσεις του μετά την έλευση της “Έλλης” στον σταθμό της Αρετσού στην Καλαμαριά, ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι στη βασική γραμμή του έργου του μετρό έχουν ολοκληρωθεί οι σήραγγες και τονίζοντας ότι το έργο έχει εισέλθει στην τελική ευθεία, κάλεσε τον κόσμο της Θεσσαλονίκης να κάνει έναν ακόμη χρόνο υπομονή.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, το 2018, στην ΔΕΘ της Θεσσαλονίκης “η πόλη θα έχει μια άλλη όψη, πολλές λαμαρίνες που θίγουν και την εικιστική και τη συγκοινωνία της πόλης θα έχουν απομακρυνθεί και το 2019 το μετρό και η επέκτασή του για Καλαμαριά θα μπει σε δοκιμαστική λειτουργία. Αρχές του 2020 ξεκινάει μια άλλη εποχή για τη Θεσσαλονίκη, που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πριν πολλά χρόνια”, επισήμανε. “Αυτά που δεσμευόμαστε τα κάνουμε πράξη και η σημερινή πορεία του έργου, είναι η απόδειξη”, υπογράμμισε.

Για τη διάνοιξη της Πόντου στην Καλαμαριά, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη οι διαβουλεύσεις με τον δήμαρχο Καλαμαριάς και εξέφρασε την πεποίθηση “ότι θα εξοικονομήσουμε από την ταχύτητα και από τη μεγάλη μείωση των αποζημιώσεων που δίνονταν στο παρελθόν, για να την χρηματοδοτήσουμε”.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις αρχαιολογικές εργασίες στη Βενιζέλου, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι διαφορετικές απόψεις των φορέων της πόλης επιλύθηκαν με τον βέλτιστο τρόπο και τεχνικές λύσεις, σημείωσε: “Συνεχίζονται με γοργό ρυθμό οι αρχαιολογικές εργασίες, είναι πολύ ικανοποιητικές και οι τεχνικές λύσεις που βρέθηκαν, όπως και το πρόσθετο κόστος, έτσι ώστε να μπορέσει το μετρό και τα αρχαία να είναι μαζί, να αποτελέσουν το πρόσιμο για τη Θεσσαλονίκη”. Στόχος όπως είπε, είναι το έργο του μετρό να μην διαδραματίσει μόνο το μεταφορικό και εμπορικό του έργο, αλλά και να συμβάλλει καθοριστικά και στην ανάδειξη της πολιτιστικής πλευράς της πόλης.

Στο πλαίσιο αυτό, γνωστοποίησε ότι απηύθυνε πρόσκληση στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ώστε η ορχήστρα του δήμου της συμπρωτεύουσας να ανοίξει την αυλαία των πολιτιστικών δραστηριοτήτων που θα γίνουν στο προσεχές διάστημα στην Αθήνα, με στόχο να αναδειχθούν οι Σταθμοί του μετρό της πρωτεύουσας και να γίνει σαφές σε όλη την ελληνική κοινωνίας το μεγάλο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι αστικές συγκοινωνίες και σε πολλές άλλες πλευρές της κοινωνικής ζωής.

«Οι ταχύτητες είναι σχεδόν διπλάσιες στην Καλαμαριά, έναντι των συνηθισμένων, γιατί βοηθάει το έδαφος μεν, αλλά και το έμψυχο δυναμικό έχει αποκτήσει την εμπειρία», σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας πως ο εμπορικός και απλός κόσμος στην περιοχή δεν διαμαρτύρονται από τις οχλήσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά “ο κόσμος διαμαρτύρεται για τις καθυστερήσεις και όχι για τις εργασίες. Όταν υπάρχει εξέλιξη, δεν υπάρχει γκρίνια”.

Μεταξύ άλλων τόνισε ότι «οι μετροπόντικες στην Καλαμαριά διανοίγουν περίπου 22 μέτρα την ημέρα, ενώ η συνηθισμένη ταχύτητα είναι 10 μέτρα την ημέρα», ενώ τόνισε «σε δυο μήνες η Έλλη αναμένεται να αφιχθεί στον σταθμό της Καλαμαριάς και τέτοια εποχή το 2018 θα συναντήσει τη βασική γραμμή».

“Δεν μας προβληματίζει τίποτα, έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, τεχνικά διοικητικά και θεσμικά”, επισήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Μυλόπουλος, προσθέτοντας ότι “με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ πλέον ανοίγει ο δρόμος για να έχουμε δημόσιες συγκοινωνίες, ένα ολοκληρωμένο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών που επιτέλους θα λειτουργούν συμπληρωματικά, με ένα τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολυνθεί η ζωή των πολιτών”.

Δίνοντας δε τη δική του απάντηση στην αντιπολίτευση, ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι “οι μισές και περισσότερες πόλεις στην Ευρώπη έχουν δημόσιες και δημοτικές αστικές συγκοινωνίες” και στο πλαίσιο αυτό διερωτήθηκε “το Παρίσι είναι Σοβιετία, το Βερολίνο, η Φρανκφούρτη και η Κοπεγχάγη είναι πόλεις που έχουν δημόσιες ή δημοτικές συγκοινωνίες”.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται προς τη Νομαρχία, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα, με πέντε νέους Σταθμούς και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Αναλυτικότερα, το έργο της κατασκευής της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά δημοπρατήθηκε στις 6 Μαΐου 2009, ενώ η σύμβαση επέκτασης υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε, συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ (400 εκ. ευρώ αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση).

Το “παρών” στη σημερινή εκδήλωση άφιξης της “Έλλης” στο Σταθμό της Αρετσού στην Καλαμαριά, έδωσαν ο δήμαρχος της περιοχής και άλλα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.