ΕΕ: 36% οι δασμοί για τα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα από Κίνα – Στο 9% για τα Tesla

ΕΕ: 36% οι δασμοί για τα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα από Κίνα – Στο 9% για τα Tesla

Η Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρους έως 36%, ελαφρώς μειωμένους δηλαδή, για μία πενταετία επί των εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά παραμένει ανοικτή σε εναλλακτική λύση που θα προτείνει το Πεκίνο, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, ειδική μεταχείριση θα έχει η Tesla με 9%.

Αναλυτικότερα, οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ενωσης, εκτός αν μέχρι τότε υπάρξει εναλλακτική συμφωνία με το Πεκίνο. Θα αντικαταστήσουν την προσωρινή φορολόγηση που αποφασίσθηκε στις αρχές του Ιουλίου και έφθανε το 36%, διευκρίνισε η Κομισιόν, η οποία παραμένει «ανοικτή» στον διάλογο και σε κάθε εναλλακτική που θα προτείνει το Πεκίνο για να αποφύγει την επιβολή αυτής της φορολογίας που επικρίνεται από ορισμένα κράτη μέλη όπως η Γερμανία και η Σουηδία..

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι προτεινόμενοι δασμοί αναθεωρήθηκαν ελαφρώς προς τα κάτω, με την κατασκευάστρια εταιρεία MG SAIC, τη μητρική εταιρεία Volvo Car AB Geely και την BYD να αντιμετωπίζουν πρόσθετους δασμούς 36,3%, 19,3% και 17% αντίστοιχα.

Σε άλλες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ για τα EV θα επιβληθεί δασμός 21,3%, ενώ άλλοι μη συνεργαζόμενοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν δασμό 36,3%. Οι συντελεστές θα επιβληθούν επιπλέον των δασμών 10% στους οποίους υπόκεινται ήδη οι εξαγωγείς από την Κίνα.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα εισπράξει τους προσωρινούς φόρους που έχουν επιβληθεί από τις 5 Ιουλίου. Θα συνεχίσουν να καταβάλλονται, αλλά θα παραμείνουν μπλοκαρισμένοι σε τραπεζικό λογαριασμό πριν επιστραφούν.

Η νέα φορολόγηση θα υιοθετηθεί οριστικά μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, εκτός της περίπτωσης που μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού) αντιταχθούν.

Στην πρωτοπορία των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την εξαφάνιση των εργοστασίων της αν αποτύχει να ανακόψει τον αναμενόμενο κατακλυσμό κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας όπου το Πεκίνο έχει το προβάδισμα έχοντας επενδύσει προ πολλού στην κατασκευή μπαταριών.

Στην Ευρωπαϊκή Ενωση, η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται σε πλήρη άνθηση εν όψει της απαγόρευσης από το 2035 της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα: τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 22% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι 3% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τομέα. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν το 8% της αγοράς.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρο ύψους 9% (από 20,8%) για μία πενταετία στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η Tesla έχει λάβει μικρότερες επιδοτήσεις από την Κίνα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Bloomberg

Δείτε επίσης:

«Πετάχτηκε από το κάθισμα με φόρα και χτύπησε στο κεφάλι» – Συγκλονίζει ο αδερφός του 19χρονου που σκοτώθηκε στο λούνα παρκ (Video)

Χαλκιδική: Κατέληξε ο 19χρονος που τραυματίστηκε σοβαρά σε λούνα παρκ – Έδινε μάχη για τη ζωή του (Video)

Πανσέληνος Αυγούστου 2024: Μαγευτικές εικόνες από το «φεγγάρι του Οξύρρυγχου»

Μπάιντεν: «Λούζερ» και «καταδικασμένος κακοποιός» ο Τράμπ

Χαλκιδική: Κατέληξε ο 19χρονος που τραυματίστηκε σοβαρά σε λούνα παρκ – Έδινε μάχη για τη ζωή του (Video)

Κρανίου τόπος η Αττική με υπογραφή Μητσοτάκη – Μόνο την τελευταία τετραετία έχει καεί το 1/3 των δασών του λεκανοπεδίου

Καιρός: Ισχυρές βροχές, καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις – Ποιες περιοχές θα βρεθούν στο «κόκκινο» (LIVE)

Ετικέτες

Documento Newsletter