Έδειραν σταθμάρχη του ΗΣΑΠ – «Κακοποιός στη φυλακή χάρη στην αυτοθυσία του συναδέλφου μας»

Η λογική «πάμε και όπου βγει» με την ασφάλεια στον Ηλεκτρικό (Γραμμή 1) συνεχίζεται από τη ΣΤΑΣΥ. Ένας ακόμη σοβαρός ξυλοδαρμός σταθμάρχη σημειώθηκε στην παλαιότερη γραμμή της χώρας με το Σωματείο Εργαζομένων να εκδίδει ανακοίνωση για τον άτυχο άνδρα που ξυλοκοπήθηκε από κακοποιό και νοσηλεύτηκε 4 ημέρες στο νοσοκομείο.

Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της Πέμπτης (18/7) περίπου στις 22:00 το βράδυ και δεν είναι το πρώτο. Επίσης δεν είναι η πρώτη φορά που τίθενται ερωτήματα για την ασφάλεια του προσωπικού στον Ηλεκτρικό. Χαρακτηριστικά, στις 15 Μαΐου μια επιβάτης επιχείρησε να ρίξει στις γραμμές του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1) τη σταθμάρχισσα του Αγ. Ελευθερίου με τους υπόλοιπους επιβάτες να διασώζουν την εργαζόμενη. Όπως αναφέρει το Σωματείο: «Με βάση τον σχεδιασμό που υπάρχει, σε κάθε σταθμό βρίσκεται ένας συνάδελφος σταθμάρχης και το πολύ ένας υπάλληλος της εταιρείας φύλαξης. Στην ασφάλεια συνδράμουν οι αστυνομικοί του σχεδίου “Αριάδνη”. Όμως όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος ο σχεδιασμός είναι ελλιπής και ανεπαρκέστατος». Όπως και στο συμβάν του Μαΐου έτσι και στον ξυλοδαρμό που εργαζόμενου οι άνδρες της ΕΛΑΣ έρχονται κατόπιν εορτής, ενώ πληροφορίες του documentonews.gr αναφέρουν πως η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ κάνει συνεχώς περικοπές στα κονδύλια που αφορούν τη φύλαξη των 24 Σταθμών της Γραμμής 1.

 «Σχέδιο» αγνοείται

Η εγκατάλειψη της ιστορικότερης γραμμής της Αθήνας είναι εμφανής δια γυμνού οφθαλμού. Δεν είναι μόνο η έλλειψη κλιματισμού των συρμών καθώς τα τελευταία πέντε χρόνια οι συνθήκες ολοένα και χειροτερεύουν. Το documentonews.gr έχει στηλιτεύσει αναρίθμητες φορές τα κενά ασφάλειας στον Ηλεκτρικό. Βέβαια, άγνωστο παραμένει αν η γραμμή που χρησιμοποιούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες και επισκέπτες έχει το «Σχέδιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών».

Σε ερώτησή του documentonews.gr για την ύπαρξη του «Σχεδίου» στις 26 Ιανουαρίου 2024 η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είχε απαντήσει χαρακτηριστικά: «Όπως αναφέρεται και στην αρχική απάντηση της ΣΤΑ.ΣΥ, τη λειτουργία της Γραμμής 1 διέπει υπάρχον, ενεργό Σχέδιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών, ώστε να διασφαλίζονται η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων και η προφύλαξη της υλικοτεχνικής υποδομής. Σε εξέλιξη είναι η επικαιροποίηση του υπάρχοντος, ενεργού Σχεδίου, που συντάσσεται σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και θα εκδοθεί εντός του πρώτου 6μήνου του 2024».

Ωστόσο, λίγο πριν μπει ο Αύγουστος, όσο το «σχέδιο» και η «επικαιροποίησή» του αναμένονται, περιστατικά βίας συνεχίζουν να συμβαίνουν στον Ηλεκτρικό. Το ερώτημά παραμένει: Πόσα ακόμα χρειάζεται να συμβούν στην ιστορικότερη γραμμή της πρωτεύουσας για να ενδιαφερθεί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για την ασφάλεια στον Ηλεκτρικό;

Ολόκληρη η ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ.:

«Άλλος ένας ξυλοδαρμός συναδέλφου σταθμάρχη εν ώρα υπηρεσίας

Άλλη μια επίθεση έρχεται να προστεθεί στη λίστα μιας σειράς περιστατικών σε βάρος των  συναδέλφων σταθμαρχών στη  Γραμμή 1, που αποδεικνύει  με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο το τεράστιο πρόβλημα φύλαξης των σταθμών και γενικότερα του δικτύου, για την αντιμετώπιση της διαρκώς αυξανόμενης εγκληματικότητας.

Το τελευταίο περιστατικό της απρόκλητης και βάναυσης  επίθεσης που έθεσε σε κίνδυνο την ζωή του συναδέλφου μας, ξεπέρασε το όριο οποιασδήποτε υπομονής και ανοχής.

Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει το δίκτυο της γραμμής 1, είναι ένα ανοιχτό δίκτυο με πολλαπλά προβλήματα στην φύλαξή του. Αυτό άλλωστε προκύπτει από το πλήθος των συμβάντων.

Και αν αυτήν την στιγμή ένας κακοποιός βρίσκεται στην φυλακή αυτό οφείλεται στην γενναιότητα και την αυτοθυσία του συναδέλφου μας σταθμάρχη, ο οποίος μέχρι εχθές νοσηλευόταν.

Με βάση τον σχεδιασμό που υπάρχει, σε κάθε σταθμό βρίσκεται ένας συνάδελφος σταθμάρχης και το πολύ ένας υπάλληλος της εταιρείας φύλαξης. Στην ασφάλεια συνδράμουν οι αστυνομικοί του σχεδίου “Αριάδνη”. Όμως όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος ο σχεδιασμός είναι ελλιπής και ανεπαρκέστατος.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι από τα πλέον σοβαρά ζητήματα που υπάρχουν στην εταιρεία. Αν κάτι δεν αλλάξει στο σχεδιασμό και την αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων , είναι μαθηματικά βέβαιο ότι τα χειρότερα είναι θέμα χρόνου να έρθουν. 

Όλο αυτό αποκτά μια άλλη ξεχωριστή διάσταση αν συνυπολογίσουμε την αντιμετώπιση που έχουν οι  σταθμάρχες  ειδικά της γραμμής 1 από τους αρμοδίους.

Αυτό φάνηκε τόσο από την τελευταία Σ.Σ.Ε, όσο  και από την αδιαφορία του υπουργείου που δεν εκτελεί ακόμα την εκ του νόμου υποχρέωσή του να επανακαθορίσει το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας καθώς η σχετική ΚΥΑ μαζί με τις υπόλοιπες που εκκρεμούν έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.

Επειδή όμως για εμάς το πιο σημαντικό είναι να επιστρέψουμε μετά την βάρδια στο σπίτι μας υγιείς,  δεν θα ανεχτούμε άλλο αυτήν την απαξίωση.

Καλούμε για ακόμα  μια φορά τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να εκλείψουν  τα περιστατικά βίας εντός του δικτυού της που θέτουν σε κίνδυνο τους εργαζομένους της». 

Διαβάστε επίσης:

ΚάSOS: Προκαλεί η Άγκυρα, ο τουρκικός στόλος κύκλωσε το νησί – Κοιτάει από μακριά η Αθήνα

Μάτι: Ο αξιωματικός της Πυροσβεστικής, το μπέρδεμα με τις σορούς και η καρατόμηση για το φιάσκο της Ύδρας

Wall Street Journal: «Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι αλλάζουν τακτική μετά την αποχώρηση Μπάιντεν»

Καιρός: Φέρνει μπουρίνια ο πολικός αεροχείμαρρος – Θα έρθει σύντομα νέος καύσωνας; (LIVE)

«Θεέ μου, είναι απλά ένα παιδί» – Σοκάρουν οι μαρτυρίες εθελοντών γιατρών από την φρίκη της Γάζας

Τέμπη: Νέα έρευνα για τα 11 λεπτά της σιωπής – Η έκθεση-παρωδία της ΕΛΑΣ και το αίτημα της οικογένειας του νεκρού μηχανοδηγού

Ολυμπιακοί Αγώνες: Ο Μίλτος, ο Λευτέρης και τα «άλογα» της ελληνικής αποστολής

Καύσωνες στην Ελλάδα: Η φονική επέλαση του 1987 με 1.300 νεκρούς – Οι καυτοί Ιούληδες που έμειναν στην ιστορία (Photos – Video)

Καμπανάκι Ολλανδού ερευνητή για μεγάλο σεισμό στην Ελλάδα – Είχε προβλέψει τα 7,8 Ρίχτερ στην Τουρκία

Ετικέτες