Δώρα Χρυσικού: Δεν έχουμε τελειώσει με τον φασισμό – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Δώρα Χρυσικού: Δεν έχουμε τελειώσει με τον φασισμό – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Λίγο πριν από την πρεμιέρα της παράστασης «18/9» η Ειρήνη Δρίβα συνομιλεί με τη Δώρα Χρυσικού και τον σκηνοθέτη Κοραή Δαμάτη. Ένας συγκλονιστικός μονόλογος για την αλήθεια και τον φόβο, εμπνευσμένος από τις καθοριστικός καταθέσεις των δύο γενναίων κοριτσιών στη δίκη για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα.

Ντέιβιντ Σούρκαμπ: «Δεν υπήρχε καμία… «Julia»! Ο frontman των «Pavlov’s Dog» με την μοναδική χροιά φωνής που έγραψε Ιστορία στην ροκ, βρέθηκε για λίγες ημέρες στην Αθήνα και αποκάλυψε στον Αντώνη Μποσκοΐτη πτυχές της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής του.

Η Νοτιοαφρικανή συγγραφέας Κάρεν Τζένινγκς με αφορμή την κυκλοφορία στα ελληνικά του βιβλίου της «Ένα νησί», μιλάει στην Εμυ Ντούρου για το βαθύ και ανεπούλωτο τραύμα της αποικιοκρατίας  στην Αφρική.

Η Art Athina, το μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός στην Ελλάδα που φιλοξενεί κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες, ανοίγει τις πόρτες της στις 19 Σεπτεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.

Ο τελευταίος αυτοκράτορας Ακίρα Κουροσάβα. Το φεστιβάλ της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» κλείνει φέτος τα 30 χρόνια ζωής και τα γιορτάζει με ένα πλούσιο αφιέρωμα στον κορυφαίο Ιάπωνα δημιουργό. Το παρουσιάζει ο Κωνσταντίνος Καΐμάκης.

Ο σκηνοθέτης Βασίλης Βαφέας σε συνέντευξη του στον Αντώνη Μποσκοΐτη με αφορμή το Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου στη Σάμο, μεταξύ άλλων θυμάται τα παιδικά του χρόνια στην Αίγυπτο κι αναφέρεται στις σχέσεις του με τον Κώστα Βουτσά και τον Άκη Πάνου.

Μια ιστορία από… τα κινούμενα σχέδια. Ο οξύθυμος, αλαζόνας και ανώριμος Ντόναλντ Ντακ που αγαπάμε πριν από ενενήντα χρόνια έκανε την πρώτη του εμφάνιση και η Εμυ Ντούρου θυμάται τις βασικές στάσεις της πορείας του.

Η Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθέτησε τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου με έμφαση στο χορό και στη Μαρίνα Σάττι, που έστρεψε πάνω της το ενδιαφέρον του κοινού. Κριτική από τον Ηρακλή Λογοθέτη.

Ήττα του πολιτισμού στη Σαντορίνη. Έξωση εκατό μαθητών από το κτίριο του παραρτήματος του Εθνικού Ωδείου Θήρας. Το “βαρύ” όνομα του ιδρυτή Μανώλη Καλομοίρη δεν μπόρεσε να τα βάλει με τον υπερτουρισμό. Ρεπορτάζ  της Κατερίνας Αγγελιδάκη.

Το «Ξανά μαζί» του Στεφάν Μπριζέ με τους Γκιγιόμ Κανέ και Άλμπα Ρορβάκερ είναι ίσως η πιο αισθηματική ταινία της χρονιάς. Κριτική για όλες τις νέες ταινίες της εβδομάδας από τον Κωνσταντίνο Καϊμάκη.

Στο «Καντράν» ο Γιώργος-Ικαρος Μπαμπασάκης με αφορμή τη συναυλία της Βίκυς Λέανδρος στο Ηρώδειο γράφει για τα χρόνια της αθωότητας, τα πρώτα καρδιοχτύπια και την συμβολική αξία της «ωραίας ζωής» που υμνεί εδώ και έξι δεκαετίες η τραγουδοποιός.

Ένα μουσικό ταξίδι στη Μεσαιωνική Κρήτη. Το σημαντικότερο κείμενο της πρώιμης Κρητικής λογοτεχνίας, ο «Απόκοπος» του Μπεργαδή μελοποιήθηκε με πειραματική διάθεση από τη Ναταλία Κωτσάνη και τον Τάσο Κοφοδήμο. Το άκουσε και γράφει για αυτό ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

Έγκυρο ή ηθικό; Ακόμα κι αν είναι έγκυρη η απόφαση της επιτροπής για τα Οσκαρ, και είχε εγκαίρως υπογραφή υπουργού πριν τις παραιτήσεις, σίγουρα δεν είναι ηθικά αποδεκτή. Γράφει η Χρυσούλα Παπαΐωάννου

Ετικέτες

Documento Newsletter