Δοκιμάζουμε τα Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD και AWD CVT

Δοκιμάζουμε  τα Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD και AWD CVT

To Mitsubishi Eclipse Cross αποτελεί τη νέα προσθήκη στη γκάμα των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας και συγχρόνως την πρώτη της κίνηση στην υποκατηγορία των SUV Coupe μοντέλων.

Μάλιστα η Mitsubishi είναι από τις πρώτες, μη premium, εταιρείες που τολμούν να μπουν στο παιχνίδι και όπως και στο παρελθόν, σε αντίστοιχες πρωτοπόρες κινήσεις, το κάνει με επιτυχία.

Θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει ότι η Mitsubishi δεν είναι και καμιά αρχάρια εταιρεία στην κατηγορία των εκτός δρόμου και SUV αυτοκινήτων. Εκτός του ότι έχει διανείμει τα SUV φώτα της σε διάφορους άλλους ομίλους, μεταξύ αυτών και στην PSA και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία και για τις δύο πλευρές, συγκαταλέγεται στους αρχαιότερους «παίκτες» της κατηγορίας. Μόλις το 1936, που παρουσιάστηκε το PX33, η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να αποτελέσει μια, με διαφορετικό μεν, αλλά εν πολλοίς αντίστοιχο αντικείμενο, εναλλακτική πρόταση στις πολύφημες Jeep και Land Rover. Σε διάφορες μάλιστα εποχές της ιστορίας της, όπως για παράδειγμα με το Pajero, καθόρισε σε σημαντικό βαθμό τις εξελίξεις σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Mitsubishi Eclipse Cross: Λογική εξέλιξη

Υπό αυτή τη λογική, το νέο Mitsubishi Eclipse Cross δεν θα μπορούσε σε καμιά περίπτωση να χαρακτηριστεί κεραυνός εν αιθρία, αλλά συνεπής εξέλιξη στη φιλοσοφία της μάρκας.

Κατασκευαστικά το νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας τοποθετείται ανάμεσα στο ASX και το Outllander με το οποίο μοιράζεται πληθώρα κατασκευαστικών μερών και το ίδιο δάπεδο. Παρά το διαφορετικό μήκος, το Mitsubishi Eclipse Cross έχει και το ίδιο μεταξόνιο, γεγονός που εξασφαλίζει ικανοποιητικότατους χώρους, όχι μόνο για τους εμπρός, αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Οι πλάτες των καθισμάτων έχουν μεταβλητή κλίση, εξασφαλίζοντας περισσότερο ξεκούραστη παραμονή στα μεγάλα ταξίδια, ενώ η κεκλιμένη οροφή αφήνει ζωτικό χώρο για τα κεφάλια ακόμη και υψηλόσωμων επιβατών. Εάν δεν έχει επιλεχθεί και η διπλή πανοραμική ηλιοροφή, τότε η όλη αίσθηση είναι αντίστοιχη ενός premium μοντέλου.

Στο γεγονός αυτό συμβάλει η γενικότερη ποιότητα των υλικών, η πολύ καλή συναρμογή τους και τα υψηλά επίπεδα άνεσης που επικρατούν στο εσωτερικό. Η ανάρτηση, αποσβένει με ευκολία το μεγαλύτερο μέρος, ακόμη και έντονων ανωμαλιών του οδοστρώματος, οι θόρυβοι παραμένουν μακριά και γενικότερα σε ταχύτητες cruising επικρατούν συνθήκες… κρεβατοκάμαρας.

Mitsubishi Eclipse Cross: Όμορφο και καλά εξοπλισμένο

Το εσωτερικό είναι όμορφο και προσεγμένο, ιδιαίτερα στην AWD Intense Plus του μοντέλου της δοκιμής, που εντυπωσιάζει με τις επιμέρους λεπτομέρειες και τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Η σύνδεση του κινητού με το εξαιρετικό σε ήχο πολυσύστημα Rockford Fosgate επιτυγχάνεται με κορυφαία ευκολία και ταχύτητα και η διαχείρισή του είναι το ίδιο εύκολη, ιδιαίτερα αν συνηθίσει κανείς το touchpad στη βάση της κονσόλας. Αντίθετα, οι ποτηροθήκες ενοχλούν το δεξί βραχίονα σε περίπτωση που τα ποτήρια που φιλοξενούν είναι μεγάλου μεγέθους, ενώ και τα μεγαλύτερα κινητά έχουν ανάγκη από μεγαλύτερο χώρο για να μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένα με καλώδιο στα δύο διαθέσιμες USB θύρες.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και άμεσο, σε αυτό συμβάλλουν και οι μπάρες θόλων που αυξάνουν την ακαμψία του εμπρός μέρους. Μια διαφορετικής εικόνα παρουσιάζουν τα επίπεδα ελκτικής πρόσφυσης μεταξύ της προσθιοκίνητης και τετρακίνητης έκδοσης. Ενώ στη δεύτερη οι κάθε είδους επιρροές στην κατευθυντικότητα των εμπρός τροχών και την πρόσφυση κατά την εκκίνηση απουσιάζουν παντελώς, ακόμη και σε δυναμικές εκκινήσεις σε ολισθηρό οδόστρωμα, στο πρώτο η εικόνα δεν είναι αντίστοιχη.

Πιο συγκεκριμένα το εμπρός σύστημα του προσθιοκίνητου και χειροκίνητου Eclipse Cross δεν κρύβει μια αδυναμία να μεταφέρει άμεσα στη δύναμή του στο δρόμο. Επιπρόσθετα, ο συμπλέκτης δείχνει σχετικά αδύναμος στην εκκίνηση, ενώ και η επιτάχυνση για τις πρώτες 1.000 στροφές έρχεται σχετικά αργά. Από εκεί και πάνω το νέο σύνολο των 1,5 λίτρων αποδεικνύεται γίγαντας.

Mitsubishi Eclipse Cross: Νέος 1.5 Turbo

Πρόκειται για το ολοκαίνουριο σύνολο 1.5 Turbo με απευθείας ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό MIVEC. Η απόδοσή του φτάνει τους 163 ίππους και η απόδοσή του, μετά τις 1.500 σ.α.λ. δυναμική και γραμμική μέχρι σχεδόν και το όριο των κόκκινων στροφών. Η άμεση απόκρισή του στο γκάζι και ο ήπιος τρόπος λειτουργίας προσθέτουν πόντους στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Συνολικά δεν δυσκολεύεται να κινήσει το αμάξωμα των 1.500 κιλών, ενώ σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο των 8 προκαθορισμένων σχέσεων, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός σε κατανάλωση.

Το CVT κιβώτιο, είναι επίσης νέο και συγχρόνως το πιο εξελιγμένο κιβώτιο του είδους που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα. Ο τρόπος λειτουργίας του μοιάζει περισσότερο με αυτόν ενός καλού αυτόματου και λιγότερο με ενός μεταβλητής σχέσης, που είναι. Μετά από κάθε αλλαγή επιτρέπει μια μικρή πτώση των στροφών, εξομοιώνοντας με τέλειο τρόπο μια συνήθη αλλαγή σχέσης, διατηρεί το χαρακτηριστικό βουητό των κιβωτίων του είδους περιορισμένο και μόνο με πλήρες φορτίο κάνει αισθητή, αλλά όχι ενοχλητική την παρουσία του.

Mitsubishi Eclipse Cross: Smartphone Link Display Audio

To νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποτελεί επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα του αυτοκινήτου. Η σύνδεση με το κινητό γίνεται άμεσα κι εύκολα από την πρώτη φορά και η διαχείριση αποδεικνύεται απροβλημάτιστη. Απροβλημάτιστη μπορεί να χαρακτηριστεί γενικότερα και η οδήγηση, με την πληθώρα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού και γενικότερα ασφάλειας που περιλαμβάνονται ιδιαίτερα στην AWD Intense Plus.

Mitsubishi Eclipse Cross: Συμπέρασμα

Ξεκινώντας από την εμφάνιση τόσο του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού, το Mitsubishi Eclipse Cross αποτελεί μια ιδιαίτερα όμορφη και εντυπωσιακή πρόταση, όχι μόνο για την ίδια την μάρκα, αλλά και συνολικά στην κατηγορία των SUV οχημάτων. Η κουπέ οροφή προσθέτει ακόμη περισσότερους πόντους και prestige για τον κάτοχο. Την ίδια στιγμή, οι χώροι παραμένουν ικανοποιητικοί, ενώ στα θετικά στοιχεία περιλαμβάνονται τόσο, η οδική συμπεριφορά και η άνεση, όσο και ο εξοπλισμός. Η τετρακίνητη εκδοχή εξαλείφει τις όποιες μικρές αδυναμίες της ελκτικής πρόσφυσης στην προσθιοκίνητη, ενώ υπέρ της είναι και η σχεδόν τέλεια λειτουργία του CVT κιβωτίου. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 21.650 ευρώ για την προσθιοκίνητη εκδοχή με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ οι τετρακίνητες εκδοχές ξεκινούν από τα 34.950 ευρώ περιλαμβάνοντας σχεδόν τα πάντα.

Mitsubishi Eclipse Cross: Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Κυβισμός (κ.εκ.):

1.499

1.499

Διάταξη/κύλινδροι:

Εγκάρσια εμπρός / 4

Εγκάρσια εμπρός / 4

Τροφοδοσία:

Turbo, άμεσος ψεκασμός

Turbo, άμεσος ψεκασμός

Ισχύς (PS/σ.α.λ.):

163/5.500

163/5.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):

250/1.800-4.500

250/1.800-4.500

Επιδόσεις

0-100 χ.α.ω (δλ.)

10,3

9,8

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

205

200

Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)

Μικτή

6,6

7,0

Αστική

Υπεραστική

Μέση δοκιμής

8,4

9,2

Εκπομπές ρύπων

Προδιαγραφή

Euro 6B

Euro 6Β

CO2 (γρ./χλμ.)

151

159

Μετάδοση

Κίνηση

Εμπρός

Τετρακίνηση

Κιβώτιο / Σχέσεις

Χειροκίνητο / 6

CVT / 8

Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Αμάξωμα / διαστάσεις

Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.)

4.405×1.805×1.685

4.405×1.805×1.685

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.670

2.670

Χώρος αποσκευών (λτ./VDA)

378-1.122

378-1.122

Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά)

1.425 / 2.050

1.550 / 2.150

Ανάρτηση

Εμπρός

Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική

Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική

Φρένα

Εμπρός / πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι

Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι

Διαστάσεις ελαστικών

Εμπρός / πίσω

215/70 R16

225/55 R18

Προτεινόμενη τιμή λιανικής

Βασική έκδοση (ευρώ)

21.650

34.950

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4WD CVT

1.499 cc

Ετικέτες

Documento Newsletter