Η τέχνη ξανασταυρώνεται – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Η τέχνη ξανασταυρώνεται – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Η τέχνη ξανασταυρώνεται.

Από τον «Τελευταίο Πειρασμό» το 1988 έως τα «Αδέσποτα κορμιά» το 2024, σαν να μην πέρασε μια μέρα. Μια αφίσα ξύπνησε τα πιο συντηρητικά και σκοταδιστικά αντανακλαστικά. Η Χρυσούλα Παπαΐωάννου είδε το καταπληκτικό ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου με θέμα την άμβλωση, την εξωσωματική γονιμοποίηση και την ευθανασία και μίλησε με τον δημιουργό της αφίσας, τον κινηματογραφιστή Νίκο Πάστρα.

Η Μαργαρίτα Ζορμπαλά είχε μια χειμαρρώδη συζήτηση με τον Αντώνη Μποσκοΐτη, στην οποία χώρεσαν ο Θεοδωράκης και ο Χατζιδάκις, οι ποιητές, η γενέτειρα της Σοβιετική Ένωση και η φιλοσοφία της για τη ζωή και την τέχνη.

Η Ειρήνη Δρίβα βρέθηκε στην πρόβα της παράστασης «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» (Θέατρο Θησείον) και μίλησε με τον Αργύρη Ξάφη και τη Ζωή Ξανθοπούλου.

Μόλις κυκλοφόρησε το συγκλονιστικό χρονικό «Βασανιστήρια στην ΕΣΑ» (εκδ. Πόλις) του Δημήτρη Σερεμέτη για τους βασανισμούς στα χρόνια της χούντας. Γράφει η Έμυ Ντούρου.

«Δεν πάψαμε ποτέ να προσφεύγουμε στην ιρλανδική λογοτεχνία, με τους πλούσιους και παθιασμένους τρόπους της, με τις αιφνιδιαστικές και εκπληκτικές τροπές της. Από την πρώτη μιας νιότη κιόλας, ο Σάμιουελ Μπέκετ και ο Τζέιμς Τζόυς αποτέλεσαν αείζωους φίλους και οδοδείκτες μας». Γράφει ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης.

Δέκα χρόνια μετά το… κύκνειο live των HIM στην Ελλάδα και εννέα μήνες μετά την εμφάνισή των VV στο Rockwave festival, ο Βίλε Βάλο επιστρέφει για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο Γιάννης Πούλλος μίλησε μαζί του.

Το ντοκιμαντέρ «Με το στάχυ στη φανέλα», όπου είναι συμπαραγωγός η ερμηνεύτρια Αργυρώ Καπαρού, ήταν το έναυσμα για μια συζήτηση με την Ειρήνη Δρίβα.

Ο Ηρακλής Λογοθέτης είδε την παράσταση «Πλατόνοφ», το νεανικό έργο του Τσέχωφ, ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με την υπογραφή του διαπρεπούς Ρώσου σκηνοθέτη Αντολφ Σαπίρο και τους ηθοποιούς Γιώργο Χριστοδούλου, Έρρικα Μπίγιου, Παναγιώτα Βλαντή, Όμηρο Πουλάκη κ.ά.

Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για το αφιέρωμα του Cinobo στον σπουδαίο σκηνοθέτη Νίκο Παπατάκη, καθώς για πρώτη φορά μέσα από μια πλατφόρμα δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσει κανείς μια πλήρη ρετροσπεκτίβα στο έργο του.

Ετικέτες

Documento Newsletter