Μέρα με τη μέρα όλο και καταρρίπτεται το αφήγημα της αριστείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Όχι από κάτι άλλο αλλά από την ίδια τη διακυβέρνηση που ασκούν τόσο ο πρωθυπουργός όσο και αρκετοί υπουργοί του. Τρανταχτό παράδειγμα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Όπως μεταδίδει το kosmodromio.gr, πως για την ήδη λαβωμένη λόγω κορονοϊού φετινή τουριστική περίοδο δεν θα είναι, δυστυχώς, έτοιμο για λειτουργία το πολυδιαφημισμένο από την υπουργό Πολιτισμού νέο «αναβατόριο πλαγιάς» εξαιτίας των χειρισμών της Λίνας Μενδώνη. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι για πρώτη φορά μετά το 2004 δεν θα υπάρχει καμία δυνατότητα στους ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες να επισκεφθούν το διασημότερο μνημείο του κλασικού κόσμου.
Επίσης αποτελεί ταυτόχρονα και δεινή ήττα για την υπουργό Πολιτισμού, που ήδη από την ανάληψη των καθηκόντων της προσέδωσε έντονη πολιτική χροιά στην υπόθεση, επαναλαμβάνοντας με κάθε ευκαιρία τις ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης για το ζήτημα αυτό και παίρνοντας πάνω της όλο το βάρος της αντικατάστασης του παλαιού αναβατορίου με σύγχρονο «ανελκυστήρα πλαγιάς».
Όπως είναι γνωστό, μετά την καταγγελία για το ικρίωμα από μέρους της βουλευτού του ΜέΡΑ 25 Σοφίας Σακοράφα που μίλησε για «κατασκεύασμα της παρανομίας, της προχειρότητας και της εγκληματικής αδιαφορίας», καλώντας τον ίδιο τον πρωθυπουργό να διατάξει την άμεση διακοπή των εργασιών, το θέμα έφερε στη Βουλή, ο τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρολιάκος, καταγγέλλοντας πως αντιπροσωπεία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμποδίστηκε από το να επισκεφθεί τον χώρο του εργοταξίου.
Το θέμα επανήλθε στη Βουλή στις 3 Ιουνίου από την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Καλλιόπη Βέττα που κατηγόρησε την υπουργό Πολιτισμού και την κυβέρνηση για «την πρωτοφανή είσοδο ιδιωτών στο κορυφαίο μνημείο της χώρας διά του περιβόητου ανελκυστήρα και τα ντροπιαστικά ικριώματα που τοποθετήθηκαν στον ιερό βράχο, προκαλώντας καταγγελίες, επιθεώρηση του ΣΕΠΕ και εισαγγελική έρευνα».
Η Λίνα Μενδώνη, υπεραμυνόμενη των επιλογών της, απάντησε: «Ναι, διεκδικήσαμε και πήραμε ιδιωτική χορηγία για να έχουμε το αναβατόριο σε πολύ μικρότερο χρόνο από αυτόν που απαιτούν οι διαδικασίες του δημοσίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν γίνεται με απόλυτα διαφανή τρόπο», ενώ για πρώτη φορά επιχείρησε να εμπλέξει και άλλους υπουργούς στην επιλογή της για την υλοποίηση του έργου από το Ίδρυμα Ωνάση, σημειώνοντας πως η σχετική σύμβαση «έχει υπογραφεί και από το Υπουργείο Οικονομικών και τους αρμόδιους Υπουργούς και από εμένα ως Υπουργό Πολιτισμού».
Ποιος όμως είναι ο «απόλυτα διαφανής τρόπος» στον οποίο αναφέρεται η υπουργός, όταν, όπως έχουμε αποκαλύψει δεν έγινε κανένας απολύτως διαγωνισμός, ούτε για την επιλογή των μελετητών του έργου, ούτε για την επιλογή του αναδόχου του έργου «Στερέωση βραχώδους υποβάθρου και τοιχίου Μπαλάνου στην περιοχή του ανελκυστήρα ΑμεΑ στο βόρειο τείχος της Ακρόπολης», ούτε για την επιλογή της εταιρείας που θα κατασκευάσει και θα τοποθετήσει τον ανελκυστήρα; Είναι “διαφανής τρόπος” για την υπουργό Πολιτισμού οι απευθείας αναθέσεις δημοσίων έργων και μάλιστα επί μνημείων UNESCO;
Το ικρίωμα της συμφοράς
Στην απάντησή της προς την Καλλιόπη Βέττα, η υπουργός Πολιτισμού αναφέρθηκε και στο περιλάλητο πλέον ικρίωμα, με τις καταγγελίες για το οποίο άρχισε να ξεδιπλώνεται το κουβάρι αυτής της αν μη τι άλλο πολλαπλά ενδιαφέρουσας ιστορίας. Είπε λοιπόν, σχετικά με αυτό το θέμα, η Λίνα Μενδώνη: «Προφανώς, δεν γνωρίζετε ότι και η Επιθεώρηση Εργασίας έδωσε το πράσινο φως. Η διαδικασία έχει τελειώσει εδώ και πολλές μέρες, αλλά και μετά τις καταγγελίες, η Επιθεώρηση Εργασίας έδωσε το πράσινο φως».
Τι αποκρύπτει, όμως, από την απάντησή της η «υπουργός Ακροπόλεως»; Πως οι εργασίες στο ικρίωμα, όπως προκύπτει από το αρ. πρωτ. 166644/27.05/2017 έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Επιθεώρησης Ασφαλείας και Υγείας στην Εργασία Αθηνών, Ανατολικής Αττικής και Κρήτης, διακόπηκαν μετά την πρώτη αυτοψία των Επιθεωρητών Εργασίας, στις 14 Μαΐου, μέχρι να υλοποιηθούν οι υποδείξεις τους για την λήψη μέτρων αποτροπής του άμεσου και σοβαρού κινδύνου, δεδομένου ότι διαπίστωσαν σειρά θεμάτων που αφορούσαν την απαίτηση χρήσης μεταλλικών ικριωμάτων για εργασίες άνω των 10 μέτρων, ανθεκτικές κουπαστές, ράβδους μεσοδιαστήματος, κενά στο δάπεδο, ασφαλή πρόσβαση στο ικρίωμα, χρήση ζωνών κ.ά. Πώς και της… διέφυγαν αυτές οι… λεπτομέρειες της Λίνας Μενδώνη;