Μετά το φιάσκο με τα Όσκαρ ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας έχει ανάγκη από νέο προφίλ. Κι αυτό χρειάζεται έργο. Πράξεις κι όχι λόγια. Μόνο που στην περίπτωσή του ούτε λόγια δεν ακούμε από το στόμα του. Οι θεσμικές του εμφανίσεις συνοψίζονται στο «εν οίδα ότι ουδέν οίδα». Αφού πήγε στο Φεστιβάλ της Δράμας δύο φορές με… άδεια χέρια, χωρίς καμία είδηση –ούτε το ΔΣ του νέου φορέα Creative Greece δεν είχε τη χαρά να ανακοινώσει, αφού έγινε την επόμενη μέρα με δελτίο Τύπου–, την Τετάρτη έκανε ακόμη μια διακοσμητική εμφάνιση στη συνέντευξη Τύπου του Εθνικού Θεάτρου.
Φυσικά και έπρεπε να παραστεί στην παρουσίαση του προγράμματος. Αλλά δεν είναι εικόνα υπουργού να μην έχει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα, όπως τι μέλλει γενέσθαι στο Εθνικό μετά την αποχώρηση του Γιάννη Μόσχου που αποκάλυψε ότι δεν προτίθεται να κάνει δεύτερη θητεία, στο οποίο ο κ. Φωτήλας απάντησε: «Δεν είναι της ώρας». Ούτε θεώρησε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να απαντήσει εάν η εκκωφαντικά πετυχημένη –εμπορικά και καλλιτεχνικά– «Ορέστεια» του Θόδωρου Τερζόπουλου θα έχει δεύτερο κύκλο ζωής εκτός των ελληνικών συνόρων αλλά με τη στήριξη και τη βοήθεια, οικονομική φυσικά, του ΥΠΠΟ.
Δηλαδή το υπουργείο που επικαλείται συνεχώς την καραμέλα της εξωστρέφειας για κάθε καταστροφική «τομή», όπως η μετατροπή των πέντε μεγάλων μουσείων της χώρας σε ΝΠΔΔ ή η απονομή αρμοδιότητας δημόσιων υπηρεσιών σε ιδιώτες (βλ. Ακρόπολη), δεν κρίνει ότι ο διεθνής Τερζόπουλος, που συνεργάστηκε πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο, πρέπει να ταξιδέψει την τριλογία του Αισχύλου σε ξένα μεγάλα φεστιβάλ και θέατρα; Γιατί εάν δεν είναι αυτός ο ορισμός της εξωστρέφειας του σύγχρονου πολιτισμού, τότε σηκώνουμε τα χέρια ψηλά. Αλλά είπαμε, αυτά «δεν είναι της ώρας» για τον κ. Φωτήλα και την κ. Μενδώνη. Προηγούνται οι φιέστες της «Αυτής Μεγαλειότητας» στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.