Δέκα κλικ από τις προηγούμενες εμφανίσεις των Soen με αφορμή τις συναυλίες της 17ης και 18ης Οκτωβρίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα.
Ήταν Σεπτέμβριος του 2019 όταν οι Soen, η πενταμελής πολυεθνική κολεκτίβα με έδρα τη Σουηδία, ήρθαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο της προώθησης του «Lotus» και όσοι βρεθήκαμε στις 5 του μήνα στο Gagarin διαπιστώσαμε πόσο δίκιο είχαν μιλούσαν τότε για την πλέον ανερχόμενη δύναμη στο progressive metal. Η προσπάθεια απογαλακτισμού των Soen από τις επιρροές τους που είχε ξεκινήσει ήδη από το «Lykaia» ολοκληρώθηκε στο «Lotus», με το συγκρότημα να έχει πλέον χτίσει τον δικό του χαρακτηριστικό ήχο και να μεταφέρει επί σκηνής τον λυρισμό και την απλότητα που χαρακτηρίζει την προοδευτική ματιά με την οποία προσεγγίζουν τις συνθέσεις τους αναδεικνύοντας το περιεχόμενο των στίχων τους που καταπιάνονται με ευαίσθητα ζητήματα. Το «Lotus» βρήκε τη θέση που του άξιζε στις λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς και σε εκείνο το live μπήκαν οι βάσεις πάνω στην οποία χτίστηκε η σχέση των Soen με το ελληνικό κοινό, μια σχέση που θα δυνάμωνε ακόμα περισσότερο.
Κάτι λιγότερο από τρία χρόνια μετά οι Soen επέστρεψαν για δύο συναυλίες σε Θεσσαλονίκη (26 Μαΐου στο Principal) και Αθήνα (27 Μαΐου στο Gagarin) έχοντας προσθέσει στη δισκογραφική φαρέτρα τους ακόμα ένα υπερόπλο. Το «Imperial» μπορεί να μην είχε σε σχέση με το «Lotus» τη χαοτική ποιοτική διαφορά που είχε το δεύτερο από τις προηγούμενες δουλειές τους, αλλά ήταν ένα εκκωφαντικό back to back, ένα άλμπουμ με το οποίο οι Soen ανταποκρίθηκαν στις υψηλές προσδοκίες και τους στόχους που οι ίδιοι έθεσαν. Ήταν, με δυο λόγια, το άλμπουμ που τους εδραίωσε για τα καλά στην κορυφή της λίστας των σύγχρονων progressive συγκροτημάτων που χαίρεσαι να ακούς όχι μόνο γι’ αυτά που παίζουν αλλά και γι’ αυτά που έχουν να πουν. Με τον Ουκρανό βιρτουόζο μπασίστα Oleksii «Zlatoyar» Kobel να έχει πάρει τη θέση του Stefan Stenberg οι Soen εμφανίζονται ακόμα πιο δεμένοι και με τον αέρα μεγάλης μπάντας σε μια περίοδο που τα κλειστά venues ζωντανεύουν ξανά μετά από ένα σκοτεινό διάστημα εξαιτίας της πανδημίας.
Η τρίτη επίσκεψη των Soen στην Ελλάδα έγινε προτού καλά καλά συνέλθουμε από τη δεύτερη και ήταν διαφορετική από τις προηγούμενες, αλλά και από αυτήν που έρχεται σε λίγες μέρες. Στις 5 Σεπτεμβρίου 2023, τέσσερα ακριβώς χρόνια μετά την πρώτη τους συναυλία στη χώρα μας οι Soen έφεραν στο Fuzz Club… την Ατλαντίδα τους. Παρά το γεγονός ότι μόλις λίγες νωρίτερα είχαν κυκλοφορήσει το «Memorial», η επιστροφή τους δεν αφορούσε την περιοδεία για την προώθηση του έκτου δίσκου τους αλλά ήταν η τελευταία ζωντανή παρουσίαση του «Atlantis», του άλμπουμ που ηχογράφησαν ζωντανά εν μέσω πανδημίας συνοδεία ορχήστρας στα φημισμένα Atlantis Grammofon Studio της Στοκχόλμης. Έξι από τους μουσικούς εκείνου του συνόλου ανέβηκαν μαζί με τους Soen στη σκηνή του Fuzz για μια λιγότερο ηλεκτρική και περισσότερο κλασικότροπη προσέγγιση σε 12 συνθέσεις τους, ένα καινούριο («Trials») και σε μια διασκευή στο «Snuff» των Slipknot, τα οποία απέδωσαν σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια.
Πλέον, αυτό που μας «χρωστάνε» οι Soen θα μας το «ξεπληρώσουν» στις 17 και 18 Οκτωβρίου όταν το δεύτερο σκέλος της ευρωπαϊκής περιοδείας της «Memorial tour» κάνει στάση και στην Ελλάδα, σε Αθήνα (Fuzz) και Θεσσαλονίκη (Principal) αντίστοιχα και το μόνο που μένει να αποδειχτεί η αλήθεια των λόγων του χαρισματικού τραγουδιστή Joel Ekelöf, ο οποίος στη συνέντευξή του στο Documento λίγο πριν από το «Atlantis Live» μάς είχε πει ότι «το “Memorial” είναι ένας δίσκος γραμμένος για να παιχτεί ζωντανά. Στιχουργικά είναι πιο σκληρό και επιθετικό και αντανακλά το πού βρισκόμαστε σήμερα ως κοινωνία, ποια είναι η θέση μας στον κόσμο. Τα πάντα γύρω μας είναι πολύ σκοτεινά, υπάρχουν παντού διενέξεις, μια διαρκής πόλωση και αυτό βγαίνει στα τραγούδια».
INFO
Πέμπτη 17/10 – Αθήνα (Fuzz Club), Παρασκευή 18/10 – Θεσσαλονίκη (Principal Club Theater). Tο φινλανδικό progressive metal συγκρότημα Oddland είναι η support μπάντα που θα πλαισιώσει τους Soen στις συναυλίες τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι δυο βραδιές θα ξεκινήσουν με ακουστικό σετ από την εναλλακτική prog-rock μπάντα Trope