Αντί να ασχοληθούν με τα χιλιάδες προβλήματα των σχολικών μονάδων που καταρρέουν, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ασκούν πειθαρχικές διώξεις σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Ο λόγος; Η συμμετοχή τους στην απεργία απέναντι στην αξιολόγηση του ν. 4823/2021. Δεν έφταναν δηλαδή στους εκπαιδευτικούς της χώρας οι προβληματικές συνθήκες που βιώνουν καθημερινά στα σχολεία, έχουν να αντιμετωπίσουν και το κλίμα τρομοκρατίας.
Από την πλευρά της η εκπαιδευτική κοινότητα εμφανίζεται ενωμένη απέναντι στις διώξεις των μελών της, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την υποστήριξη προς τις διωκόμενες δασκάλες του 4ου Δημοτικού Σχολείου Υμηττού, για τις οποίες μάλιστα έγινε και συγκινητική κινητοποίηση των γονέων των μαθητών.
Εχουν τον… τρόπο
Ο τρόπος που οι υπάλληλοι της διεύθυνσης εκπαίδευσης ενημέρωσαν τη Ροδούλα Δαραβέλα, μία εκ των δύο διωκόμενων εκπαιδευτικών, έχει αν μη τι άλλο… ενδιαφέρον.
«Είμαι νεοδιόριστη του 2022. Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή και γι’ αυτό δεν μας μονιμοποιούν. Το ίδιο συμβαίνει και στους διορισμένους του 2020. Η δικαιολογία είναι ότι δεν έχουν αξιολογηθεί» δηλώνει στο Documento και συνεχίζει: «Στις 6 Φεβρουαρίου δέχτηκα κλήση στο κινητό και υπάλληλος της πρωτοβάθμιας με ρώτησε αν επιμένω στην απεργία-αποχή. Απάντησα “ναι” και μου αποκρίθηκε ότι σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να πάω να παραλάβω παραπεμπτικό σε πειθαρχικό, εκτός αν θέλω να ανακαλέσω. Μου έδιναν περιθώριο μίας ώρας, μέχρι τις 15.00, για να πάρω πίσω τη συμμετοχή μου στην απεργία. Την επόμενη μέρα ήρθε υπάλληλος με το παραπεμπτικό και μου είπε ότι, αν δεν το έκανε, θα είχε την ίδια μοίρα με μένα». Λίγες μέρες μετά ασκήθηκε δίωξη και στη Βάσω Σιδηροπούλου που διδάσκει στο ίδιο σχολείο, η οποία τονίζει: «Η αλληλεγγύη των γονιών και των μαθητών είναι συγκινητική για εμάς. Ολη αυτή η κατάσταση μας θυμίζει άλλες εποχές. Πάμε στις τάξεις μας και αναρωτιόμαστε μήπως έχουμε κάνει κάτι λάθος γιατί ασκούμε το αυτονόητο δικαίωμά μας στην απεργία».
Η ίδια διεύθυνση εκπαίδευσης που διώκει τις δύο δασκάλες έχει τις πόρτες της ερμητικά κλειστές για τους γονείς του 4ου Δημοτικού, όπως αποκαλύπτει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Αναστασία Τσακίρη: «Εχουμε ένα μεγάλο σχολείο 250 παιδιών με πολλά προβλήματα και από τον Νοέμβριο έχουμε ζητήσει συνάντηση με τη διεύθυνση, χωρίς να έχουμε λάβει απάντηση. Το κτίριο είναι παλιό, χρήζει επισκευών, αλλά το άγχος του υπουργείου είναι να διώξει τους δασκάλους που είναι έμπνευση για τα παιδιά μας. Οφείλουμε να είμαστε μαζί τους».
«Φιμώνουν συναδέλφους»
Σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), οι διώξεις είναι χιλιάδες, με τις περισσότερες να εντοπίζονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο Νίκος Βουρδούπας που διδάσκει στο 152ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών είναι εν αναμονή και της δικής του πειθαρχικής δίωξης. Πιστεύει ότι όλα αυτά γίνονται επειδή «η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει καμιά λύση για τα προβλήματα των σχολείων. Διώκει λοιπόν ανθρώπους που συμμετέχουν σε νόμιμη, προκηρυγμένη απεργία. Προτιμούν να φιμώνουν τους συναδέλφους που αναδεικνύουν τα κενά και τα κακώς κείμενα των σχολείων».
Πειθαρχικά διώκεται μαζί με άλλους 30 εκπαιδευτικούς στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και ο Τάσος Ρήγος, που υπογραμμίζει ότι ο «επιθεωρητής» του κράτους της δεκαετίας του 1950 έχει επιστρέψει στη σχολική καθημερινότητα. Ο καθηγητής του 3ου Λυκείου Κερατσινίου επισημαίνει στο Documento: «Η απεργία μας είναι κανονικά νόμιμη, αλλά παρ’ όλα αυτά μου ήρθε η κλήση κανονικά. Θυμάστε στις παλιές ταινίες τον επιθεωρητή που έμπαινε στα σχολεία; Αυτήν τη στιγμή το ξαναζούμε. Πολλοί συνάδελφοι είναι τρομοκρατημένοι και αφήνουν τον επιθεωρητή να μπει μέσα. Δεν πιστεύουν ότι αυτή η αξιολόγηση θα πάει μπροστά το σχολείο ή την εκπαιδευτική διαδικασία».
Σημαντική είναι η επισήμανση στο Documento του προέδρου της ΔΟΕ Σπύρου Μαρίνη: «Από τον Απρίλιο του 2024 που έχουμε κηρύξει την αποχή-απεργία δεν έχει υπάρξει καμία καταδίκη της ως παράνομης και καταχρηστικής. Η κυβέρνηση όμως διώκει τους εκπαιδευτικούς επειδή ασκούν το δικαίωμά τους στην απεργία».
Διαβάστε επίσης
Σκάει στα χέρια Μητσοτάκη η φούσκα των εσόδων
Πρόταση μομφής από την κοινωνία – Αυτή την Κυριακή στο Documento