#CodeLikeAGirl: Παγκόσμια Ημέρα του ΟΗΕ για τις γυναίκες στις Επιστήμες

#CodeLikeAGirl: Παγκόσμια Ημέρα του ΟΗΕ για τις γυναίκες στις Επιστήμες

Ο Όμιλος Vodafone ανακοινώνει την επέκταση του εκπαιδευτικού προγράμματος #CodeLikeAGirl, για την ανάπτυξη κώδικα σε 1.000 κορίτσια εφηβικής ηλικίας από 26 χώρες, που αποτελεί το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του είδους του στον κόσμο.

Σε συνεργασία με τον οργανισμό Code First: Girls, το πρόγραμμα #CodeLikeAGirl του Ομίλου Vodafone παρέχει πενθήμερα εργαστήρια ανάπτυξης κώδικα για κορίτσια ηλικίας 14-18 ετών, σε αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος στην Ευρώπη, την Ινδία, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αφρική και την Αυστραλασία.

Το 2017, 500 κορίτσια σε 26 χώρες εκπαιδεύτηκαν στην ανάπτυξη κώδικα στο πλαίσιο του προγράμματος. Στην Ελλάδα 20 έφηβες, ηλικίας 14-17 από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν για μία εβδομάδα μαθήματα κώδικα στα γραφεία της Vodafone στην Αθήνα. Φέτος, το πρόγραμμα θα δώσει την δυνατότητα σε ακόμα περισσότερα κορίτσια να εκπαιδευτούν.

Η Φραγκίσκη Μελίσσα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της Vodafone Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «H ενδυνάμωση και η ενίσχυση των γυναικών και των νέων με τεχνολογικές δεξιότητες αποτελούν δύο στρατηγικούς πυλώνες υπευθυνότητας για τη Vodafone Ελλάδας. Το πρόγραμμα ανάπτυξης κώδικα που υλοποιεί η Vodafone έχει σχεδιαστεί με στόχο να καταστήσει ελκυστικό για τα κορίτσια έναν τομέα που σήμερα είναι πιο δημοφιλής στα αγόρια. Έτσι, δημιουργούμε νέες ευκαιρίες και αυξάνουμε τις επιλογές που έχουν τα κορίτσια και στη χώρα μας για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία».

Εδώ και χρόνια, οι γυναίκες και τα κορίτσια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στους τομείς των επιστημών και της τεχνολογίας. Χωρίς το έργο πρωτοπόρων γυναικών στην τεχνολογία, όπως η Hedy Lamarr και η Barbara Liskov, δεν θα υπήρχε σήμερα ούτε Wi-Fi ούτε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη μορφή που μας είναι οικεία. Ωστόσο, οι γυναίκες και τα κορίτσια εξακολουθούν να έχουν ιδιαίτερα χαμηλή εκπροσώπηση στην εκπαίδευση και σε επαγγέλματα που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM). Μόνο το 35% των κοριτσιών προχωρά σε ανώτερες σπουδές σε θέματα STEM και πολλά από αυτά δεν ενθαρρύνονται καν για να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να επιτύχουν στους σχετικούς κλάδους.

Η ανάπτυξη κώδικα αποτελεί μια από τις πλέον ζητούμενες δεξιότητες σε επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους. Οι μισές περίπου από τις νέες θέσεις προγραμματισμού προέρχονται από κλάδους εκτός της τεχνολογίας, όπως είναι ο κλάδος των χρηματοοικονομικών, της υγειονομικής περίθαλψης και της βιομηχανικής παραγωγής. Στην πρόσφατη έκθεσή του με τίτλο «Σπάζοντας τον κώδικα: Η εκπαίδευση των κοριτσιών και των γυναικών σε STEM», ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και ο Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO ), εξέφρασε ανησυχίες ότι «η συμμετοχή των γυναικών μειώνεται σε έναν τομέα που διαρκώς επεκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Documento Newsletter