Coca Cola HBC: Ισχυρές επιδόσεις παρά το ταραχώδες περιβάλλον

Περιληπτική ενημέρωση πρώτου τριμήνου 2022

Η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του πρώτου τριμήνου 2022.

Βασικά μεγέθη πρώτου τριμήνου

  • Η εστιασμένη εκτέλεση της στρατηγικής μας και η συνεχιζόμενη επαναλειτουργία των αγορών οδήγησε σε ανάπτυξη ευρείας βάσης, με τα έσοδα του πρώτου τριμήνου να καταγράφουν οργανική1 αύξηση  24,2%.
  • Το πρώτο τρίμηνο, η οργανική αύξηση των εσόδων εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας διαμορφώθηκε στο 25,9%.
  • Ο τομέας των αναδυόμενων αγορών παραμένει ισχυρός, παρά την υψηλή συγκριτική βάση.
  • Ο ρυθμός ανάπτυξης του μεριδίου αγοράς μας σε αξία επιταχύνθηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 240 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 190 μονάδες βάσης. Το μερίδιο αγοράς μας σε όγκο πωλήσεων συνέχισε να διευρύνεται.
  • Εξακολουθούμε να παρέχουμε έκτακτη βοήθεια και οικονομική ενίσχυση στους ανθρώπους μας και τις οικογένειές τους που βιώνουν τον αντίκτυπο της σύγκρουσης. Επιπλέον, σε συνεργασία με την The Coca-Cola Company, το The Coca-Cola Foundation και άλλες εταιρείες εμφιάλωσης, έχουμε δεσμεύσει σχεδόν $15 εκατ. σε πρωτοβουλίες παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή.
  • Η οργανική αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 11,3% συνεχίζει να βασίζεται στις κατηγορίες προτεραιότητας του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης: ανθρακούχα +10,0%, ανθρακούχα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη +45,3%, ανθρακούχα για ενήλικες +22,9% και ποτά ενέργειας +31,7%.
  • Η τιμολογιακή πολιτική και άλλες ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων οδήγησαν τα έσοδα ανά κιβώτιο σε αύξηση 11,6% σε οργανική βάση, με βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής. Και οι τρεις αγορές μας εφήρμοσαν σχέδια τιμολογιακής πολιτικής προκειμένου να διαχειριστούν τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις, χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στους όγκους πωλήσεων.
  • Το πρώτο τρίμηνο, η Αίγυπτος προσέθεσε σχεδόν 12 ποσοστιαίες μονάδες και 7 ποσοστιαίες μονάδες στο ρυθμό αύξησης του όγκου πωλήσεων και καθαρών εσόδων από πωλήσεις αντίστοιχα. Η ενοποίησή της εξελίσσεται ταχύτερα από το αναμενόμενο.
  • Όπως ανακοινώσαμε στο παρελθόν, συνεργαζόμαστε στενά με την The Coca-Cola Companyγια την εφαρμογή της απόφασης να αναστείλει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Ρωσία. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι από την 8η Μαρτίου σταματήσαμε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης στη Ρωσία και διακόψαμε τις επενδύσεις στην αγορά. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή μας της 3ης Μαρτίου, οι εκτιμήσεις μας για τις επιχειρηματικές προοπτικές του τρέχοντος έτους έχουν αποσυρθεί.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Είμαστε συγκλονισμένοι από την ανείπωτη τραγωδία και τον συνεχιζόμενο ανθρώπινο πόνο στην Ουκρανία. Συμπαραστεκόμαστε στους / στις συναδέλφους μας, αλλά και σε όλους όσους αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της σύγκρουσης. Εξακολουθούμε να θέτουμε σε προτεραιότητα την ασφάλεια των ανθρώπων μας και των οικογενειών τους και να παρέχουμε υλική και οικονομική στήριξη, καθώς και δωρεές σε πρωτοβουλίες ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή.

 Παράλληλα, οι άνθρωποι της Coca-Cola HBC συνέχισαν να εφαρμόζουν την στρατηγική ανάπτυξης, πετυχαίνοντας ισχυρή αύξηση εσόδων που είναι καλά ισορροπημένη μεταξύ όγκου πωλήσεων και εσόδων ανά κιβώτιο.

 1 Εφόσον δεν δηλώνεται διαφορετικά, οι επιδόσεις αναφέρονται σε τιμές οργανικής αύξησης. Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης» («ΕΔΜΑ»).

Το πληθωριστικό περιβάλλον έγινε ακόμα εντονότερο από την τελευταία δημοσίευση των αποτελεσμάτων μας. Αυτός είναι ο λόγος που είμαι τόσο ικανοποιημένος από την αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνατοτήτων μας στη διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της τιμολογιακής πολιτικής, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματά μας. Υπάρχουν πολλά ακόμα σημαντικά γεγονότα αυτό το τρίμηνο, όπως η ενσωμάτωση της Αιγύπτου στον Όμιλο, οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις των κατηγοριών ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας, και βεβαίως οι εξαιρετικές επιδόσεις σε σχέση με το μερίδιο αγοράς μας, οι οποίες συνεχίσαν να επιταχύνονται στο πρώτο τρίμηνο. 

Έχουμε υψηλή εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας, στην εξελισσόμενη στρατηγική μας διείσδυσης στην αγορά, στην πελατοκεντρική εμπορική μας στρατηγική, τις προοπτικές των διαφορετικών αγορών μας, και πάνω από όλα, στις ικανότητες των ανθρώπων μας. Παραμένουμε ευέλικτοι, καθώς πειθαρχημένα, δίνουμε προτεραιότητα στις επενδύσεις μας στις υπόλοιπες αγορές μας, ώστε να συνεχίσουν να δημιουργούν μια βιώσιμη ανάπτυξη παρά το ασταθές περιβάλλον.»

Βασικά στοιχεία ανά τομέα

  • Αναπτυγμένες αγορές: Η στοχευμένη εφαρμογή της στρατηγικής στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μας επέτρεψε να επωφεληθούμε πλήρως από την επαναλειτουργία της αγοράς αυτής, η οποία επιταχύνθηκε το εν λόγω τρίμηνο.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Ευρείας βάσης αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές και ισχυρή ανάκαμψη στην Πολωνία, καθώς ενσωματώνουμε την επίδραση από την επιβολή του φόρου στη ζάχαρη στη βάση σύγκρισης.
  • Αναδυόμενες αγορές: Η ισχυρή δυναμική συνεχίζεται, παρά την πιο υψηλή βάση σύγκρισης και τον αντίκτυπο από τη σύγκρουση στην Ουκρανία.

 

Μεταβολή (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις Όγκος πωλήσεων Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο
Α’ τρίμηνο 2022 με

Α’ τρίμηνο 2021

σε οργανική βάση1 σε δημοσιευ-μένη βάση σε οργανική βάση1 σε δημοσιευ-μένη βάση σε οργανική βάση1 σε δημοσιευ-μένη βάση
Σύνολο Ομίλου 24,2 31,0 11,3 23,4 11,6 6,2
Αναπτυγμένες αγορές 18,2 19,5 9,6 9,6 7,9 9,1
Αναπτυσσόμενες αγορές 40,5 40,2 24,0 24,0 13,3 13,1
Αναδυόμενες αγορές 22,7 36,2 8,5 28,8 13,1 58

 

1 Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης» («ΕΔΜΑ»).

 

Ουκρανία και Ρωσία

Η Coca-Cola HBC συνεχίζει να θέτει σε προτεραιότητα την ασφάλεια των ανθρώπων της και των οικογενειών τους, που επλήγησαν από τη σύγκρουση. Παρέχουμε άμεση οικονομική ενίσχυση στους ανθρώπους μας στην Ουκρανία και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με το The Coca-Cola Foundation και τον Ερυθρό Σταυρό ώστε να παρέχουμε ανθρωπιστική βοήθεια στην περιοχή.

Αυτό περιλαμβάνει οικονομική στήριξη στους ανθρώπους μας μέσω του The Coca-Cola Disaster Relief και Coca-Cola HBC Employee Donation Funds, επιπλέον των προκαταβεβλημένων μισθών και των κέντρων παροχής βοήθειας προσφύγων στην Ουκρανία. Παγκοσμίως, το σύστημα της Coca-Cola έχει δεσμεύσει $15 εκατομμύρια σε διάφορους οργανισμούς παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, ενώ ταυτόχρονα παρέχει περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια λίτρα αναψυκτικών, αξίας άνω του €1 εκατομμυρίου, στην Ουκρανία και στις γειτονικές χώρες.

Η The Coca-Cola Company ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία και σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για αγορά συμπυκνωμένης πρώτης ύλης με άμεση εφαρμογή από τις 8 Μαρτίου 2022. Βρισκόμαστε στη διαδικασία εφαρμογής αυτής της απόφασης σε στενή συνεργασία με την The Coca-Cola Company.

Σε συνέχεια της απόφασης αυτής, θα διατηρούμε μια πολύ μικρότερη παρουσία στην αγορά, επικεντρωμένη σε τοπικά εμπορικά σήματα. Αξιολογούμε όλες τις σχετικές επιλογές και θα μοιραστούμε περισσότερες πληροφορίες εν ευθέτω χρόνω, μαζί με τις οικονομικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την όποια απόφαση στις επιδόσεις για το 2022 καθώς και στο επίπεδο των μη-ταμειακών εξόδων.

Η οργανική αύξηση των εσόδων εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας διαμορφώθηκε στο 25,9%, χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή απόδοση των λοιπών αγορών του Ομίλου.

Ισχυρή συνεργασία με την The Coca-Cola Company

Έχουμε συνεργαστεί επιτυχώς με την The Coca-Cola Company για πάνω από 70 χρόνια και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα. Η ισχύς αυτής της σχέσης, ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, αποδεικνύεται περαιτέρω από την ανανέωση των συμφωνιών εμφιαλώσεως για ακόμη μία δεκαετία. Θα συνεχίσουμε μαζί να δημιουργούμε αξία και να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες στον κλάδο και τις αγορές μας.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-15%, χάρη στο νερό, το οποίο κατέγραψε καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω των επιδόσεων που σημείωσαν τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας συνέχισαν να καταγράφουν διψήφια αύξηση.

 

 

 

Όμιλος Coca-Cola HBC

Η Coca-Cola HBC είναι Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company. Δημιουργούμε αξία για όλους τους κοινωνικούς εταίρους μας στηρίζοντας ενεργά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη των κοινοτήτων όπου δραστηριοποιούμαστε και πιστεύουμε ότι η μελλοντική ανάπτυξή μας συνδέεται στενά με τη δέσμευσή μας για έναν θετικότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Από κοινού, οι πελάτες μας και εμείς εξυπηρετούμε 715 εκατομμύρια καταναλωτές σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή που καλύπτει 29 χώρες σε τρεις ηπείρους. Το χαρτοφυλάκιό μας είναι ένα από τα πιο ισχυρά, τα πιο πλούσια και τα πιο ευέλικτα στη βιομηχανία ποτών και αναψυκτικών, καθώς προσφέρει κορυφαία σήματα στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των χυμών, του εμφιαλωμένου νερού, των ποτών για αθλούμενους, των ποτών ενέργειας, των ποτών βασισμένων σε φυτά, του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, του καφέ, των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες και των premium οινοπνευματωδών ποτών. Τα αναψυκτικά αυτά περιλαμβάνουν τα εξής σήματα: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Schweppes, Kinley, Costa, Valser, Romerquelle, Fanta, Sprite, Powerade, FuzeTea, Dobry, Cappy, Monster και Adez. Προάγουμε ένα ανοικτό περιβάλλον εργασίας χωρίς αποκλεισμούς για τους 36.000 εργαζομένους μας, ενώ βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων βιωσιμότητας στους δείκτες αναφοράς ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση), όπως τους Δείκτες Βιωσιμότητας Dow Jones και τους Δείκτες CDP, MSCI ESG και FTSE4Good.

Η Coca-Cola HBC είναι εισηγμένη στην premium κατηγορία του Χρηματιστηρίου Αξιών του Λονδίνου (LSE: CCH), καθώς και στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (ATHEX: EEE). Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στη διεύθυνση https://www.coca-colahellenic.com/

 

Πρόσκληση δικτυακής τηλεδιάσκεψης

Η Coca-Cola HBC πρόκειται να διοργανώσει τηλεδιάσκεψη μεταξύ αναλυτών και επενδυτών του χρηματοοικονομικού τομέα, στην οποία θα συζητηθούν τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2022, την Πέμπτη, 12 Μαΐου 2022 και ώρα 9:00 π.μ. BST. Κάθε ενδιαφερόμενος/-η μπορεί να παρακολουθήσει την ταυτόχρονη ηχητική μετάδοση της τηλεδιάσκεψης στο δικτυακό τόπο της Coca-Cola HBC: https://www.coca-colahellenic.com/en/investor-relations.

 

Επόμενη εκδήλωση

11 Αυγούστου 2022 Οικονομικά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2022

 

Πληροφόρηση επενδυτών

Όμιλος Coca-Cola HBC

Επενδυτές και αναλυτές:
Joanna Kennedy

Investor Relations Director

Τηλ.: +44 7802 427505

joanna.kennedy@cchellenic.com

Jemima Benstead

Investor Relations Manager

Τηλ: +44 7740 535130

jemima.benstead@cchellenic.com

Marios Matar

Investor Relations Manager

Τηλ.: +30 697 444 3335

marios.matar@cchellenic.com

ΜΜΕ:  
David Hart

Group Communication Director

Τηλ: +41 41 726 0143

david.hart@cchellenic.com

 

Υπεύθυνος επικοινωνίας για ελληνικά ΜΜΕ:

V+O Communications

Χαρά Γιώτη

Τηλ: +30 6936750476

cy@vando.gr

 

Σημείωση για τις πληροφορίες που παρουσιάζονται στο παρόν

Εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά, η παρούσα συνοπτική ενημέρωση, καθώς και τα οικονομικά και λειτουργικά στοιχεία και οι λοιπές πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, αφορούν την Coca-Cola HBC AG και τις θυγατρικές της («Coca-Cola HBC» ή η «Εταιρεία» ή «εμείς» ή ο «Όμιλος»).

Μελλοντικές δηλώσεις

Το παρόν έγγραφο περιέχει δηλώσεις που αφορούν το μέλλον και συνεπάγονται κινδύνους και αβεβαιότητες. Κατά κανόνα, αλλά όχι πάντοτε, οι δηλώσεις αυτού του είδους περιέχουν ενδεικτικά τις λέξεις «πιστεύουμε», «προοπτική», «κατευθυντήριες γραμμές», «σκοπεύουμε», «αναμένουμε», «προβλέπουμε», «σχεδιάζουμε», «στοχεύουμε» και άλλες παρόμοιες διατυπώσεις που αφορούν το μέλλον. Εκτός από τις δηλώσεις που αφορούν γεγονότα του παρελθόντος, όλες οι υπόλοιπες, όπως μεταξύ άλλων, οι δηλώσεις για τη μελλοντική οικονομική θέση και τα αποτελέσματά μας, την προοπτική μας για το 2022 και τα επόμενα χρόνια, την επιχειρηματική μας στρατηγική και τα αποτελέσματα της επιβράδυνσης του ρυθμού της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, τον αντίκτυπο της κρίσης κρατικού χρέους, τις μεταβολές νομισματικών ισοτιμιών, τις πρόσφατες εξαγορές μας και τις πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης στις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες και την οικονομική μας κατάσταση, τις μελλοντικές συναλλαγές μας με την εταιρεία The Coca-Cola Company, τους προϋπολογισμούς, τα προβλεπόμενα επίπεδα κατανάλωσης και παραγωγής, τις προβλέψεις για το κόστος πρώτων υλών και τα άλλα στοιχεία κόστους, τις εκτιμήσεις κεφαλαιουχικών δαπανών, καθαρών ταμειακών ροών ή πραγματικών φορολογικών συντελεστών, τα σχέδια και τους στόχους της διοίκησης της Εταιρείας σε σχέση με μελλοντικές δράσεις, αποτελούν αναφορές στο μέλλον. Εκ φύσεως, τέτοιες δηλώσεις που αφορούν το μέλλον ενέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες, εφόσον αντανακλούν τις σημερινές μας εκτιμήσεις και προσδοκίες για μελλοντικά γεγονότα και περιστάσεις που μπορεί να αποδειχθούν ανακριβείς. Τα πραγματικά αποτελέσματα της Εταιρείας ενδέχεται να διαφέρουν σε ουσιώδη βαθμό από τα εικαζόμενα αποτελέσματα που περιέχονται στις δηλώσεις για το μέλλον, για διάφορους λόγους, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι κίνδυνοι που περιγράψαμε στην Ετήσια Ενοποιημένη Έκθεση (Integrated Annual Report) του 2021 για την Coca-Cola HBC AG και τις θυγατρικές εταιρείες της. Αν και πιστεύουμε ότι κατά την ημερομηνία σύνταξης του παρόντος, οι προσδοκίες που αντικατοπτρίζονται στις εν λόγω δηλώσεις για το μέλλον είναι εύλογες, δεν μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα μελλοντικά μας αποτελέσματα, το επίπεδο επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι επιδόσεις ή τα επιτεύγματά μας θα ικανοποιήσουν αυτές τις προσδοκίες. Επιπλέον, κανένας από εμάς, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τους υπαλλήλους, τους συμβούλους ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για την ακρίβεια και την πληρότητα δηλώσεων που αφορούν το μέλλον. Μετά την ημερομηνία της παρούσας περιληπτικής ενημέρωσης, εκτός εάν είμαστε υποχρεωμένοι από τον νόμο ή τους κανόνες της Financial Conduct Authority του Ηνωμένου Βασιλείου, δεν σκοπεύουμε απαραιτήτως να προσαρμόσουμε οποιαδήποτε από τις δηλώσεις που αφορούν το μέλλον για να τις εναρμονίσουμε είτε σε σχέση με τα πραγματικά αποτελέσματα είτε σε σχέση με την όποια μεταβολή των προσδοκιών μας.

Εναλλακτικά μεγέθη μέτρησης απόδοσης

Ο Όμιλος χρησιμοποιεί συγκεκριμένους εναλλακτικούς δείκτες μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ») ως γνώμονα για τη λήψη οικονομικών και επιχειρηματικών αποφάσεων, αποφάσεων σχεδιασμού, καθώς και για λόγους αξιολόγησης και αναφοράς των επιδόσεων του Ομίλου. Μέσω των ΕΔΜΑ παρέχεται πρόσθετη πληροφόρηση και σχηματίζεται σαφέστερη εικόνα για τα λειτουργικά και οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου. Οι ΕΔΜΑ πρέπει να εξετάζονται σε σχέση με και όχι κατ’ αποκλεισμό των αντίστοιχων στοιχείων που παρουσιάζονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς («ΔΠΧΑ»).

Από την 1η Ιανουαρίου 2022, ο Όμιλος υιοθέτησε τη χρήση ΕΔΜΑ σε οργανική βάση, προκειμένου να ενισχύσει την καλύτερη κατανόηση των υποκείμενων επιχειρηματικών επιδόσεων, προσεγγίζοντας παράλληλα περισσότερο τη μεθοδολογία αναφοράς που τηρούν οι άλλες εταιρείες του κλάδου.

Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης της απόδοσης (ΕΔΜΑ)

Οργανική αύξηση

Η οργανική αύξηση επιτρέπει στους χρήστες να εστιάζουν στις λειτουργικές επιδόσεις του οργανισμού, σε μια βάση που δεν επηρεάζεται από μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων μεταξύ των περιόδων ή από μεταβολές στην ενοποιημένη σύνθεση του Ομίλου («περιοχή ενοποίησης»), δηλαδή εξαγορές, αποεπενδύσεις και αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε λογιστικοποίηση με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Κατά συνέπεια, η οργανική αύξηση είναι σχεδιασμένη να διευκολύνει τους χρήστες να κατανοούν καλύτερα τις υποκείμενες επιδόσεις του Ομίλου.

Ειδικότερα, τα ακόλουθα στοιχεία προσαρμόζονται από τον όγκο πωλήσεων και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις του Ομίλου, προκειμένου να εξαχθούν τα ποσοστά οργανικής αύξησης:

α) Συναλλαγματική επίδραση

Η συναλλαγματική επίδραση στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης αντικατοπτρίζει την προσαρμογή των καθαρών εσόδων από πωλήσεις της προηγούμενης περιόδου για την επίδραση των μεταβολών στις συναλλαγματικές ισοτιμίες που ισχύουν κατά την τρέχουσα περιόδο.

 

β) Αντίκτυπος της περιοχής ενοποίησης

Οι τιμές όγκου πωλήσεων και καθαρών εσόδων από πωλήσεις της τρέχουσας περιόδου προσαρμόζονται ως προς την επίδραση των μεταβολών στην περιοχή ενοποίησης. Πιο συγκεκριμένα, οι προσαρμογές εφαρμόζονται ως εξής:

  1. Εξαγορές:

Για τις εξαγορές του τρέχοντος έτους, τα αποτελέσματα της τρέχουσας περιόδου από τις εξαγορασμένες εταιρείες δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τις εξαγορές του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα της τρέχουσας περιόδου από τις εξαγορασμένες εταιρείες για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι εν λόγω εταιρείες δεν είχαν ενοποιηθεί, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.

  1. Αποεπενδύσεις:

Για τις αποεπενδύσεις του τρέχοντος έτους, τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους από τις εταιρείες που αποεπενδύθηκαν, για την αντίστοιχη περίοδο κατά την οποία οι εν λόγω εταιρείες δεν είναι πλέον ενοποιημένες στο τρέχον έτος, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τις αποεπενδύσεις του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους από τις εταιρείες που αποεπενδύθηκαν, για την αντίστοιχη περίοδο κατά την οποία οι εν λόγω εταιρείες ήταν ενοποιημένες στο προηγούμενο έτος, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Τυχόν κέρδη ή ζημιές από  τις αποεπενδύσεις εξαιρούνται από τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.

iii. Αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε λογιστικοποίηση με την μέθοδο της καθαρής θέσης:

Για αναδιαρθρώσεις του τρέχοντος έτους, στις οποίες ο Όμιλος διατηρεί είτε κοινό έλεγχο είτε σημαντική επιρροή στις εμπλεκόμενες οντότητες, με αποτέλεσμα αυτές να αναταξινομούνται από θυγατρικές ή κοινά ελεγχόμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες σε κοινά ελεγχόμενες επιχειρηματικές οντότητες ή συγγενείς επιχειρήσεις και να λογιστικοποιούνται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εν λόγω οντότητες για την περίοδο κατά την οποία δεν ενοποιούνται πλέον, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για αντίστοιχες αναδιαρθρώσεις του προηγούμενους έτους, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εμπλεκόμενες οντότητες, για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές ενοποιούνταν, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Επιπλέον, το μερίδιο των αποτελεσμάτων αυτών των οντοτήτων στο τρέχον έτος, για την αντίστοιχη περίοδο όπως περιγράφεται παραπάνω, εξαιρείται από τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Τυχόν κέρδη ή ζημιές από αυτές τις αναδιαρθρώσεις εξαιρούνται από τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.

Ο υπολογισμός της οργανικής αύξησης και η συμφωνία με τα πλέον ευθέως σχετιζόμενα μεγέθη, που υπολογίζονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες. Η οργανική αύξηση (%) υπολογίζεται διαιρώντας το ποσό στη γραμμή με τίτλο «Οργανική μεταβολή» με το ποσό στη σχετική γραμμή με τίτλο «2021 δημοσιευμένα μεγέθη» ή όπου εμφανίζεται, «2021 προσαρμοσμένα μεγέθη».

 

Συμφωνία μεγεθών οργανικής αύξησης

 

Α’ τρίμηνο 2022
Όγκος πωλήσεων (εκατ. κιβώτια) Όμιλος Αναπτυγμένες

αγορές

Αναπτυσσόμενες αγορές Αναδυόμενες αγορές
2021 δημοσιευμένα μεγέθη  490,8  117,8  80,9  292,1
Επίδραση περιοχής ενοποίησης 59,3  59,3
Οργανική μεταβολή  55,4  11,3  19,4  24,7
2022 δημοσιευμένα μεγέθη  605,5  129,1  100,3  376,1
Οργανική αύξηση (%) 11,3% 9,6% 24,0% 8,5%

 

 

Α’ τρίμηνο 2022
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις

(€ εκατ.)

Όμιλος Αναπτυγμένες

αγορές

Αναπτυσσόμενες αγορές Αναδυόμενες αγορές
2021 δημοσιευμένα μεγέθη  1.352,1  481,1  236,7  634,3
Συναλλαγματική επίδραση  (2,9)  5,4  (0,4)  (7,9)
2021 προσαρμοσμένα μεγέθη  1.349,2  486,5  236,3  626,4
Επίδραση περιοχής ενοποίησης  95,3  95,3
Οργανική μεταβολή  326,2  88,6  95,6  142,0
2022 δημοσιευμένα μεγέθη  1.770,7  575,1  331,9  863,7
 
Οργανική αύξηση (%) 24,2% 18,2% 40,5% 22,7%
Α’ τρίμηνο 2022
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (€)1 Όμιλος Αναπτυγμένες

αγορές

Αναπτυσσόμενες αγορές Αναδυόμενες αγορές
2021 δημοσιευμένα μεγέθη  2,75  4,08  2,93  2,17
Συναλλαγματική επίδραση  —  0,05  (0,01)  (0,03)
2021 προσαρμοσμένα μεγέθη  2,75  4,13  2,92  2,14
Επίδραση περιοχής ενοποίησης  (0,15)  (0,12)
Οργανική μεταβολή  0,32  0,32  0,39  0,28
2022 δημοσιευμένα μεγέθη  2,92  4,45  3,31  2,30
 
Οργανική αύξηση (%) 11,6% 7,9% 13,3% 13,1%

1 Τυχούσες διαφορές στους υπολογισμούς οφείλονται σε στρογγυλοποιήσες.