Carlo Riva: Πέθανε στα 96 του ο θρύλος των ιταλικών σκαφών – Τον έλεγαν: Η dolce vita σε μηχανοκίνητο σκάφος (Photos)

Carlo Riva: Πέθανε στα 96 του ο θρύλος των ιταλικών σκαφών – Τον έλεγαν: Η dolce vita σε μηχανοκίνητο σκάφος (Photos)

Ο Κάρλο Ρίβα, ο ευφυής σχεδιαστής των ξύλινων σκαφών Riva, λατρεμένων από το jet set των δεκαετιών του 1950 και του 1960, πέθανε χθες σε ηλικία 95 ετών και σήμερα ο ιταλικός Τύπος αποχαιρετά “τον πατέρα του σκάφους της dolce vita”.

Αν και η ιταλική οικογένεια άρχισε να κατασκευάζει σκάφη τον 19ο αιώνα, ο απόγονος τρίτης γενιάς Κάρλο Ρίβα είναι αυτός που έκανε διάσημο το όνομα Riva από τη δεκαετία του 1950 με το σκάφος αναψυχής του από μαόνι. Όπως το κομψό μονοκινητήριο “Ariston” με δύο μπροστινά μονά καθίσματα στη θέση του οδηγού ή ακόμη το δικινητήριο “Aquarama”, πιο ισχυρό για τις εξόδους στη θάλασσα και το οποίο θα συμβολίσει την απόλυτη πολυτέλεια.

Ο ιταλικός Τύπος αποτίει σήμερα έναν συγκινητικό φόρο τιμής σε αυτόν τον μηχανικό με το σπινθηροβόλο χαμόγελο, σύμβολο του “design made in Italy” που έσβησε στο σπίτι του στο Σάρνικο, στις όχθες της λίμνης Ιζέο στη βόρεια Ιταλία, όπου τα σύγχρονα Riva, πλέον από πολυεστέρα, εξακολουθούν να κατασκευάζονται.

“Κάρλο Ρίβα, η dolce vita σε μηχανοκίνητο σκάφος”, “Αντίο στον Ρίβα, πατέρα του σκάφους της dolce vita”, “Αντίο στον βασιλιά της θάλασσας που έφτιαξε σκάφη για τους ηθοποιούς και τους μονάρχες”, ήταν οι τίτλοι σήμερα με έντονη νοσταλγία των ιταλικών εφημερίδων που δημοσιεύουν φωτογραφίες με την Μπριζίτ Μπαρντό να ξεκουράζεται πάνω σε ένα Riva...

Βασιλείς, εμίρηδες, κινηματογραφικοί αστέρες από όλον τον κόσμο ταξίδεψαν στο ναυπηγείο του Σάρνικο, πρωτοποριακό εκείνη την εποχή. Η οικογένεια Ρίβα συνεχίζει να εργάζεται στο Σάρνικο, κάτω από ένα ειδικό υπόστεγο, για τη συντήρηση των παλιών ξύλινων σκαφών, που υπάρχουν μόνο 3.000 στον κόσμο.

Το ναυπηγείο του Σάρνικο και η διάσημη φίρμα πωλήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970 στην αμερικανική επενδυτική τράπεζα Whittaker. Στη συνέχεια τα αγόρασε η Rolls Royce το 1990 και δέκα χρόνια αργότερα περιήλθαν στην κατοχή της ιταλικής Ferretti.

Έκτοτε ο ιταλός πατριάρχης επικεντρώθηκε στο εμπόριο και στην παροχή υπηρεσιών καθώς εργαζόταν στο λιμάνι του Ραπάλο, κοντά στη Γένοβα μαζί με την κόρη του Μαρία Πία, ενώ η Λία, η άλλη κόρη του, έγινε η βασική αντιπρόσωπος στη Γαλλική Ριβιέρα με βάσεις στο Μονακό, στις Κάννες και στο Σεν Τροπέ.

Το Μονακό παραμένει η μεγαλύτερη βάση στη Μεσόγειο του Riva “vintage”. Περίπου 60 τέτοια σκάφη φυλάσσονται εκεί τον χειμώνα, όπου οι ιδιοκτήτες τους ως σχολαστικοί συλλέκτες λατρεύουν να τα θαυμάζουν και στο καρνάγιο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες

Documento Newsletter