Πυροσβεστικό αεροσκάφος Canadair που δόθηκε σε γαλλική εταιρεία για συντήρηση επέστρεψε σε χειρότερη κατάσταση και μένει καθηλωμένο. Και όλα αυτά εν μέσω καύσωνα και πυρκαγιών.
Οι καταγγελίες γίνονται από εργαζόμενους στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, όπως αποκαλύπτει η ιστοσελίδα neostrategy.gr. Εάν ισχύουν όσα καταγγέλλονται τότε δημιουργούνται σοβαρά ερωτήματα όσον αφορά την προετοιμασία του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών και συγκεκριμένα των πυρκαγιών.
Άπτεται επίσης και του θέματος της ασφάλειας πτήσεων και των πιλότων που πετούν τα Canadair, τη στιγμή που είναι νωπές οι μνήμες από την πτώση το 2023 του Canadair στην Κάρυστο.
Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη συνταγματάρχη ε.α. στη Βουλή: «Φραγκοδίφραγκα» η θυσία των νεκρών πιλότων του μοιραίου Canadair στην Κάρυστο
Όπως καταγγέλλει πρωτοκλασάτος συνδικαλιστής της ΕΑΒ και αποκαλύπτει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, απευθυνόμενος χθες στους εργαζομένους ανέφερε: «Θέλω να ρωτήσω την πολιτική και τη στρατιωτική ηγεσία, καθώς και τη διοίκηση της ΕΑΒ: Το πυροσβεστικό αεροσκάφος S/N 1060 που θα παρέδιδε η Sabena (σ.σ. γαλλική εταιρεία) στην Πολεμική Αεροπορία, σε πυροσβεστική περίοδο, παραδόθηκε; Σωστά συντηρημένο ως όφειλαν;
»Προς ενημέρωση όλων των εργαζομένων. Το αεροσκάφος αυτό, μετά τη συντήρησή του από τεχνικούς της Sabena, βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που βρισκόταν όταν παραδόθηκε στη Sabena. Από τα λεγόμενα του κλιμακίου της ΠΑ, το αεροσκάφος φέρει τέτοιες ζημιές, εξαιτίας των οποίων τουλάχιστον για φέτος θα είναι καθηλωμένο».
Έπρεπε να είχε συντηρηθεί στην ΕΑΒ
Ο ίδιος σημειώνει ότι, κανονικά τα αεροσκάφη θα έπρεπε να έχουν δοθεί στην ΕΑΒ, η οποία έχει την τεχνογνωσία και ήδη συντηρεί Canadair, αλλά συστηματικά, κατόπιν άνωθεν εντολών, απαξιώνεται. Ισχυρίζεται, δε, ότι, πίσω από την ανάθεση σε ξένη εταιρεία, υποκρύπτονται περίεργα κίνητρα.
Επιπλέον, αναφέρει ότι πλέον οι αρμόδιοι δηλώνουν πως «όλα τα αεροσκάφη θα γυρίσουν στην ΕΑΒ. Αυτό δεν μας λέει τίποτα. Θέλουμε τα ονόματα αυτών που αποφάσισαν να τα στείλουν στο εξωτερικό. Επίσης, ζητάμε να ανέβει η αμοιβή για την εργατοώρα και οι μισθοί των ΕΑΒιτών. Θα βγει δελτίο Τύπου που θα τα αναφέρουμε με λεπτομέρειες για να μάθουν όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι, και περιμένουμε απαντήσεις».
Η ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή τον Μάρτιο του 2023
Να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο του 2023, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή. «Μόλις δύο μήνες πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) -ανέφερε, μεταξύ άλλων- φέρεται να έχει υπογράψει συμβάσεις συντήρησης των ελληνικών πυροσβεστικών αεροσκαφών CL- 415 και CL-215 με την γαλλική SABENA Technics. Η συντήρηση θα γίνει στην Γαλλία. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα τη συντήρηση των αεροσκαφών Canadair CL- 415 και CL-215 είχε διαχρονικά η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) τα επιτελεία της οποίας έχουν πολυετή πείρα και που τα τελευταία χρόνια η πολιτεία έχει απαξιώσει».
Στην ίδια ερώτηση σημειωνόταν πως, «σε άρθρο στον ελληνικό Τύπο αλλά και όπως ευκόλως μπορεί να διαπιστωθεί από τον ξένο Τύπο [Le Journal de l’Aviation (2017), “Maintenance faults suspected in French Canadair CL-415 incident“], η SABENA έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα στη συντήρηση Canadair CL 415. Τον Αύγουστο του το 2016 στη βάση Ajaccio στην Κορσική είχε γίνει σοβαρό περιστατικό με ένα CL 415. Τότε, το πόρισμα της BEAD Air (ο επίσημος φορέας του γαλλικού κράτους για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων) ανέφερε ότι: «Τα σφάλματα που παρατηρήθηκαν στη δοκό στήριξης υπογραμμίζουν τις σοβαρές αστοχίες συντήρησης που εντόπισε η BEAD Air, γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση τη Sabena Technics ως σώμα MCO (Maintien en Condition Operationnelle) και τον υπεργολάβο από το 2007 Hydrep».
Πηγή: neostrategy.gr
Διαβάστε επίσης:
Φωτιά στο Μοσχάτο: Πυκνοί καπνοί σκέπασαν την περιοχή – «Κλείστε πόρτες και παράθυρα» (Photos)
Αιματηρή συμπλοκή στις φυλακές Κορυδαλλού: Νεκρός 35χρονος και ένας ακόμα τραυματίας
Καρφί Κακλαμάνη σε Μητσοτάκη: «Ο Μακρόν επιχειρούσε αμφίπλευρη διεύρυνση και καταποντίστηκε»