«Για λίστα με τουλάχιστον 75 άτομα για πρόσληψη στον ΟΑΣΘ, των οποίων είχαν… ενδιαφερθεί διάφοροι βουλευτές της ΝΔ» έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό «στο Κόκκινο».
Ο υπουργός αποκάλυψε πως δεν πρόκειται μόνο για «τις πρόσφατες αποκαλύψεις για τον βουλευτή της ΝΔ Κώστα Γκιουλέκα και τις επιστολές του που είδαν το φως της δημοσιότητας για προσλήψεις ημετέρων στον ΟΑΣΘ» αλλά σύμφωνα με τον ίδιο «υπάρχει λίστα με 75 άτομα για τα οποία είχαν… ενδιαφερθεί βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Πέντε ήταν του κ. Γκιουλέκα, ο οποίος είπε ότι νοιαζόταν για την ανεργία των συμπολιτών μας». «Αυτός είναι ευγενικός τρόπος για να πεις πώς γίνεται ένα ρουσφέτι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης. Μάλιστα όπως διευκρίνισε «υπάρχουν τα στοιχεία διαθέσιμα και θα δημοσιοποιηθούν όλα για να τα γνωρίζει ο ελληνικός λαός. Σιγά – σιγά θα αποκαλυφθούν όλα»
Επίσης, σχολιάζοντας την απόφαση του ΣτΕ με την οποία απορρίφθηκαν οι αιτήσεις των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ, είπε πως μετά από αυτή την εξέλιξη θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού στο Δημόσιο και θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για τη βελτίωση της επιχειρησιακής ικανότητάς του. Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο σχεδιασμό που υπάρχει σχετικά με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας να κατασκευάζονται στην ΕΛΒΟ.
https://www.facebook.com/cspirtzis/videos/865511636969536/
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης στο Ραδιοφωνικό Σταθμό «Στο Κόκκινο» Θεσσαλονίκης και τους δημοσιογράφους κ. Απόστολο Λυκεσά και κ. Ευγενία Χατζηγεωργίου:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να καλημερίσουμε τον Υπουργό Μεταφορών τον κύριο Σπίρτζη, είναι μαζί μας, καλημέρα σας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σε όλους!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να μη χάνουμε χρόνο το πρώτο σχόλιο σας για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία ακύρωσε και τις τέσσερις προσφυγές των παλαιών μετόχων του ΟΑΣΘ.
Υπουργός: Θεωρώ ότι είναι μία δικαίωση για μας, για όσους έχουν πιστέψει και συμμετάσχει σε αυτή την προσπάθεια. Είναι κατά τη γνώμη μου, η αρχή για να ξεκινήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση οι φορείς της πόλης να συμμετέχουν πιο ενεργά στην οργάνωση και στη λειτουργία, ίσως και στο σχεδιασμό του τι αστικές συγκοινωνίες θέλουν να έχουν στην πόλη, τι πραγματικές δημόσιες αστικές συγκοινωνίες θέλουν να έχουμε. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, ότι όλο αυτό τον καιρό πάρα πολλές δραστηριότητες αλλά και η συμπεριφορά πολλών και εντός και εκτός ΟΑΣΘ ήταν τέτοια, που δεν επέτρεπε να γίνουν όλα αυτά που θα θέλαμε να γίνουν σε σχέση με τις δομές, σε σχέση με την εξέλιξη του νόμου και της εφαρμογής του. Επομένως τι άλλο να πούμε, είναι πραγματικά ένα καλό νέο και είναι ένα καλό νέο για όσους απομυζούσαν για δεκαετίες το ελληνικό δημόσιο και τον ελληνικό λαό και δε θέλουν να χάσουν αυτά που είχανε όλα αυτά τα χρόνια δρέψει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέει και κάτι το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι όχι μόνο είναι συνταγματικός ο νόμος αλλά ορθώς αποφασίσατε να κάνετε δημόσιο τον ΟΑΣΘ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι μπαίνει και στην ουσία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί ουσιαστικά τα προηγούμενα χρόνια από ότι λέει ήταν αντισυνταγματικός. Ήταν πέρα από κάθε έννοια επιχειρηματικότητας δηλαδή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα λέγαμε και στη Βουλή και ρωτούσαμε και για τον προηγούμενο νόμο εντός εισαγωγικών, τη σύμβαση δηλαδή που υπήρχε, και για την επέκτασή της από τη Νέα Δημοκρατία και τον κύριο Χατζηδάκη. Δεν πήραμε κάποια απάντηση. Αυτό που πήραμε πλουσιοπάροχα είναι διάφορες έτσι κατηγορίες για το ότι θα απορριφθεί ο νόμος από το ΣτΕ, ότι θα βγει εκτός του ευρωπαϊκού πλαισίου, ότι θα γίνει κάτι μαγικό τέλος πάντων κατά τη γνώμη τους και θα σταματήσει ο νόμος να ισχύει ή να υπάρχει. Και είναι μια απάντηση σε όσους δεν έχουν καταλάβει ότι όχι μόνο μία κυβέρνηση με τα χαρακτηριστικά της δικής μας αλλά και μία δεξιά κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της και σέβεται και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο δε λειτουργεί όπως λειτουργούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και όπως κατάντησαν να λειτουργούν πολλές δομές της χώρας μας τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό αποδεικνύεται πλέον με τον πιο πλέον έτσι μέγιστο τρόπο και την περίπτωση του ΟΑΣΘ και σε άλλες περιπτώσεις. Αλλά είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα που μπορεί να υπάρχει και με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα του κάθε πολίτη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν καταλαβαίνω σωστά από τις αποφάσεις αυτές του Συμβουλίου της Επικρατείας συνάγεται και ως άμεσο αποτέλεσμα ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ μπορεί πλέον να τρέξει τις διαδικασίες για να βρεθεί η εταιρεία μέσα από διαγωνισμό η οποία θα αναλάβει την εκκαθάριση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως την εκκαθάριση και όχι μόνο την εκκαθάριση. Θα τρέξει η αποτίμηση πλέον της περιουσίας του ΟΑΣΘ δηλαδή της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου που εδώ και χρόνια έπρεπε να είναι στο Ελληνικό Δημόσιο και δεν ήταν. Να καθοριστούν τα χρέη του ΟΑΣΘ και προς τους προμηθευτές και προς το ελληνικό δημόσιο και το τι κόστιζε όλα αυτά τα χρόνια η περιουσία του ελληνικού δημοσίου που δεν αποδιδόταν στο Ελληνικό Δημόσιο. Να γίνει μία αποτίμηση των λεωφορείων που πουλήθηκαν από τον ΟΑΣΘ ενώ η πόλη δεν είχε λεωφορεία και ο οργανισμός δεν είχε λεωφορεία και με ποιο τίμημα. Όλα αυτά είναι θέματα τα οποία θα ανοίξουν επιτέλους και κάποιοι θα συνειδητοποιήσουν ότι δε θα μπορούν να φέρουν πλέον άλλα εμπόδια στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα διότι το Συμβούλιο της Επικρατείας λέει αυτό που επίσης νομίζω που είχατε σημειώσει κιόλας αλλά είχε χαθεί μέσα στον κουρνιαχτό των πρώτων ημερών, ότι όποια διεκδίκηση υπάρχει από τους μετόχους, μπορούν να πάνε στα δικαστήρια και εκεί αφού θα γίνει και η αποτίμηση της περιουσίας να αποδοθεί από μέρος του δημοσίου αυτό που τους αναλογεί. Σωστά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι απολύτως ορθό ως διαδικασία, αλλά είναι απολύτως σωστή και η σκέψη που λέει, ότι έχουμε έναν οργανισμό που εδώ και πάρα πολλά χρόνια έπρεπε την κινητή και την ακίνητη περιουσία του να την επιστρέψει στο Ελληνικό δημόσιο και δεν την επέστρεψε. Ότι ένα μεγάλο πλήθος λεωφορείων πουλήθηκαν από τον ΟΑΣΘ σε εξευτελιστικές τιμές, 500, 600, 700 ευρώ, ενώ η πόλη δεν έχει λεωφορεία. Οτι χρωστούσε πάρα πολλά χρήματα και σε δανεισμό και σε δημόσιους φορείς και σε ιδιώτες. Άρα είναι απορίας άξιο, πραγματικά είναι απορίας άξιο, τι περιμένει η παλιά διοίκηση του ΟΑΣΘ με τη διαχειριστική λογική που είχε να κοστίζει αυτό που διεκδικεί. Δηλαδή μπορεί να περιμένει κανείς, ότι πρέπει να επιστρέψουν χρήματα και όχι να αποδοθούν. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό είναι θέμα και των οργάνων που θα κάνουν εκκαθάριση και της εταιρείας
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ το θέμα κυρία Υπουργέ, συγνώμη. Εδώ υπάρχει ένα θέμα. Οι μικρομέτοχοι είχαν πειστεί ότι σαφώς κάτι τους οφείλετε εν ολίγοις το έλεγαν κιόλας ότι αυτή ήταν μία λογική με την οποία λειτουργήσατε μπολσεβίκων. Κατασχέσατε τις περιουσίες τους. Για αυτό σας κατηγορούσαν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από ότι φαίνεται μπολσεβίκοι, αν μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε έτσι, μάλλον δεν μπορούμε, ήταν όσοι λειτουργούσαν με άλλο τρόπο. Εδώ προσπάθησαν να παρουσιάσουν τον εξορθολογισμό και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος ότι είναι ενέργειες για μία ακόμα φορά κάποιων ακραίων δογματικών κομμουνιστών. Εντάξει, τα έχουμε ακούσει και άλλη φορά αυτά τα πράγματα εδώ και τρία χρόνια. Οπως παρακολουθούμε τη στρέβλωση της πλειοψηφίας των πολιτικών που θέλουμε να ασκήσουμε. Αλλά υπάρχει δυστυχώς για αυτούς τους ανθρώπους υπάρχουν τα ελληνικά δικαστήρια, υπάρχει η ευρωπαϊκή νομοθεσία, υπάρχουν τα ελεγκτικά όργανα και αποδεικνύουν κάθε φορά το τι γίνεται και το τι γινόταν στη Χώρα. Και πόσο κόστιζε αυτό που γινόταν στον Έλληνα πολίτη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπίρτζη θα θέλαμε τώρα το σχόλιό σας στα όσα σας απάντησε ο κύριος Γκιουλέκας με αφορμή τα έγγραφα που δώσατε στη δημοσιότητα με την τακτοποίηση ημετέρων καταδεικνύοντας και τις πελατειακές σχέσεις Νέας Δημοκρατίας – ΟΑΣΘ. Ο κύριος Γκιουλέκας κάνει λόγο για εκδήλωση ενδιαφέροντος για ανέργους και λέει ότι θα συνεχίσει να ενδιαφέρεται και ότι εσείς εξισώνεται τη συγκεκριμένη εκδήλωση ενδιαφέροντος με την κομματικοποίηση που επιχειρείται ήδη και κάνετε στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ. Το σχόλιο σας στην απάντηση του κυρίου Γκιουλέκα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το σχόλιό μου είναι πάρα πολύ απλό. Έχουν μπει εδώ και ένα χρόνο περίπου, για τον ΟΑΣΘ, και πολύ περισσότερο για όλους τους υπόλοιπους δημόσιους φορείς, σε μία λογική καταγγελιών για το πλήθος, τις χιλιάδες εντός εισαγωγικών διορισμών που έχει κάνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Εγώ θα ήθελα μία τέτοια λίστα, πραγματικά. Θα ήθελα ο κ Γκιουλέκας να βγει και να πει, αυτοί, οι άνθρωποι διορίστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ με αδιαφανείς διαδικασίες, εκτός ΑΣΕΠ και όλα τα υπόλοιπα.
Αυτό που συνήθως κάνουν, είναι τους μετακλητούς που είναι πολύ λιγότεροι από αυτούς που είχε η Νέα Δημοκρατία, δεν μπορεί να είναι περισσότεροι γιατί έχουν μειωθεί οι θέσεις θεσμικά, να τους βαφτίζουν διορισμούς. Όπως επίσης βαφτίζουν διορισμούς στο Δημόσιο οποιοδήποτε διαγωνισμό γίνει μέσω ΑΣΕΠ με διαφανείς διαδικασίες ι, για στελεχώσεις των θέσεων του δημοσίου όπου πραγματικά κρίσιμες ειδικότητες έλειπαν όπως είναι στο χώρο της Υγείας, της Παιδείας και αλλού. Να σας φέρω μερικά παραδείγματα, μία που μιλάμε για τις αστικές συγκοινωνίες και στη Θεσσαλονίκη . Και στην Αθήνα οι οργανισμοί των αστικών συγκοινωνιών μία από τις κρίσιμες ειδικότητες που δεν είχαν, ήταν οι οδηγοί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και εμείς δεν έχουμε οδηγούς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι βεβαίως. Και στην Αθήνα δεν υπάρχουν οδηγοί. Ενώ πλήθος οδηγών είχαν χαρακτηριστεί ως τεχνίτες ενώ με άλλους νόμους έφευγαν οδηγοί και τεχνίτες προς άλλους φορείς του δημοσίου. Το ένα είναι αυτό. Αν αυτό το παρακολουθούσαμε μόνο στις αστικές συγκοινωνίες θα ήταν καλά. Δεν υπάρχουν και δε βρήκαμε στοιχειωδώς καλυμμένες θέσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, των μηχανοδηγών στο σιδηρόδρομο, των μηχανοδηγών στο μετρό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπίρτζη επειδή δεν έχουμε το χρόνο με μία λέξη αν μπορείτε, απάντηση. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγνώμη, δεν είναι μόνο ο κύριος Γκιουλέκας. Είναι μία σειρά από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Υπάρχουν βουλευτές που είχαν στείλει μία λίστα με 75 άτομα. Εμείς δώσαμε τη λίστα του κυρίου Γκιουλέκα των πέντε ατόμων. που δεν ήταν ούτε η πρώτη φορά, ούτε η τελευταία από αυτό που βρήκαμε, που είχε στείλει, το βάφτισε ενδιαφέρον, να τον ευχαριστήσουμε κιόλας που ενδιαφέρεται για την ανεργία των συμπολιτών μας, τον κύριο Γκιουλέκα, αλλά καταλαβαίνουμε όλοι πάρα πολύ καλά, πώς λειτουργούσε η Νέα Δημοκρατία που σήμερα θέλει να είναι τιμητής. Ο κύριος Γκιουλέκας που βγάζει ως αρμόδιος τομεάρχης τις ανακοινώσεις που βγάζει και βέβαια το τι έκαναν τα υπόλοιπα στελέχη και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ο κύριος Χρήστος Σπίρτζης είναι μαζί μας. Μας την πέταξε τη βόμβα. Έτσι το κάνουν συνήθως, στο τέλος και ευτυχώς δηλαδή είχαμε και το χρόνο. Τι είναι αυτό τώρα; Για δώστε μας εξήγηση τι ακριβώς είναι αυτοί οι 75; Τη λίστα μετά τους πέντε του κυρίου Γκιουλέκα. Πέντε δεν ήταν ή τέσσερεις; Πέντε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πέντε ήταν και ένα δεύτερο μήνυμα που ήταν ευχαριστήριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή η λίστα με τους 75, τι είναι;
Υπουργός: Άλλη. Σιγά – σιγά. Εντάξει καταλαβαίνω το δημοσιογραφικό οίστρο που έχετε αλλά…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά εντάξει αφήστε το δημοσιογραφικό. Και αυτοί που μας ακούνε; Δηλαδή τι να καταλάβουν; Αυτοί οι 75 τι δηλαδή συστήνονταν επίσης…
Υπουργός: Αυτοί που μας ακούνε δε ξέρουν τι γινόταν τόσα χρόνια από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι είχαν βάσιμες υποψίες. Όταν έχουν όμως βάσιμες αποδείξεις είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα.
Υπουργός: Το ήξερε όλη η πόλη και όλη η Ελλάδα το τι γινότανε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Αυτοί οι 75 συστήνονταν δηλαδή επίσης από βουλευτές ή παράγοντες της Νέας Δημοκρατίας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, που νοιάζονταν επίσης πάρα πολύ για την ανεργία των συμπολιτών μας και έδειχναν το ενδιαφέρον τους όπως και ο κύριος Γκιουλέκας. Είναι ο ευγενικός τρόπος, να του δώσω συγχαρητήρια για την ευγένεια που χαρακτηρίζει τις εκφράσεις του, είναι ο ευγενικός τρόπος για να πεις πώς γίνεται ένα ρουσφέτι. Κι όταν αυτό λαμβάνει έτσι και επαγγελματικά χαρακτηριστικά όπως είχε λάβει επί Νέας Δημοκρατίας και του παλαιοκομματισμού είναι ακόμα πιο έντονο. Άρα αυτό είναι μία απάντηση στην ανακοίνωση που είχε βγάλει ο κύριος Γκιουλέκας που μας κατηγορούσε και για το αναπτυξιακό συνέδριο της Θεσσαλονίκης και για τον ΟΑΣΘ και για μία σειρά άλλες δράσεις. Και μας κατηγορούσε για τους διορισμούς δήθεν που έχουμε κάνει, συνεχίζοντας μία γκρίζα επικοινωνιακή πολιτική τακτική και αποδείξαμε πώς είναι να κάνεις ρουσφέτια, πώς είναι να κάνεις διορισμούς. Αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Και έπεται και συνέχεια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απλά δεν είναι μόνο ο κύριος Γκιουλέκας. Είναι πολλοί βουλευτές και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, πάρα πολλοί, η συντριπτική πλειοψηφία που είχαν μία τέτοιου είδους τακτική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θεσσαλονικείς ή και όχι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μιλάμε για τον ΟΑΣΘ τώρα, έτσι;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, ναι για τον ΟΑΣΘ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τον ΟΑΣΘ, θεσσαλονικείς ναι. Δεν ενδιαφερόντουσαν άλλοι για τους ανέργους συμπολίτες μας, από άλλους νομούς για τον ΟΑΣΘ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και έχετε αυτά τα στοιχεία λέτε, όπως ήταν ανάλογα αυτά που δώσατε στη δημοσιότητα και αφορούσαν τον κύριο Γκιουλέκα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να τα περιμένουμε; Εννοώ να δημοσιοποιηθούν και αυτά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε κάποια στιγμή, θα δημοσιοποιηθούν όλα. Θα τα γνωρίσει όλα ο λαός της Θεσσαλονίκης και ελληνικός λαός. Ο, τι γνωρίζουμε και εμείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Έγινε κατανοητό ναι. Δεν νομίζω ότι χρειάζονται περισσότερες λεπτομέρειες. Θα περιμένουμε για τα χαρτιά. Θα επιμείνω λίγο και θέλω τη διευκρίνιση για το τι θα τρέξει από δω και πέρα για να βελτιωθεί, τι δεν μπορούσε να τρέξει εξαιτίας της αναμονής των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας. Να σημειώσω ότι ευτυχώς ελήφθησαν σχετικά νωρίς, ευτυχώς, ευτυχώς για αυτή τη ιστορία. Τι μπορεί να τρέξει γρηγορότερα λοιπόν από δω και πέρα; Για να βελτιωθεί η κατάσταση για τους πολίτες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι μιλάτε για την καθημερινότητα. Μπορεί να τρέξει γρηγορότερα το πέρασμα της περιουσίας του ΟΑΣΘ στο Ελληνικό Δημόσιο, να τρέξουν οι συμβάσεις για τη συντήρηση ή την ανάταξη να το πούμε καλύτερα γιατί αυτό πλέον δεν είναι ένας εξοπλισμός που χρειάζεται μία απλή συντήρηση αλλά χρειάζεται πραγματικά πολύ πιο βαριές εργασίες για να συνεφέρεις το στόλο των λεωφορείων που βρήκαμε. Να προχωρήσουν οι διαδικασίες διαπραγμάτευσης και οικοδόμησης εντός εισαγωγικών εξεύρεσης λύσεων για τα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ και για τα κτίρια που στεγάζεται ο ΟΑΣΘ. Γιατί όπως ξέρετε παρά τα δισεκατομμύρια που έχουν δοθεί σε αυτό τον οργανισμό τα αμαξοστάσια νοικιάζονται από διάφορους συνεταιρισμούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν καταλαβαίνω καλά περιγράφετε για μία κατάσταση, που με μία φράση λέγεται, “μας λύθηκαν τα χέρια”;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Σε πολλούς τομείς μας λύθηκαν τα χέρια και σε άλλους τομείς δόθηκαν οριστικές απαντήσεις σε συγκεκριμένες ομάδες για να αφήσουν τον οργανισμό να λειτουργήσει όπως πρέπει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή έχετε κάνει ανακοινώσεις σε σχέση με την ΕΛΒΟ και ότι η ΕΛΒΟ θα αναλάβει μάλιστα, θα κατασκευάσει νέα λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας με ΣΔΙΤ. Μιλάμε για 2.000 λεωφορεία. Αυτό τουλάχιστον είχατε πει. Τι ακριβώς, πώς το βλέπετε να γίνεται; Θα προχωρήσει κάτι τέτοιο; Και πόσο άμεσα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε. Καταρχάς άμεσα μπορεί η ΕΛΒΟ να λειτουργεί, έχει συμβάσεις να λειτουργεί, αλλά μπορούν να επεκταθούν και οι συμβάσεις της ή οι συνεργασίες της. Και με τον ΟΑΣΘ και με άλλες εταιρείες. Ο ΟΑΣΘ το έχει ανάγκη πάντως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι και το κάνει. Εντάξει, φτιάχνει ας πούμε παλιά λεωφορεία ναι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα από κει και πέρα, θεωρώ ότι είναι στη σκέψη όλων μας, ότι η χώρα δε μπορεί να σταθεί στα δικά της πόδια, στις δικές της δυνάμεις, να στοχεύει μία νέα παραγωγική δομή, χωρίς να δούμε ότι οι κρατικές δημόσιες προμήθειες, κυρίως οι μεγάλες δημόσιες προμήθειες, όπως είναι τα λεωφορεία, θα είναι μία δραστηριότητα που η χώρα θα δανείζεται χρήματα και θα τα αγοράζει από εταιρείες του εξωτερικού. Είναι απόλυτα λογικό ένα κομμάτι της παραγωγικής δομής των προμηθειών του ελληνικού δημοσίου να φροντίζουμε όπως και όλες οι χώρες ένα κομμάτι της παραγωγής να είναι στη χώρα μας. Και δε μπορεί βέβαια όταν έχεις τέτοιες ανάγκες σαν χώρα να κλείνεις δομές παραγωγικές όπως είναι η ΕΛΒΟ. Άρα είναι απόλυτα λογικό να προσπαθούμε να βρούμε τέτοιου είδους λύσεις πού να εντάσσονται εταιρείες που είναι σε εκκαθάριση όπως η ΕΛΒΟ, ο εξοπλισμός τους, οι εργαζόμενοι, η τεχνογνωσία τους σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό που θα καλύπτει και την προμήθεια των δημόσιων λεωφορείων και των ελληνικών ιδιωτικών και τη συντήρησή τους και μία σειρά από δράσεις που αυτή τη στιγμή τις παίρνουν από το εξωτερικό ενώ θα μπορούσαν με μεγάλη άνεση και με μία καλύτερη οργάνωση ,να παραμείνουν στη χώρα μας, να δώσουν δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους. Εκεί, εμείς έχουμε μία άλλη λογική για το πώς πρέπει η χώρα να παράξει πλούτο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα γίνει δηλαδή παραγγελία των λεωφορείων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: : Θα γίνει διαγωνισμός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό ποτέ το υπολογίζεται περίπου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: : Αυτή τη στιγμή εμείς έχουμε ξεκινήσει τα πρώτα βήματα για τη μελέτη βιωσιμότητας αυτού που σας περιγράφω. Πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν δύο ΣΔΙΤ, να περιλαμβάνουν την παραγωγή αλλά και τη συντήρηση των λεωφορείων και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Θεωρώ ότι πρέπει να είναι ένα ΣΔΙΤ αν βγαίνει τεχνοοικονομικά που θα παράγει και θα συντηρεί λεωφορεία Euro 6 και Euro 7 και ένα δεύτερο, για μικρότερα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα αναβαθμίσουν και το αστικό περιβάλλον στα δύο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε ολοκληρώσει όλες αυτές τις ιδέες που σας είπα σε τεχνοκρατικό επίπεδο και σε επίπεδο διαδικασιών για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτές τις δύο που είναι πολύ βασικές δράσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας. Να στε καλά κύριε Σπίρτζη. Σας καλημερίζουμε και θα τα ξαναπούμε. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να’ στε καλά. Και εσείς να’ στε καλά.