Black Friday: To λιανεμπόριο ποντάρει στο «μαύρο» για να δει «άσπρη» μέρα

Black Friday: To λιανεμπόριο ποντάρει στο «μαύρο» για να δει «άσπρη» μέρα

Αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, αλλά και αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, εταιρείες και καταστήματα καλλυντικών, αλυσίδες ρούχων, φαρμακεία, κέντρα ομορφιάς, κομμωτήρια μέχρι και σούπερ μάρκετ και αεροπορικές εταιρείες, σήμερα έχουν βαφτεί «μαύρα».

Η λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή», ένας καταναλωτικός θεσμός που εδραιώθηκε και στη χώρα μας αποκτώντας όμως ελληνικά χαρακτηριστικά (η Black Friday ουσιαστικά επεκτάθηκε ολόκληρη την εβδομάδα) δίνει σήμερα το ρυθμό στο λιανεμπόριο.

Για εφέτος στις προσφορές περιλαμβάνονται και νέα προϊόντα, αλλά και νέα ποσοστά εκπτώσεων, καθώς εισήλθαν στο στίβο διεκδίκησης της κατανάλωσης πολλές περισσότερες αλυσίδες και μεμονωμένα καταστήματα.

Την ίδια στιγμή, οι οργανώσεις καταναλωτών εφιστούν την προσοχή των πολιτών για τυχόν εξωφρενικές και ενδεχομένως πλασματικές «ευκαιρίες», ενώ το Τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει αναρτήσει κατάλογο με τιμές για περίπου 870 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 προκειμένου να αποφευχθούν παραπλανητικά φαινόμενα, αφενός, και αφετέρου να βοηθηθούν οι καταναλωτές στον προγραμματισμό τους.

Για παράδειγμα, μια συνηθισμένη παραπλανητική πρακτική είναι η αναγραφή υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ότι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών, στην πραγματικότητα καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-«κράχτες», με τις εκπτώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα να είναι πολύ μικρές.

Δεν υπάρχουν ουρές

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές φέτος δεν είχαμε τις γνωστές ουρές με καταναλωτές έξω από τα καταστήματα για χάρη της Black Friday. Ο κύριος λόγος έχει να κάνει με ότι οι προσφορές επεκτάθηκαν σε διάστημα μίας εβδομάδας αλλά και την άνοδο των αγορών μέσω του διαδικτύου.

Πάνω από 200 ευρώ

Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το black-friday.global σε 55 χώρες για την ανταπόκριση των καταναλωτών στο θεσμό, 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές σκοπεύει να ψωνίσει στοχευμένα στη φετινή Black Friday, δαπανώντας μάλιστα ποσό που ξεπερνά τα 200 ευρώ. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα οι λάτρεις των προσφορών ετοιμάζονται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 206 ευρώ κατά τη διάρκεια του Black Friday. Παρόμοιο αποτέλεσμα φαίνεται να έχει και η Γερμανία με μόλις κατά 5 ευρώ υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Οι Έλληνες θα ξοδέψουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 δολάρια), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 δολάρια και 97 δολάρια αντίστοιχα).

Ετικέτες

Documento Newsletter