Βίτσας: Στα 2,4 δις το «ταβάνι» του κόστους των F16 – Το 30% σε ελληνικές εταιρείες

Βίτσας: Στα 2,4 δις το «ταβάνι» του κόστους των F16 – Το 30% σε ελληνικές εταιρείες

Στα 2,4 δις υπολογίζεται, με βάση το πιο ακριβό σενάριο, το κόστος της αναβάθμισης των F16 στην έκδοση Viper, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Βίτσα. 

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο” ο κ. Βίτσας ανέφερε ότι η ελληνική πλευρά ζήτησε από την αμερικανική να εξετάσει 3 πιθανές εκδοχές ως προς τον αριθμό των αεροσκαφών που πρόκειται να αναβαθμιστούν. Η πιο δαπανηρή που αφορά στην αναβάθμιση και των 123 αεροσκαφών, προσδιορίζεται στα 2,4 δισ. δολάρια. “Αυτή είναι η οροφή, το πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβεί αυτό το κόστος» συμπλήρωσε.

Έφερε δε ως παράδειγμα το γεγονός ότι όταν επί πρωθυπουργίας Κ. Καραμανλή αγοράστηκαν τα τελευταία F-16 που διαθέτει η Ελλάδα, πήγε στο Κογκρέσο μία συμφωνία ως 3 δισ. ευρώ, αλλά τελικά το τελικό ήταν 1,9 δισ. ευρώ. Πρέπει να γίνει καθαρό τι είναι η «οροφή» και τι η πραγματικότητα στο τέλος, σχολίασε.

Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς προκύπτει ο αριθμός των 2,4 δισ. δολαρίων που ακούγεται, o κ. Βίτσας είπε ότι θα πρέπει να αναβαθμιστούν και τα 123 μαχητικά που πρότεινε η Ελλάδα, να προστεθούν φόροι και σειρά άλλων επιβαρύνσεων, αλλά και πιθανών αναγκών την επόμενη δεκαετία (following support).

«Έτσι όπως την έχουμε σχεδιάσει εμείς, (την αναβάθμιση) δεν θα υπερβαίνει το 1,1 δισ. ευρώ … λύνουμε το ζήτημα της αναβάθμισης στο κομμάτι του στόλου των μαχητικών … ο αριθμός τους μένει να καθοριστεί ακριβώς … είναι 150, αυτό που στείλαμε αφορούσε 123, η βασική μας σκέψη είναι κοντά στα 100 μαχητικά. Και τα υπόλοιπα θα αναβαθμιστούν, αλλά με άλλο τρόπο. Θα αλλάξει το ραντάρ, η πτητική ικανότητα, τα ηλεκτρονικά συστήματα, η δυνατότητα των οπλικών συστημάτων που μπορούν να φέρουν», παρατήρησε.

Η παραλαβή των αναβαθμισμένων F16 υπολογίζεται να ξεκινήσει το 2019 ενώ, σύμφωνα πάντα με τον Δ. Βίτσα, το 30% των εργασιών αναβάθμισης του 1,1 δισ. ευρώ θα γίνουν στην ΕΑΒ και σε άλλες ιδιωτικές ελληνικές εταιρείες.

«Ένα ή δύο αεροσκάφη αναβαθμίζονται ολοκληρωτικά στις ΗΠΑ για να χρησιμοποιηθούν ως μοντέλα και στη συνέχεια μία σειρά ηλεκτρονικά συστήματα φτιάχνονται στις ΗΠΑ, έρχονται στην Ελλάδα, συναρμολογούνται και γίνονται οι υπόλοιπες κατασκευές και τροποποιήσεις που χρειάζονται», πρόσθεσε.

“Τα περί μηδενικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα είναι για αυτούς που δεν ξέρουν”, είπε. 

Ετικέτες

Documento Newsletter