Bauhaus: Γιατί η ακροδεξιά AfD κήρυξε «πολιτισμικό πόλεμο» ενάντια στη σπουδαία αρχιτεκτονική κληρονομιά

Bauhaus: Γιατί η ακροδεξιά AfD κήρυξε «πολιτισμικό πόλεμο» ενάντια στη σπουδαία αρχιτεκτονική κληρονομιά

Διαμόρφωσε το μοντέρνο βιομηχανικό ντιζάιν και συνεχίζει να εμπνέει αρχιτέκτονες και σχεδιαστές προϊόντων σε όλο τον κόσμο, αλλά για κάποιους στην άκρα δεξιά της Γερμανίας, το Bauhaus δεν είναι τίποτα αξιοσημείωτο.

Καθώς η πόλη Dessau της Ανατολικής Γερμανίας ετοιμάζεται να γιορτάσει τα εκατό χρόνια από τη μετάβαση της διάσημης σχολής σχεδιασμού εκεί, η ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) προέτρεψε τους τοπικούς νομοθέτες να μην γιορτάσουν το κοσμοπολίτικο ήθος του Bauhaus, λέγοντας ότι αναιρεί τις περιφερειακές παραδόσεις.

Η πρόταση της AfD, η οποία συζητήθηκε και απορρίφθηκε από το τοπικό κοινοβούλιο της Σαξονίας-Άνχαλτ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, προκάλεσε μια προβλέψιμη κατακραυγή: το Bauhaus ήταν μέρος της μεσοπολεμικής άνθησης της γερμανικής πρωτοπορίας που εξαλείφθηκε από τους Ναζί όταν ήρθαν στην εξουσία το 1933.

Αλλά για κάποιους, το περιεχόμενο της πρότασης ήταν λιγότερο σημαντικό από αυτό που έλεγε για την ευρύτερη πολιτική στρατηγική του κόμματος.

Φέτος, η AfD έγινε το πρώτο ακροδεξιό κόμμα που κέρδισε γερμανικές περιφερειακές εκλογές μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, επωφελούμενη από την κακή κατάσταση της γερμανικής οικονομίας αλλά και από πολιτιστικά διχαστικά ζητήματα που αποκρυσταλλώνουν αντιπαραθέσεις σχετικά με την εθνική ταυτότητα.

«Ο πολιτιστικός πόλεμος είναι το μοντέλο με το οποίο δρουν όπως και η πρόκληση αποτελεί μοντέλο τους», λέει ο Jan-Werner Mueller, καθηγητής πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον που μελετά τα λαϊκιστικά ακροδεξιά κινήματα.

Αλλού, το ακροδεξιό κόμμα έχει βάλει στο στόχαστρο αρχές που χρησιμοποιούν γλώσσα ουδέτερη ως προς το φύλο και αναρτούν σημαίες με το ουράνιο τόξο LGBTQ+ σε δημοτικά κτίρια, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως υπερασπιστή της παραδοσιακής γερμανικής κουλτούρας και των οικογενειακών αξιών.

Η σχολή Bauhaus, που ιδρύθηκε το 1919, ξεκίνησε να παντρέψει την παραδοσιακή χειροτεχνία με τη βιομηχανική παραγωγή. Έγινε πόλος έλξης για σχεδιαστές από όλη την Ευρώπη, πολλοί από τους οποίους ήταν Εβραίοι, και ο ίδιος ο κοσμοπολιτισμός του το έκανε πολιτιστικό λίθο για τη μεταπολεμική Γερμανία, καθώς έψαχνε για κομμάτια φωτός σε μια ιστορία που σημαδεύτηκε από τα γενοκτονικά εγκλήματα των Ναζί.

Αλλά αυτό το κοσμοπολίτικο πνεύμα θέλουν να αξιοποιήσουν κάποιοι στην άκρα δεξιά για να απεικονίσουν το κίνημα ως μη γερμανικό.

«Η διεθνής διάδοση του στυλ Bauhaus δημιούργησε μια ομοιογένεια σαν χυλό που εκτόπισε τις τοπικές αρχιτεκτονικές παραδόσεις», έγραφε η νομοθετική πρόταση του AfD, απορρίπτοντας την «άκριτη εξύμνηση» του κινήματος…

Διαβάστε επίσης

Σκάνδαλο Novartis και άρση προστασίας μαρτύρων: Μην τολμήσει κανείς να (ξανα) καταγγείλει διαφθορά

Σκάνδαλο στην Καθολική Εκκλησία: «Ιερές» business, απάτες και εκβιασμοί – Οι σκιές και το ποινικό παρελθόν του επιχειρηματία

Γάζα: «Παράθυρο» για έμμεσες διαπραγματεύσεις μέσω Κατάρ – «Ναι» σε ανακωχή υπό όρους από τη Χαμάς

Λίβανος: Νεκροί τρεις δημοσιογράφοι από ισραηλινούς βομβαρδισμούς – Σφυροκόπημα στα προάστια της Βηρυτού (Video)

Ένα Predator τους χωρίζει, μια χειραψία τους ενώνει!

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter