O Βάιος Πράπας σχολιάζει στο Docville το πρόγραμμα του νέου θεσμού του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» το οποίο χαρακτηρίζεται από πολλούς ως άλλο ένα επικοινωνιακό τρικ που όμως κραυγάζει την απουσία πολιτιστικής πολιτικής.
Η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισµού είναι µια βεβιασµένη κίνηση µε ξεκάθαρη απουσία µακρόπνοου πλάνου και µε καθαρή στόχευση, κατά τη γνώµη µου, τον διχασµό των εργαζοµένων στις τέχνες. Αντί το ΥΠΠΟΑ να ορίσει διαφανείς διαδικασίες ως προς την κατάθεση καλλιτεχνικών προτάσεων, προτίµησε να προβεί σε απευθείας αναθέσεις, γεγονός που δείχνει για ακόµη µια φορά την προχειρότητα αλλά και την απαξίωση στον πολιτισµό. Πρέπει να σταµατήσουν επιτέλους να ασχολούνται µε τα επικοινωνιακά τρικ, ότι τάχα βοηθούν την αγορά να κινηθεί, και να δουλέψουν ουσιαστικά για όλους τους κλάδους, να ρωτήσουν, να συνοµιλήσουν και να συµβουλευτούν τα σωµατεία και ανθρώπους που ξέρουν τα προβλήµατα και την παθογένεια που έτσι κι αλλιώς υπήρχαν πριν από τον ιό. Να προκηρύξουν, έστω και τώρα, ανοιχτή πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων από τους καλλιτέχνες.
Ερχοµαι από τον κλάδο της µουσικής, στον οποίο συνάδελφοι που εργάζονταν και ζούσαν από τη µουσική, όπως κι εγώ, είναι σε απόγνωση. Με το άνοιγµα του lockdown οι χώροι των τεχνών είναι ακόµη στον πάγο. Κλείσαµε πρώτοι και ανοίγουµε τελευταίοι. Μια νέα πραγµατικότητα έρχεται – όσοι πιστεύουν πως όλα θα γίνουν όπως πριν δυστυχώς θα πέσουν έξω. Το πρόβληµα είναι ότι δεν δουλεύουµε για το αύριο αλλά για τη συντήρηση αυτού που είχαµε πριν. Χρειάζεται restart και επαναπροσδιορισµός των λέξεων πολιτισµός, τέχνη. ∆ανείζοµαι τις τελευταίες προτάσεις µας από το #supportartworkers: Το νέο τοπίο στον κατεξοχήν κοινωνικής λειτουργίας πολιτισµό είναι ρευστό και άµεσα συναρτώµενο από τις υγειονοµικές εξελίξεις. Κάθε βεβιασµένη κίνηση που προσπαθεί συλλήβδην να λύσει τα χρόνια προβλήµατά του δεν είναι λύση και δυστυχώς βαθαίνει το ρήγµα και οδηγεί στην απόγνωση.
Βάιος Πράπας, Συνθέτης – μουσικός
Επιμέλεια ρεπορτάζ: Aφροδίτη Ερμίδη