Την «ηλεκτροπληξία» δεν τη γλυτώνεις! Όπου και να κάνεις κλικ στο internet, θα ξεπηδήσει και ένα καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πριν από λίγο καιρό ήταν η σειρά της Volkswagen να χτυπήσει.
Μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου “ΙD” στο Παρίσι, στις αρχές Οκτωβρίου, και την ανακοίνωση της πρόθεσής της για την έναρξη παραγωγής 17 νέων υβριδικών μοντέλων τα επόμενα δύο χρόνια, ανακοίνωσε πρόσφατα το σχέδιο «Transform 2025+» που πέραν των άλλων, προβλέπει και την καθιέρωσή της ως ηγέτιδας δύναμης στο χώρο της ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2025.
Το πρώτο που ανέσυρα από τη μνήμη μου ήταν ο στόχος που έθεσε η Μέρκελ, στα μέσα του 2010, για ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους μέχρι το 2020. Την ίδια περίοδο ο Ομπάμα φωτογραφιζόταν στη γραμμή παραγωγής του plug-in υβριδικού Chevrolet Volt (η «αμερικανική» εκδοχή του Opel Ampera) στο εργοστάσιο της General Motors, δείχνοντας και αυτός με τον τρόπο του τη σημασία που δίνει στην «καθαρή» αυτοκίνηση.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι όλοι αγαπούν το περιβάλλον και πασχίζουν να ρίξουν τις προερχόμενες από τα αυτοκίνητα εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Βλέπετε, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει τον πολύ υψηλό στόχο για μέσο όρο CO2 τα 95 g/km για το 2020. Που όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι δύσκολο να πιαστεί χωρίς περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Η τεχνολογία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γοητευτική, δεν είναι σωστό να πει κανείς «όχι» στην εξέλιξή του, στην παρούσα φάση όμως είναι φανερό ότι η οικονομία μπλέκεται με την οικολογία. Οι εκπομπές διοξειδίου θα μπορούσαν να περιοριστούν και με περισσότερα μικρότερου βάρους και κυβισμού αυτοκίνητα. Όμως αυτά είναι σημαντικά φθηνότερα από τα ηλεκτρικά και έχουν μικρότερο περιθώριο κέρδους.