«Πάμε και όπου βγει» χωρίς τέλος στον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς ένα ακόμα περιστατικό που βλέπει το φως της δημοσιότητας αναδεικνύει του λόγου το αληθές. Τα περασμένα Χριστούγεννα, παρά τις διαβεβαιώσεις του κυβερνητικού ιερατείου για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, έναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη, σημειώθηκε ένα ακόμα σοβαρό περιστατικό, καθώς αποφεύχθηκε στο «παρά πέντε» μία νέα τραγωδία, αυτή τη φορά στην Αθήνα, στον σταθμό ΣΚΑ των Αχαρνών. Όλα αυτά στον απόηχο της αποκάλυψης του documentonews.gr, που έφερε στο φως πως αντί GPS για τρένα είχαν τοποθετήσει σύστημα που βάζουν ντελιβεράδες και εντόπιζε τη θέση τους «κατά προσέγγιση».
Διαβάστε περισσότερα: Τέμπη: Αντί GPS για τρένα είχαν τοποθετήσει σύστημα που βάζουν ντελιβεράδες – Εντόπιζε τη θέση τους «κατά προσέγγιση»
Ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», την Τετάρτη, τελευταία στιγμή δεν ζήσαμε «Τέμπη Νο2», καθώς από τύχη δεν συγκρούστηκαν δύο επιβατικά τρένα ύστερα από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Το συμβάν σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε κυριολεκτικά στο… πάρα πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.
Σημειωτέον ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.
Ο μηχανοδηγός απέδωσε τη μη έγκαιρη ακινητοποίηση του τρένου στο ερυθρό φωτόσημο, στην ολίσθηση των γραμμών-τροχών.
Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών. Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.
Όμως, ο ΟΣΕ επέμεινε στη διαλεύκανση του συμβάντος, λόγω της σοβαρότητάς του το δήλωσε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Ακόμα, για να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.
Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.
Διαβάστε επίσης:
Έγκλημα Τέμπη: 1,3 εκατ. υπογραφές στο ψήφισμα Καρυστιανού – Πώς μπορείτε να συμμετέχετε
Έγκλημα Τέμπη: Συνεχίζεται η κάλυψη Μαξίμου σε Τριαντόπουλο για το μπάζωμα
Τι έκρυψαν κάτω από τα μπάζα στα Τέμπη;