Αττική Οδός: Στο «σκαμνί» στελέχη για τον πολύωρο εγκλωβισμό οδηγών στα χιόνια το 2022

Αττική Οδός: Στο «σκαμνί» στελέχη για τον πολύωρο εγκλωβισμό οδηγών στα χιόνια το 2022

Σε δίκη παραπέμπονται στελέχη της Αττικής Οδού και της εταιρείας Αττικές διαδρομές για τον πρωτοφανή εγκλωβισμό επί 24 ώρες χιλιάδων οδηγών στην Αττική Οδό τον Ιανουάριο του 2024 λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα».

Συγκεκριμένα όπως μεταδίδει το dikastiko.gr, σε δίκη ενώπιον του  Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών παραπέμπονται να δικαστούν με απευθείας κλήση της Εισαγγελέως Πρωτοδικών Αθηνών, 4 κορυφαία στελέχη της εταιρείας Αττικές διαδρομές και 2 της Αττικής οδού.

Η δίκη είναι προγραμματισμένη να γίνει στις 15 Φεβρουαρίου 2024. Στο κατηγορητήριο περιγράφονται όσα έζησαν οι εγκλωβισμένοι πολίτες στην Αττική Οδό στη διάρκεια της κακοκαιρίας.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο προέκυψαν «επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία από αμέλεια» και όπως αναφέρεται για τα 6 κατηγορούμενα στελέχη «στον ανωτέρω τόπο και χρόνο έκαστος των κατηγορουμένων υπό τις εκτεθείσες ιδιότητές τους, ενώ όφειλε να μεριμνήσει για τη συντήρηση και διατήρηση του οδικού δικτύου της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ασφαλούς για την κυκλοφορία των οχημάτων υπό κάθε είδους καιρικές συνθήκες… κατά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων (κακοκαιρία ΕΛΠΙΔΑ), για τα οποία είχε ήδη από 20.1.2022 ενημερωθεί εγκαίρως και εγκύρως από την Ε.Μ.Υ. και είχε λάβει γνώση της επικείμενης κακοκαιρίας ΕΛΠΙΔΑ, καθώς εκπρόσωπος της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ είχε συμμετάσχει σε όλες τις συνεδρίες των συναρμόδιων φορέων για τη διαχείριση του επικείμενου καιρικού φαινομένου, ενώ υπήρχε ειδικό εγχειρίδιο αντιμετώπισης της κατάστασης του καιρικού φαινομένου, που είχε συναχθεί από την ίδια την εταιρία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ, η οποία διέθετε εξοπλισμό (κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, μετεωρολογικούς σταθμούς, προειδοποιητικές πινακίδες διαχείρισης κυκλοφορίας κλπ), και συνεπώς δυνατότητα γνώσης για την επικρατούσα σε κάθε σημείο της οδού κατάσταση και είχε δια του εκπροσώπου της δηλώσει ετοιμότητα κατά τις δύο συνεδρίες, που έλαβαν χώρα υπό την προεδρεία του Υπουργού Πολιτικής Προστασίας, δεν μερίμνησε ώστε να ληφθούν τα κατωτέρω κατάλληλα μέτρα προς αποφυγή της διατάραξης της συγκοινωνίας στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ»

Οι «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» δεν εφάρμοσαν έγκαιρα τη διαδικασία απαγόρευσης κυκλοφορίας

Οι κατηγορούμενοι της «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» παραπέμπονται καθώς όπως τονίζεται «δεν εφάρμοσαν, ως όφειλαν, τη διαδικασία για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών του Εγχειρίδιου Λειτουργίας … και δεν αιτήθηκαν έγκαιρα, κατά την εκδήλωση της κακοκαιρίας «ΕΛΠΙΔΑ», προς το Τμήμα Τροχαίας της Αττικής Οδού τον αποκλεισμό εισόδων της Αττικής Οδού … με ορθολογιστικό καταμερισμό του μηχανισμού αποχιονισμού, αλλά ενδεικτικά ο συνολικός μηχανισμός αποχιονισμού κινητοποιήθηκε προς το τμήμα Ελευσίνα -Δημοκρατίας (Τομέας 1) με τη συμμετοχή σε αυτό αποχιονιστικών που έπρεπε να επιχειρούν σε άλλους τομείς όπως ο Τομέας (Δημοκρατίας Αεροδρόμιο), δεν ενήργησαν ώστε να λάβει χώρα έγκαιρα ρίψη άλατος και δεν έλαβε χώρα έγκαιρα και συστηματικά συντήρηση της οδού ανοικτής, δηλαδή δεν υπήρχαν συγκεκριμένα μηχανήματα ρίψης άλατος και εκχιονισμού να επιχειρούν σε εκ των προτέρων προσδιορισμένο τμήμα της οδού, δεν δόθηκαν κατάλληλες εντολές παρακολούθησης και κατεύθυνσης, ώστε να διευκολυνθούν οι διαφυγές προς το αντίθετο ρεύμα τυχόν εγκλωβισμένων οχημάτων, δεν χορηγήθηκαν κατάλληλες οδηγίες στους εισερχόμενους στην οδό οδηγούς για χρήση αλυσίδων και δεν υπήρξε συνεχής ροή ενημερώσεων προς τους χρήστες της οδού προς αποφυγή του εγκλωβισμού των οχημάτων τους εντός της οδού, δεν αποθηκεύτηκε ποσότητα άλατος επαρκής για τον πλήρη αποχιονισμό της οδού για επτά τουλάχιστον πλήρεις κύκλους στον δυσμενέστερο τομέα και με κατάλληλο καταμερισμό του άλατος, ώστε να συντηρηθεί η οδός ανοικτή, δεν αποκλείστηκαν έγκαιρα οι είσοδοι του αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών της οδού, δεν έλαβε χώρα έγκαιρα αίτημα προς την Τροχαία Αττικής Οδού για τον αποκλεισμό κλάδων εισόδου στην Αττική Οδό, δεν έλαβε χώρα έγκαιρη και επιτυχής απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων».

Οι καταγγελίες για τη διαχείριση της «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.»

Με κατηγορητήριο παραπέμπονται οι υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ, οι οποίοι «ενώ όφειλαν να εποπτεύουν τη διαχείριση της οδού από την Παραχωρησιούχο Εταιρία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., δεν άσκησαν τη δέουσα εποπτεία και τον προσήκοντα έλεγχο στην εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία ήταν επιχειρησιακά υπεύθυνη για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και τον αποχιονισμό της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας – Σταυρού – Αεροδρομίου Σπάτων και της Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό περίπου 3.000 οχημάτων μετά των οδηγών και επιβατών τους εντός της οδού και τη διακοπή της κυκλοφορίας στην ανωτέρω οδό εν τοις πραγμάσι από 11.00 π.μ., οπότε παρουσιάστηκαν τα πρώτα προβλήματα στην κυκλοφορία επί της οδού και τυπικά περί ώρα 14.00 μ.μ. όταν και διεκόπη η κυκλοφορία με εντολή της Τροχαίας Αττικής οδού, έως την επομένη ημέρα 25-1-2022 που σταδιακά έως το μεσημέρι αποδόθηκε η οδός στην κυκλοφορία».

Διαβάστε επίσης: Αττική Οδός: Πρόστιμο 2 εκατομμυρίων ευρώ για το μπάχαλο και την ταλαιπωρία με τα χιόνια

Documento Newsletter