Αρχίζουν τη Δευτέρα και θα διαρκέσουν έως τις 29 Φεβρουαρίου οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις του 2024. Διευκρινίζεται ότι επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης διευκρινίζει ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής θα πρέπει να υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφήρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Τι είναι η προγενέστερη τιμή; Ως προγενέστερη νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης.
Οδηγίες από τον ΕΜΘ
«Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφήρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται εκείνη που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέρα από την υποχρεωτική αναγραφή της παλιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές» διευκρινίζεται στην ανακοίνωση του ΕΣΘ
Τονίζει επίσης ότι «αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ».
Οι 5 συμβουλές για καταναλωτές
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει στη δημοσιότητα τους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα δήθεν προσφορών.
- Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
- Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
- Να ζητούν πάντα απόδειξη για τα προϊόντα που αγόρασαν. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και πρέπει να επιστραφεί, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Διαβάστε επίσης: Καιρός: Μπαίνει… τελικά ο χειμώνας μετά τα Θεοφάνια με βροχές, καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας (Videos)