«Ράπισμα» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το αφήγημα της περί «ανθρώπινου λάθους» είναι το αποκαλυπτικό δημοσίευμα των New York Times με αφορμή το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Ειδικότερα, σε άρθρο με τίτλο «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις: Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ελλάδα καθυστέρησε για χρόνια» το οποίο είναι βασισμένο εν πολλοίς τις καταγγελίες και τις προειδοποιήσεις των συνδικαλιστών, τις οποίες δεν άκουσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη γίνεται εκτενής αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δίκτυο.
«Στελέχη των συνδικάτων έχουν γράψει οργισμένες επιστολές προς την κυβέρνηση εδώ και χρόνια, όπως και τον περασμένο μήνα, προειδοποιώντας για τα προβλήματα ασφάλειας και για το ενδεχόμενο να σημειωθεί τραγωδία» τονίζει η εφημερίδα και προσθέτει ότι τα σωματεία ασκούσαν κριτική στους Έλληνες αξιωματούχους για τις χρόνιες καθυστερήσεις.
Οι Times φιλοξενούν δηλώσεις του Γιόζεφ Ντόπελμπαουερ, από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ε.Ε., ο οποίος ανέφερε ότι έχει προειδοποιήσει αρκετές φορές για το θέμα της Ελλάδας. «Καταρτίσαμε ένα σχέδιο δράσης και ζητήσαμε από τις ελληνικές αρχές να υποβάλουν έκθεση σχετικά με το σχέδιο δράσης. Αλλά οι εξουσίες μας είναι περιορισμένες» ανέφερε.
The Greek government was supposed to install a safety system nearly three years ago that was designed to prevent the kind of head-on train collision that killed 57 people this week. https://t.co/lqQvXLlyfI
— The New York Times (@nytimes) March 3, 2023
Η αμερικανική εφημερίδα σχολιάζει επίσης τις δηλώσεις Μητσοτάκη και την παραίτηση Καραμανλή σημειώνοντας πως «το δυστύχημα ρίχνει φως σε συστημικά προβλήματα που υπερβαίνουν τα όποια λάθη έγιναν αυτή την εβδομάδα».
«Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας συγκαταλέγεται σταθερά μεταξύ των πιο επικίνδυνων της ηπείρου, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει 700 εκατομμύρια δολάρια για εκσυγχρονισμό από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία δεκαετία. Και η εγκατάσταση του νέου συστήματος ασφαλείας καθυστέρησε τόσο πολύ που ένας ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος παραιτήθηκε πέρυσι για να διαμαρτυρηθεί για αυτό που αποκάλεσε “αδικαιολόγητες καθυστερήσεις”», επισημαίνεται μεταξύ άλλων στο ίδιο άρθρο των New York Times.
Διαβάστε επίσης: