Αρνε Νταλ: «Είναι αξιοπερίεργο ότι η διαφθορά δεν τιμωρείται από τον ελληνικό λαό» – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Αρνε Νταλ: «Είναι αξιοπερίεργο ότι η διαφθορά δεν τιμωρείται από τον ελληνικό λαό» – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Ο σπουδαίος εκπρόσωπος του σουηδικού crime fiction Αρνε Νταλ μιλάει στην Έμυ Ντούρου για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και τις αυτοκαταστροφικές τάσεις στις εκλογές, για την άνοδο του ρατσισμού στη Σουηδία και τη διαφθορά στον ευρωπαϊκό βορρά και νότο.

Τα «Plasmata» της Ηπείρου. Αποστολή της Χρύσας Λύκου στα Γιάννενα στην έκθεση «Plásmata II: Ioannina», όπου οι μύθοι, οι θρύλοι, οι παραδόσεις και η ιστορία συνομιλούν με την τεχνολογία και το φυσικό τοπίο. Μια εικαστική διαδρομή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Μια παραλίμνια διαδρομή ανάμεσα στην Παμβώτιδα και στο Κάστρο  που δεν θα ξεχαστεί από την πόλη των Ιωαννίνων και τους κατοίκους της.

 «Οι ακροδεξιοί βγάζουν κεφάλια σαν τη Λερναία Υδρα». Με αφορμή τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη που μεταγράφει και σκηνοθετεί η Λένα Κιτσοπούλου (14 και 15 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου) ο ηθοποιός Θοδωρής Σκυφτούλης συζητά με την Ηλέκτρα Ζαργάνη για το σκοτεινό πολιτικό τοπίο που διαμορφώθηκε μετά τις πρώτες εκλογές, αλλά για τους ανθρώπους χωρίς ταυτότητα που έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα της Πύλου.

Ενθύμια της Αθήνας που χάθηκε. Το άνοιγμα της Πινακοθήκης στη μετά Λαμπράκη-Πλάκα εποχή με 78 καλλιτέχνες, 202 έργα και 22 ταινίες. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη πήγε στην έκθεση «Αστυγραφία/Urbanography», πρώτη με την υπογραφή της Συραγώς Τσιάρα, της διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης. Ένας γοητευτικός εικαστικός περίπατος με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας και αποσπάσματα από ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου για τη ζωή της πόλης την εποχή της ραγδαίας αστικοποίησης της μεταπολεμικής Ελλάδας, στις δεκαετίες 1950-1970.

Μικρές πατρίδες. Η Μεσσήνη του ποιητή Γιάννη Μαρκόπουλου. Κάθε εβδομάδα ένα πρόσωπο από τον χώρο του πολιτισμού γράφει για έναν τόπο που αγάπησε είτε γιατί γεννήθηκε σε αυτόν είτε γιατί έγινε στην πορεία της ζωής μια δική του «πατρίδα». «Θυμάμαι πως μια Κυριακή του Ιουλίου, ένα αγόρι στην ηλικία μου, περί τα 12, που μου έμοιαζε, πολύ μου έμοιαζε, έτσι όπως καθόταν με τη μητέρα του και τον πατέρα του στην ακρογιαλιά, στην αμμουδιά, σηκώθηκε, μπήκε στη θάλασσα περπατώντας και, καθώς το φως του ήλιου ήταν τόσο διάφανο, προχώρησε, προχώρησε, ώσπου το νερό το σκέπασε τελείως», γράφει.

«Λιποτάχτες» 64 χρόνια μετά. Επανεκδόθηκε η ποιητική συλλογή του Γιάννη Θεοδωράκη, με αντιπολεμικούς, αντιφασιστικούς και ελπιδοφόρους στίχους  που μελοποιήθηκαν από τον Μίκη. Του Αντώνη Μποσκοΐτη.

Μια ιστορία από τον κινηματογράφο. Η ταινία «Mediterraneo –  Ο νόμος της Θάλασσας», που βγήκε στις αίθουσες, βασίζεται σε μια πραγματική τραγωδία. Με αφορμή την εικόνα ενός πνιγμένου προσφυγόπουλου, που βλέπει στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων το 2015 ο Όσκαρ Καμπς, ιδιοκτήτης μια εταιρείας ναυαγοσωστικών υπηρεσιών στη Βαρκελώνη, αποφασίζει να πάει στη Λέσβο για να βοηθήσει στη διάσωση προσφύγων. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καΐμάκης.

Η διαχρονικότητα των Πανθέων. Ο σκηνοθέτης Σπύρος Μιχαλόπουλος γράφει για το θρυλικό βιβλίο του Τάσου Αθανασιάδη,  “Οι Πανθέοι”, με αφορμή την τηλεοπτική σειρά που θα ξεκινήσει γυρίσματα αρχές Ιουλίου και θα προβληθεί την επόμενη σεζόν. Στο μυθιστόρημα ποταμό, παρουσιάζεται η κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Ελλάδας από τον 19ο αιώνα έως το 1941, μέσα από την ιστορία της οικογένειας των Πανθέων.

Τριήμερο – φωτιά  στο Release Athens. Παλιοί και νέοι γνώριμοι του σκληρού ήχου, οι Disturbed, Bullet For My Valentine, Nova Twins και O.Y.D., έρχονται στην πλατεία Νερού στις 26, 27, 28 Ιουνίου. Προτείνει ο Γιάννης Πούλλος.

Documento Newsletter