Αρης Πορτοσάλτε: Πορτο-σάλτα ηρεμήσου, ρε Αρη

Αρης Πορτοσάλτε: Πορτο-σάλτα ηρεμήσου, ρε Αρη

Αν δεν ήταν δημοσιογράφος, θα ήταν σεφ τηλεοπτικής εκπομπής με ειδικότητα στα μοριακά γλυκά. Μεγάλο του σουξέ το «Φράουλες με αίμα». _x000D_
_x000D_

Κείμενο: Tάσος Κατρής-Θεοδωρόπουλος

Ρεπορτάζ: Παύλος Μεθενίτης

Θυμάστε εκείνο το ασήμαντο συμβάν με τα αφεντικά της φράουλας στη Μανωλάδα της Πελοποννήσου που είχαν σκαγιάσει με τις καραμπίνες κάποιους αλλοδαπούς, μελαψούς εργάτες επειδή είχαν το θράσος να ζητήσουν τα καθυστερούμενα μεροκάματά τους; Θυμάστε που η ανεπηρέαστη, τυφλή και αμερόληπτη ελληνική Δικαιοσύνη τελικά αθώωσε τους γαιοκτήμονες; Ε, ένα γκουρμέ σχόλιο που βρήκε να κάνει ο Πορτοσάλτε ήταν πως «αυτοί που μαζεύουν τις φράουλες πρέπει να πλένουν τα χέρια τους για να μην κολλήσουμε τίποτα…».

Εμπορος ειδών καγκελαρίας ή κιγκαλερίας;

Αν δεν ήμουν αρθρογράφος αλλά φυσιογνωμιστής, το θέμα θα είχε τελειώσει σε δέκα λεπτά, με μια μικρή δυσκολία στη μη μηνύσιμη περιγραφή των συμπερασμάτων του ειδικού. ΟΚ, ελπίζω το κλεφτοκοτάς να μην είναι μηνύσιμο, ειδικά όταν δεν το χρησιμοποιώ κυριολεκτικά, αλλά ως ποιητική αναγωγή προσέγγισης της φιγούρας του. Ο Αρης Πορτοσάλτε είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι δεν υπάρχει αυτό που λέμε θετική και αρνητική ενέργεια γιατί αν υπήρχε, μετά το κράξιμο που έχει προκαλέσει και φάει με την προκλητική δημόσια εικόνα και λόγο του, θα είχε πάθει τουλάχιστον δάκο και μουχρίτσα. Εκτός κι αν τα έχει πάθει, αλλά το κρύβει, γιατί όλο του το στήσιμο μοιάζει με κάποιον που βασανίζεται από κάποιο πρόβλημα αλλά προσπαθεί να το κρύψει.

Αυτό στα οργισμένα του. Στα πιο χαρωπά του απλώς θυμίζει άνθρωπο που ανακάλυψε επιτέλους δημόσια τουαλέτα και ξαλαφρώνει. Σε μια μακρινή εποχή αν δεν έχει ξεχαστεί, που είναι το πιθανότερο, θα αποτελεί σίγουρα φιγούρα ανέκδοτου, κάτι σαν ο Κωστίκας κι ο Γιωρίκας δύο σε ένα. Το 2015, ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος καθώς προσφωνούσε τους καλεσμένους του είχε πει: «Καλωσορίζω, άλφα τη Λήδα Μπόλα, βήτα τον Κώστα Μελά και γάμα τον Αρη Πορτοσάλτε», δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο «γάμα». Θα μπορούσε να είναι αποκύημα της φαντασίας μας η σημασία αυτού του «γάμα», αλλά προφανώς δεν είναι από τη στιγμή που ο Αρης του ζήτησε εξηγήσεις, επομένως έλαβε το μήνυμα. Γιατί τόσο μένος εναντίον του Αρη Πορτοσάλτε, ακόμη και από ομόσταυλους; Ας πούμε ότι είναι κάτι σαν τους αλκοολικούς που ο ένας κατηγορεί τον άλλο ότι ήπιε πολύ. Ακόμη και ο Τάκης Χατζής στον Σκάι έχασε την υπομονή του με τον «ρεαλισμό» του Πορτοσάλτε, ρωτώντας τον στα ίσα «είσαι εκπρόσωπος της Μέρκελ, είσαι εκπρόσωπος της καγκελαρίας;». Οχι, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι έμπορος ειδών κιγκαλερίας.

Τα γκαβά τα πουλιά τα βρίσκει ο θεός φωλιά

Λαϊκό άσμα (δικό μας) που ο Πορτοσάλτε το εφάρμοσε αφήνοντας άφωνο ακόμη και τον Δαρβίνο με τη θεωρία της εξέλιξης. Το 2013 είχε μετακομίσει-βρει φωλιά κανονικά στον Σκάι λόγω «φόρτου εργασίας». Στην αρχή είχε πάρει ένα ράντζο, ξυριστικά, εσώρουχα και οδοντόβουρτσες για να αποφύγει τις μετακινήσεις από και προς το σπίτι του, αλλά μετά κατσικώθηκε κανονικά στο δωμάτιο δίπλα από το γραφείο του (διευθυντής του Σκάι Radio και πολιτικός-οικονομικός σχολιαστής στο δελτίο του Σκάι TV), όπως οι αποκλειστικές Ουκρανές νοσοκόμες για τις γριές. Εκεί κοιμόταν, εκεί έτρωγε, εκεί δούλευε. Είχε φέρει ηλεκτρονικές συσκευές, ρούχα, βιβλία και όργανα γυμναστικής προφανώς κινεζικά αγορασμένα από το τηλεμάρκετινγκ, γιατί κιμπάρη δεν τον λες. Κεχριμπάρι, ίσως, αν το συνδυάσεις με το «κλεφτοκοτάς» που γράψαμε στην αρχή. Επιβεβαιώνοντας τη λαϊκή ρήση που λέει πως όταν η κότα πίνει νερό κοιτάζει και τον ουρανό και παθαίνει οστρακιά, παραλλαγή της οστρακιάς. Τις εμπειρίες στρατηγικής του από το φεγγαρόκρουσμα τις μοιράζεται φιλοζωικά παίζοντας μανιωδώς σκάκι με το άλλο μνημονιακό φοξ τεριέ, τον Μπάμπη Παπαδημητρίου. Η καταγωγή της οικογένειάς του είναι από τους Ρωμιούς της Κωνσταντινούπολης. Κάποια στιγμή, κάποιος στο Twitter έκανε το λάθος να τον αποκαλέσει Τούρκο. Αυτός αντέδρασε στην προσβολή με ένα αληθινά εμπνευσμένο υβρεολόγιο, χαρακτηρίζοντας τον υβριστή του: «ηλίθιο, κακομοίρη, σαπισμένο ανθρωπάκι, ασπόνδυλο που τρέφεται μόνο με σκατά, άθλιο, κρετίνο, χαφιεδάκι, αρουραίο της πεντάρας, εισαγγελάκο σε μια ποντικότρυπα».

Ο «Ιβανόητος» που ήθελε να πάει για Πούλιτζερ

Aυτό το «ασπόνδυλος» σαν βρισιά αρχίζει να μοιάζει τόσο φτηνιάρικο και γενικόλογο όπως το «συστημικός». Αδικο εφόσον το ασπόνδυλο έχει τη χάρη να ελίσσεται παντού και να χωράει παντού μέσα από χαραμάδες ετοιμόρροπης επαρχιακής μπουζουκοπίστας, όπως ο ίδιος ο Αρης αντιμετωπίζει κάθε πολιτική θέση και λόγο που δεν περιλαμβάνει μέσα του τη δημοσιογραφία με σεμεδάκι σε γαλάζιο φόντο, όπως ο ίδιος την υπηρετεί.

Δημοσιογράφος από το 1984, παρουσιάζει εκπομπές ειδήσεων στον Σκάι από το 1991 και από το 1996 είναι στην πρωινή ζώνη. Το πολιτικό του στίγμα το έδωσε από νωρίς, αλλά κάποιες δηλώσεις και πράξεις του έγραψαν ιστορία κλασικά εικονογραφημένα σαν τον «Ιβανόητο». Ας πούμε, μέσα στο 2013 μόνο είχε πάρει από τον Αδωνη Γεωργιάδη 18 συνεντεύξεις μέσα σε τέσσερις μήνες κυνηγώντας το βραβείο Πούλιτζερ. Ο μαχητικός δημοσιογράφος προσπαθεί απεγνωσμένα να κρύψει τη βαθιά καλλιτεχνική του καβαφική φύση. Πώς ας πούμε ο Καβάφης είχε γράψει τόνους ποιημάτων με τεκνά που ψωνίζονται στην προθήκη του καπνοπωλείου αλλά ανοιχτά δεν το υποστήριξε ποτέ; Ετσι και ο Αρης, σε πολιτική διάσταση.

Παρά το εμφανές ερωτικό ψωνιστήρι του με την αντιδραστική Δεξιά το παλεύει αλλά του ξεφεύγει. Οπως μετά τη δολοφονία Φύσσα, όταν είχε καλέσει στην εκπομπή του τον Κασιδιάρη, ο οποίος αρνήθηκε κάθε ευθύνη για τη δολοφονία. Τότε, ο Αρης, με ύφος πατρικό, είχε πει στον νεοναζί βουλευτή: «…Κάντε κάτι να μη σας πιάνουν στο στόμα τους…». Αξιοθαύμαστα ακριβολόγος και ουχί παπαρολόγος, τον Μάρτιο του 2015, όταν η κυβέρνηση είπε πως θα ηλεκτροδοτήσει 300.000 νοικοκυριά, ο Πορτοσάλτε δήλωσε πως «δεν υπάρχουν 300.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα». Τον έκραξαν αδίκως, γιατί ο Αρης μετράει τις λέξεις στην κυριολεκτική τους μετάφραση οπότε του ξέφυγαν 500.000 αντίσκηνα, χωρίς ούτε καν καμπινέ εφόσον η λέξη-κλειδί ήταν νοικοκυριό και όχι γύφτοι, τσιγγαναρέοι, ανεργοάπλυτοι. Οπως και στην ιστορία με το τραγικό λυκουρέζειο δυστύχημα με το ταχύπλοο-τορπίλα στην Αίγινα το 2016, δεν άφησε τον εαυτό του να παρασυρθεί από τον παράγοντα του ανθρώπινου πόνου και των νεκρών του συμβάντος, αλλά το αντιμετώπισε σαν προπαγανδιστικό θεατρικό δρώμενο ταινίας καταστροφής με κομπάρσους μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, επιβάτες στο ταχύπλοο.

Η Χιουρέμ του Σουλεϊμάν και οι παλλακίδες του χαρεμιού

Κάθε του δήλωση, ένα στιχάκι παρηγοριάς. «Πρέπει να ενεργοποιηθεί ο στρατός στο προσφυγικό ζήτημα» είχε δηλώσει, ενώ η μετανάστευση είναι «κινητικότητα των εργαζομένων εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης». Κι αυτό σωστό διότι οι μετανάστες που σκυλοπνίγονται λόγω νεκρικής ακαμψίας δεν έχουν κινητικότητα και επίσης δεν μπορούν να υπολογιστούν σαν εργαζόμενοι εκτός της χρήσης τους σε μαθήματα ανατομίας των ιατρικών σχολών σε ανώνυμα πτώματα.

Παρακολουθώντας ανελλιπώς τη σαπουνόπερα «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής», στο επεισόδιο που η Χιουρέμ κλαίει επειδή ο Σουλεϊμάν την έχει ξανά μανά κερατώσει με παλλακίδα, ταυτίστηκε μαζί της σε πολλά επίπεδα, δίνοντας δίκιο στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, όταν αυτό είχε επιτεθεί στον Ελληνα υπουργό Εθνικής Αμυνας. Προσπαθώντας να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των μειονοτήτων είδε τον «Τελευταίο των Μοϊκανών» αλλά μπερδεύτηκε στη δήλωσή του το 2016 λέγοντας «ευτυχώς που υπάρχουν και οι τροϊκανοί». Προκειμένου να αποδείξει ότι δουλειά υπάρχει, αυτοθυσιάστηκε πολλάκις απεργοσπαστικά κατά τη διάρκεια στάσεων εργασίας.

Προκειμένου να αποδείξει οτιδήποτε είναι αδύνατο να αποδειχθεί, επικαλείται τη θεωρία της σχετικότητας, χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα ότι ακόμη και ένας φοβιστικός σχηματισμός χαρακτηριστικών προσώπου (του δικού του) σαν ξεφουσκωμένο κέικ μπορεί να πουληθεί και να αγοραστεί σαν γεωμετρικά άψογα μετρημένο τρίγωνο. Παράφωνο κάλαντο!

5 γνωστές παροιμίες του Αρη

1. «Η φαφούτα τρώει φρούτα και για μας ούτε γερμάς»! Η ανεπίσημη πρότασή του για εξαίρεση των οδοντιάτρων από τη δημόσια ασφάλιση λόγω υψηλού κόστους και ανυπαρξίας αντικειμένου, εφόσον για να χαλάσουν τα δόντια πρέπει να έχεις λεφτά να φας.

2. «Ο γέρος θα πάει ή από πέσιμο ή από χέσιμο»! Η ανεπίσημη πρότασή του για περαιτέρω μείωση των συντάξεων, εφόσον η πατερίτσα και το πάμπερ επιβαρύνουν χωρίς λόγο τον κρατικό προϋπολογισμό και το μοιραίο είναι αναπόφευκτο.

3. «Δώσε κώλο, πάρε κώλο, γνώρισες τον κόσμο όλο»! Κοσμοπολίτικη πρόταση για άνοιγμα στην Ευρώπη και αποδοχή των διαταγών της ΕΕ και ταυτόχρονα αλληγορική περιγραφή και μάθημα των τρόπων με τους οποίους μπορείς να συμμετέχεις δημιουργικά σε πολιτική παρτούζα.

4. «Τον αράπη κι αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς»!

Η ανεπίσημη πρότασή του όσον αφορά τη διαχείριση του μεταναστευτικού και τις συνθήκες υγιεινής στα στρατόπεδα συγκεντρώσεων σκουρόχρωμων προς αποφυγή κατάχρησης αφροντούς.

5. «Της κοντής ψ@@ής της φταίν’ οι τρίχες»! Προσωπικό του μήνυμα στο Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων όσον αφορά την αντιμετώπιση της επιδημίας μ@@ψειρας, με σαφείς υπαινιγμούς περί προβοκάτσιας για την είδηση αύξησης ανάλογων περιστατικών.

Aυτόβουλο ψυχολουμπάγκο

«Ελα, μωράκι μου, και μην αργείς να πεις το ναι, το στρώμα είναι καπιτονέ»

Ψυχολογεί ο Χάνιμπαλ Λέκτερ

Το καπιτονέ είναι ύφασμα, ταπετσαρία ή φόδρα στο οποίο τα γάζια ή οι πτυχώσεις σχηματίζουν διάφορα σχέδια. Φετίχ στη δεκαετία του ’80, σήμερα θεωρείται όσον αφορά τη διακόσμηση εσωτερικού χώρου τόσο μοντέρνο και σικ όσο οι γαρίδες κοκτέιλ. Και οι δύο προτάσεις ταιριάζουν γάντι στην περίπτωση του Αρη Πορτοσάλτε. Αφενός γιατί αν κωλοκάτσεις γυμνός και ειδικά χαμουρευόμενος με σύντροφο στο καπιτονέ, τα σχέδιά του θα αποτυπωθούν σαν μια εναλλακτική γραμμική Β στα πισινά σου κι εσύ μετά, αν είσαι ειδικά ο Αρης, είσαι ικανός να την ψωνίσεις σαν την Αγία Αθανασία του Αιγάλεω με τη δερματογραφία και να λες ότι τα σημάδια στον κώλο σου είναι σταλμένα από την Παναγιά την Κλυταιμνήστρα. Ο κόσμος θαύματα θέλει και κάπως έτσι τη σκαπουλάρεις. Ταυτόχρονα, σε μια εποχή που τα σόου μαγειρικής έχουν κουράσει τον κόσμο με τις υπερβατικές γκουρμεδιές τους, απευθύνεσαι στο ένστικτο της μέσης νοικοκυράς που θυμάται τότε που ήταν βιζιτού στα Τρίκαλα τον μπουφέ του πεντάστερου ξενοδοχείου όπου τη φιλοξενούσε ο τσομπάνης που πάντα είχε γαρίδες κοκτέιλ. Αυτό τον φρικαλέο συνδυασμό ποτηριού σαμπάνιας γεμάτου μαγιονέζα που μέσα του επιπλέουν γαρίδες. Τα χαρακτηριστικά και οι εκφράσεις του Αρη είναι μελετημένα, θαρρώ, από τον ίδιο να μοιάζουν με γαρίδες κοκτέιλ, ούτως ώστε να αισθανθεί οικειότητα μαζί τους η νοικοκυρά-πρώην βίζιτα, το πρόβλημα όμως είναι πως σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες η χοληστερίνη χτυπάει άγρια και στον εγκέφαλο.

Documento Newsletter