Pinterest. ΙΒΜ. Xiaomi. Google. Τwitter. Meta. Πρόκειται για μερικούς από τους ψηφιακούς κολοσσούς που προχωρούν σε χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων τους, διευρύνοντας τη σχετική μαύρη λίστα απολύσεων στον τομέα της τεχνολογίας και των μέσων ενημέρωσης. Πρόκειται για μια παράδοξη αντιστροφή των τάσεων της πρώτης δεκαετίας του 2000, όταν ο τεχνολογικός τομέας ανθούσε και τα πέριξ αυτού επαγγέλματα θωρούνταν «χρυσωρυχεία». Μια πρώτη απάντηση για το τι συμβαίνει έχει να κάνει με την πανδημική συγκυρία ως φούσκα. Παρότι η διόγκωση των ψηφιακών υπηρεσιών αποδείχτηκε όαση για το ψηφιακό εταιρικό οικοσύστημα, συνοδεύτηκε από προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και σε δεύτερη φάση από την άνοδο των επιτοκίων που ακολούθησε την άνοδο του πληθωρισμού. Με λίγα λόγια, ο κόσμος της τεχνολογίας επιστρέφει απότομα στο 2019, με ό,τι συνεπάγεται τέτοια μεταβολή. Δεδομένου μάλιστα ότι σχεδόν όλες οι προαναφερθείσες εταιρείες διαδραματίζουν ρόλο διαφημιστικής πλατφόρμας, είναι σχεδόν στο σύνολό τους ευαίσθητες σε μια επιβράδυνση της διαφήμισης που έρχεται εν είδει πρώτου σταδίου της συνολικής οικονομικής επιβράδυνσης.
Κάπου εδώ μπαίνει ο παράγοντας που ακούει στο όνομα καπιταλισμός. Η ανάγκη των τεχνολογικών κολοσσών να διερευνήσουν το επενδυτικό πεδίο αφενός δημιουργεί την ανάγκη αύξησης της κερδοφορίας τους και αφετέρου οδηγεί στην ανάγκη μείωσης του λειτουργικού κόστους.
«Αν μια εταιρεία θέλει να αυξήσει τα κέρδη της, συνήθως απολύει ανθρώπους για να γλιτώσουν τους μισθούς τους, άρα και το κόστος» δήλωσε προ μηνών ο στρατηγικός αναλυτής της κεφαλαιαγοράς Στέφαν Ράισε από την εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Acatis, λίγο πολύ προειδοποιώντας για τις τωρινές εξελίξεις.