Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις και τα άδεια ψυγεία και ράφια που αναρτήθηκαν στον τοπικό ιστότοπο tsirigofm αντικατοπτρίζουν γλαφυρά την δεκαήμερη εγκατάλειψη των Κυθήρων και Αντικυθήρων από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το Υπουργείο Ναυτιλίας που άργησε να δώσει λύση στο θέμα.
Τελικά, η «Oδύσσεια» των Κυθήρων με το νησί να έχει άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ του, αφού έχει αποκλειστεί ακτοπλοϊκά εδώ και 10 μέρες, αλλά και των Αντικυθήρων που δεν είχαν καν ψωμί και φάρμακα φαίνεται πως βαίνει στο τέλος της καθώς όπως επισημαίνει ο δήμαρχος Κυθήρων μιλώντας στο documentonews.gr:
![](https://www.documentonews.gr/wp-content/uploads/2025/02/kythira-1.jpg)
«Τα κενά της τροφοδοσίας και τα άδεια ράφια θα τα λύσουμε ως πρόβλημα από σήμερα, αλλά μείναμε έτσι 10 μέρες ακριβώς. Θα έρθει πλοίο παντόφλα από την Νεάπολη για την τροφοδοσία και από την Πέμπτη το πλοίο Κεφαλονιά θα κάνει το δρομολόγιο Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα. Σήμερα ζήτησα να πάει ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος στα Αντικύθηρα διότι δεν είχαν καν ψωμί και φάρμακα οι άνθρωποι και έγινε μεταφορά υπαλλήλων του ΔΕΔΔΗΕ που είχαν αποκλειστεί. Έπρεπε να επιστέψουν στην Κρήτη για να αλλάξουν με τους συναδέλφους τους (σ.σ. τα Αντικύθηρα υπάγονται στον ΔΕΔΔΗΕ Χανίων)».
Να υπενθυμίσουμε ότι το δρομολόγιο του επιβατηγού-οχηματαγωγού Κεφαλλονιά που είχε ανακοινωθεί ότι θα γίνει σήμερα Τρίτη 11/2/25, έμεινε τελικά ανεκτέλεστο, γιατί το πλοίο δεν διέθετε τα απαιτούμενα από το νόμο πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Για τον λόγο αυτό το πλοίο θα εκτελέσει δρομολόγιο αύριο μόνο για τα οχήματα τροφοδοσίας και όχι για επιβάτες.
«Το πλοίο της Levante, ανέφερε ο κ. Χαρxαλάκης στο documentonews.gr, «δήλωσε πως θα εξυπηρετήσει τη γραμμή αλλά το πλοίο αυτό εκτελεί γραμμές σε πορθμεία. Το Ζάκυνθος-Κυλλήνη είναι πορθμείο και του έλειπε το πιστοποιητικό υψηλού κυματισμού, επειδή εδώ είναι ανοιχτό πέλαγος. Αυτό το πιστοποιητικό δεν το είχε και καλώς δεν το είχε γιατί δεν έκανε τόσο μεγάλα ταξίδια. Έχει υποβάλλει τα χαρτιά για να εξεταστούν από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και νηογνώμονα, οπότε μιλάμε για διαδικασία κάποιων ημερών. Αύριο το πρωί το πλοίο θα φύγει στις 10:00 από τον Πειραιά και θα φορτώσει 25 νταλίκες με τροφοδοσία, χωρίς επιβάτες, μόνο τους οδηγούς. Μόλις εκδοθεί το πιστοποιητικό θα μπει κανονικά στη γραμμή Πειραιά-Γύθειο-Καστέλι κλπ.»
Κάτοικοι των δύο αποκλεισμένων νησιών όμως συνεχίζουν να εκφράζουν την αγωνία τους μιλώντας στο documentonews.gr και στρέφουν τα βέλη τους τόσο στο Υπουργείο Ναυτιλίας, όσο και στον δήμαρχο.
Και αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν:
«Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) κατά την οποία αποφασίστηκε η προσωρινή αναπλήρωση του πλοίου Aqua Jewel από το Κεφαλονιά, αναφέρθηκε ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα τα οριζόμενα πιστοποιητικά. Παρόλα αυτά τόσο ο Δήμος Κυθήρων όσο και η εταιρεία ανακοίνωσαν έναρξη δρομολογίων από την 11/2/25. Σημειωτέον ότι στην εν λόγω συνεδρίαση συμμετείχε και ο Δήμαρχος Κυθήρων, κ. Ε. Χαρχαλάκης. Τώρα το ερώτημα είναι: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ο Δήμαρχος ή το Υπουργείο Ναυτιλίας; Και τέλος πάντων, τι νόημα έχουν οι απειλές του κ. Δημάρχου ότι θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά; Η ουσία βέβαια είναι μία και δεν αλλάζει. Οι κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων βιώνουν ένα απαράδεκτο αποκλεισμό που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί και όλοι τους αισθάνονται χαμένοι και προδομένοι από τις υπουργικές και τις δημοτικές αρχές».