Εντείνεται η ανησυχία εκπαιδευτικών αλλά και γονιών που έχουν παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για την καθυστέρηση που παρατηρείται από την κυβέρνηση της ΝΔ στις προσλήψεις μόνιμου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Το αίτημα όλων είναι να διασφαλισθεί ότι μαθητές δεν θα στερηθούν την υποστήριξη από εξειδικευμένους στην Ειδική Αγωγή εκπαιδευτικούς. Όμως, ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς στήριξη παιδιά που την έχουν ανάγκη είναι ante portas.
Τα περιθώρια στενεύουν και πλέον λαμβάνει πάνδημη μορφή το αίτημα να σπεύσουν άμεσα το υπουργείο Παιδείας και το Ανώτατο Συμβούλιο Προσλήψεων Προσωπικού να διεκπεραιώσουν τις διαδικασίες ώστε να ανοίξουν νέοι πίνακες ειδικής αγωγής για την ένταξη προσοντούχων εκπαιδευτικών σε αυτούς. Το Documentonews.gr επικοινώνησε με το ΑΣΕΠ και σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε, 5 νέες προκηρύξεις που αφορούν την ειδική αγωγή αναμένεται να εκδοθούν μέσα στον Απρίλιο ώστε να διαμορφωθούν οι συνθήκες για να είναι έτοιμα τα προσωρινά αποτελέσματα μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Όπως όλα δείχνουν, οι αγώνες εκπαιδευτικών αλλά και του γονεϊκού κινήματος φέρνει αποτελέσματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία Προκήρυξη του ΑΣΕΠ που αφορά στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), είχε εκδοθεί το 2019. Οι αξιολογικοί πίνακες που εκδόθηκαν ισχύουν έως τη λήξη του σχολικού έτους 2022 . Έτσι, πρέπει τάχιστα να εκδοθεί νέα προκήρυξη και να βγουν μέχρι το καλοκαίρι πίνακες με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής ώστε να γίνουν οι προσλήψεις τον Σεπτέμβριο. Εκτός άλλων, υπάρχει και το ζήτημα του αποκλεισμού από τους αξιολογικούς πίνακες της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019, εκπαιδευτικών, λόγω μη καταβολής παραβόλου. Πάντως, χιλιάδες προσοντούχοι εκπαιδευτικοί είναι εν αναμονή για ένταξη τους στους πίνακες ειδικής αγωγής, με την αγωνία τους να έχει κορυφωθεί αφού πολλοί εξ αυτών, αν δεν βγουν νέοι πίνακες, θα βρεθούν στην ανεργία ακόμα και για τέταρτη χρονιά. Και βέβαια πολλοί μαθητές θα μείνουν χωρίς εξειδικευμένη βοήθεια.
Πάντως, μόλις προ ημερών, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής έστειλαν αίτημα-διαμαρτυρία προς το υπουργείο Παιδείας, ζητώντας να εκδοθεί άμεσα νέα προκήρυξη ώστε να καταστεί δυνατό να στελεχωθούν τα σχολεία κατά το επόμενο σχολικό έτος, με προσωπικό, βάσει νέων πινάκων κατάταξης.
Το υπουργείο Παιδείας σε απάντησή του (αριθμ. πρωτ.: 30151/ Ε1-17.3.2022) προς τους εκπαιδευτικούς επεσήμανε ότι έχει στείλει ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο αίτημα προς το ΑΣΕΠ για την έκδοση προκήρυξης σχετικά με την διαδικασία κατάταξης κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Στο έγγραφο το υπουργείο Παιδείας αναφέρει τα εξής :
«Εν όψει της λήξης ισχύος των αξιολογικών πινάκων κατάταξης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) ( Προκήρυξη 3ΕΑ 12/24-4-2019 τ. προκ. ΑΣΕΠ) και με σκοπό την έκδοση νέας Προκήρυξης για την κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ν.4589/2019 (Α ́13), διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας κατά κλάδο και ειδικότητα, υποβλήθηκε αίτημα από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τον Πρόεδρο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), με το με αριθ. πρωτ. 167857/ΓΔ5/22-12-2021 έγγραφο με θέμα: «Προκήρυξη της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)».
Έτσι, τώρα, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει το Documentonews.gr από το ΑΣΕΠ, το Ανώτατο Συμβούλιο ετοιμάζει τις διαδικασίες και αναμένεται μέσα στον Απρίλη να εκδώσει πέντε νέες προκηρύξεις που αφορούν την ειδική αγωγή.