Αποκάλυψη: Όλη η αναφορά του πλοιάρχου του εμπορικού Faithful Warrior – Λεπτό προς λεπτό το ναυάγιο (Έγγραφο)

Αποκάλυψη: Όλη η αναφορά του πλοιάρχου του εμπορικού Faithful Warrior – Λεπτό προς λεπτό το ναυάγιο (Έγγραφο)

Αναλυτική αναφορά του πλοιάρχου του εμπορικού πλοίου Faithful Warrior που έσπευσε στο σημείο όπου βρισκόταν το αλιευτικό που τελικά οδήγησε στον θάνατο εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες, δημοσιεύει σήμερα το documentonews.gr.

Η λεπτό προς λεπτό αναφορά του για όλα όσα έγιναν στα ανοιχτά της Πύλου για όσο χρόνο διήρκεσε η συμμετοχή του Faithful Warrior στην επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος, είναι συγκλονιστική ενώ προκαλεί και πολλά ερωτήματα σχετικά με τις επιχειρησιακές εντολές που έδιναν στο εμπορικό πλοίο οι ελληνικές αρχές.

Όπως αποκάλυψε χθες το documentonews.gr, και όπως προκύπτει από το αποκαλυπτικό έγγραφο, ο πλοίαρχος του Faithful Warrior είχε ενημερώσει τις ελληνικές αρχές ήδη από τις 21.45 της 13ης Ιουνίου ότι το αλιευτικό σκάφος «κλυδωνιζόταν επικίνδυνα λόγω των υπέραριθμων ατόμων σε όλα τα καταστρώματα».

Ακολουθεί ολόκληρη η αναφορά του κυβερνήτη του Faithful Warrior Παναγιώτη Κωνσταντινίδη στις ελληνικές αρχές όπως την εξασφάλισε το Documentonews.gr (έχει διατηρηθεί η ορθογραφία και η έκφραση του πρωτότυπου εγγράφου)

ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ (HELLENIC SEARCH AND RESCUE CENTERE) ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΟΤΙ ΣΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΠΛΑΤΟΣ: 36 13,9 Β – ΜΗΚΟΣ: 021 03,9 Α ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 32 Ν.Μ. ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΜΕ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΧΡΗΖΟΝΤΕΣ ΤΡΟΦΗΣ, ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΝΤΙΖΕΛ. ΕΠΙΣΗΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 2 ΝΜ ΑΠΟ ΤΟ ΩΣ ΑΝΩΘΕΝ ΣΤΙΓΜΑ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΚΑΦΟΣ, ΝΑ ΕΚΤΙΜΗΘΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ,

17:54 Ο ΠΛΟΙΑΡΡΧΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ DPA ΤΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΡΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΔΙΕΤΑΧΘΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΠΙΣΤΑ ΤΙΣ ΩΣ ΑΝΩ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ,

18:00 ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΕ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΕΦΥΡΑΣ 2 ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΜΟΝΗΣ (STAND BY).

19:12. ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΙΧΕ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ. ΤΟ Δ/Ξ LUCKY SAILOR ΕΠΙΣΗΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΗΔΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΚΑΦΟΣ

19:18. ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ (HELLENIC SEARCH AND RESCUE CENTER) ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΚΑΦΟΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΦΑΓΗΤΟ, ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΑΝ ΖΗΤΗΘΕΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΒΙΒΑΣΤΟΥΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΝ ΣΕ ΙΤΑΛΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ.

19:24 Ο DPA ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΛΗΦΘΕΝΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΕΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ.

20:00- ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΑΣ ΕΝΩ ΤΟ ΕΤΑΙΡΟ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟ ΠΛΟΙΟ Δ/Ξ LUCKY SAILOR ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΣΤΟ VHF, KANALI 06 ΟΤΙ ΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΝΑ ΑΠΕΜΠΛΑΚΕΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΥΤΩΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ  ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ. ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΣΘΕΝΑΡΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΕΦΟΔΙΩΝ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΦΩΝΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.

21.02. ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΛΗΣΙΑΣΕ ΜΕ ΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΙΝΙΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΦΟΔΙΩΝ ΟΜΩΣ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΔΥΤΙΚΑ ΜΕ ΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΚΑΝΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

21.12. ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΛΑΒΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΟΝΤΥΤΕΡΑ ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΜΕ ΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ.

21.30.

ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ, ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΞΗ «ΙΤΑΛΙΑ». ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΑΠΟΒΙΒΑΣΤΟΥΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΓΕΤΑΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΗ ΘΕΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΠΑΡΟΧΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ .

21.45. Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΚΑΝΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ (HELLENIC SEARCH AND RESCUE CENTER) ΟΤΙ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΚΛΕΙΔΩΝΙΖΟΤΑΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΦΟΔΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΩΝ,

21:51. ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΠΕΤΟΥΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΑ ΕΦΟΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΩΣΑΜΕ ΚΑΤΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ, ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΟΙΑΡΧΟ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ 5 Ν.Μ. ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΕΝΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΟΠΩΣ ΦΑΝΗΚΕ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΑΥΣΙΠΛΟΟΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΛΟΓΩ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΩΡΑΣ (ΕΙΧΕ ΠΕΣΕΙ ΠΙΑ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ)

14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023

00:18 – ΤΗΝ ΕΝΑΝΤΙ ΩΡΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ (HELLENIC SEARCH AND RESCUE CENTER) ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΩΘΗΚΕ ΕΝΤΟΛΗ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΕΝΩ ΤΟ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΗΤΑΝ ΑΚΟΜΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΟΠΩΣ ΦΑΝΗΚΕ ΣΤΑ ΡΑΝΤΑΡ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.

00:30 – ΤΗΝ ΕΝΑΝΤΙ ΩΡΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ

CAPT. KONSTANTINIDIS PANAGIOTIS MASTER OF M/T FAITHFUL WARRIOR – SB ID No:04635 MG

FAITHFUL WARRIOR

ANDROS

M/T

Documento Newsletter