Αποκάλυψη Noor1: Ποιους καίνε οι μυστικές καταθέσεις, στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HOTCOC HISTORY και το Docville

Αποκάλυψη Noor1: Ποιους καίνε οι μυστικές καταθέσεις, στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HOTCOC HISTORY και το Docville

Αποκάλυψη Noor1: Ποιους καίνε οι μυστικές καταθέσεις. Πολιτική προστασία στα αμπάρια του ναρκόπλοιου.

Τι έκανες στο κότερο Αντώνη Σαμαρά; Ο πρώην πρωθυπουργός και το πειρατικό γιοτ.

-Η λίστα με τους εντιμότατους τζαμπατζήδες του Ερρίκος Ντυνάν.

-Λίνα Νικολοπούλου – Στουρνάρα: Η Κυρία Δεν Με…Μέλι. Δικαιοσύνη αλά καρτ για να μην ενοχληθεί η σύζυγος του κεντρικού τραπεζίτη.

-Έφη Αχτσιόγλου, υπουργός Εργασίας: «Λουκέτο σε τράπεζες που παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία».

-Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπουργός Ναυτιλίας: «Κάποιοι στη Δημοκρατική Συμπαράταξη ασελγούν πολιτικά».

-Ο καιρός των τσιγγάνων. Νέοι, μορφωμένοι και με αξιώσεις στη ζωή.

-Γιώργος Πιτσιλής: Ο ανεξάρτητος που έγινε ανεξέλεγκτος.

-Στάθης Καλύβας: Γράφει… ιστορία και ως υμνητής της Χούντας.

-Μπάμπης Στόκας: «Δεν έχω μετανιώσει που πήγα σε ριάλιτι»

-Capital Controls: Πότε και πώς θα αρθούν οι περιορισμοί.

Πώς ο Χίτλερ έσπασε τα δόντια του στη Ρωσία, στο HOTDOC HISTORY

«Τι γύρευαν όλοι αυτοί μαζί;». Εύλογες οι απορίες οκτώ δεκαετίες μετά, κυρίως από τους νεώτερους που έμαθαν για τον φονικότερο πόλεμο της Ιστορίας από αμερικάνικες ή ρώσικες ταινίες. Αλήθεια, λοιπόν, «τι γύρευαν» ένας ορκισμένος αντικομμουνιστής σαν τον Τσόρτσιλ. Ένας μεγαλοκαπιταλιστής σαν τον Ρούσβελτ. Κι ένας αφοσιωμένος μπολσεβίκος σαν τον Στάλιν;

Καμιά δύναμη δεν θα τους έφερνε στο ίδιο στρατόπεδο. Εκτός από την άμετρη κτηνωδία που έδειχνε το ναζιστικό καθεστώς από το 1933. Στρατόπεδα συγκέντρωσης των φυλετικά και ιδεολογικά «μολυσμένων». Άλωση χωρών, η μια μετά την άλλη. Υποταγή της Ευρώπης στο «Χιλιόχρονο Ράιχ».

Μέχρις ότου ο Αδόλφος – 22 Ιουνίου 1941 – επιχείρησε να «δαγκώσει» και τη Σοβιετική Ρωσία. Να απωθήσει 40.000.000 «κατώτερους Σλάβους» στα βάθη της Ασίας. Και να αρπάξει «Ζωτικό Χώρο» με εύφορα εδάφη και πετρέλαια. Και να δώσει την «Τελική Λύση» για εκατομμύρια Εβραίων.

Όλα αυτά και πολλά άλλα, γραμμένα από ειδικούς επιστήμονες, θα παρελάσουν μπροστά από τα μάτια του αναγνώστη. Μια τεράστια στρατιά ανθρώπων που εντάχθηκαν στον αντιναζιστικό αγώνα. Στρατιώτες, παρτιζάνοι, κατάσκοποι, εργάτες, καιροσκόποι, σαμποτέρ, άντρες, γυναίκες, ακόμα και παιδιά.

Τέτοιες μέρες πριν από 76 χρόνια η Σοβιετική Ένωση ζούσε τον απόλυτο εφιάλτη. Την κεραυνοβόλο προέλαση της Βέρμαχτ. Μέχρι τα Χριστούγεννα οι Γερμανοί θα αγνάντευαν τη Μόσχα με τα κιάλια. Όμως αποδείχτηκε πολύ σκληρή για τα δόντια του. Μετά ο Χίτλερ κόλλησε στη λάσπη της άνοιξης. Στον άγριο χειμώνα που ακολούθησε. Και στην απίστευτη μαχητικότητα του Κόκκινου Στρατού. Οι 42 επικοί μήνες που ακολούθησαν – Στάλινγκραντ, Κουρσκ, Βουδαπέστη, Βαρσοβία, Βιέννη – έφεραν την κόκκινη σημαία στον τρούλο του Ράιχσταγκ.

Από τον Χίτλερ είχε απομείνει μόνον μια καμένη …οδοντοστοιχία.

To Docville

Το θέατρο πάει Χρηματιστήριο, στο Docville

H Bijoux de Kant στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών υφαίνουν μια παράσταση με τίτλο «Οι κόρες / Η νέα ποιητική της Αθήνας» που αφορά στην ποιητική προίκα της πόλης των Αθηνών. Το Documento μίλησε με τις πρωταγωνίστριες Λένα Δροσάκη και Αλκηστη Πουλοπούλου και το σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη, με τον τελευταίο να τονίζει: «Όταν αποκοπείς από τη γλώσσα φεύγεις από το βασικό συστατικό που είναι το αίσθημα, δηλαδή δεν καταλαβαίνεις τι ακριβώς εγγράφεται μέσα σου».

Το Documento εξασφάλισε την προδημοσίευση αποσπάσματος από το βιβλίο «Αδελφοί Ράιτ – Η άγνωστη ιστορία των ανθρώπων που άλλαξαν τον κόσμο» (εκδόσεις Key Books), του Ντέιβιντ ΜακΚάλα, που θα κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία στις 6 Ιουλίου και παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία από την περιπέτεια των ανθρώπων που απογείωσαν το όνειρο.

Λίγο πριν από τις καλοκαρινές του εμφανίσεις, που ξεκινούν με μια μεγάλη συναυλία στην Τεχνόπολη, ο Μπάμπης Στόκας μιλάει στο Documento για το χτες και το σήμερα της ζωής του, εξηγεί τη διαχρονική επιτυχία των Πυξ Λαξ και θυμάται από πού ξεκίνησε καθώς και το χρονικό όριο των πέντε ετών που είχε δώσει στον εαυτό του για να τα καταφέρει: “Αυτή η πενταετία έκατσε όχι μόνο σε μένα, αλλά σε όλη την ομάδα που φτιάξαμε. Κι έτσι έγιναν όλα: απλά. Δεν υπήρχε γνωστός, δεν υπήρχε βύσμα, δεν υπήρχε τίποτε.”

Όπως σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες του κόσμου, έτσι και η Αθήνα έχει αποκτήσει ειδικά λεωφορεία που διασχίζουν την πόλη με τον τουρίστα έναντι 20 ευρώ, να μπορεί να ανέβει – κατέβει σε όποια στάση θέλει για ένα 24ωρο. Ο ΤΑΖ και ο φωτογράφος Δημήτρης Ραπακούσης, ανέβηκαν στο διώροφο κόκκινο τουριστικό λεωφορείο για να δουν και να φωτογραφίσουν την πόλη σαν ξένοι, ενώ έγιναν μάρτυρες των αντιφατικών σχολίων από τους τουρίστες που είτε «δεν έβλεπαν σημάδια της κρίσης» είτε απορούσαν με κάποια κεντρικά σημεία της πόλης όπως η Ομόνοια που έμοιαζε «ως κακόγουστη και παρακμιακή».

Το Documento μίλησε με τον Αμερικανό συγγραφέα Λου Γιουρένεκ με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή του στην Ελλάδα για την παρουσίαση του βιβλίου του «Η μεγάλη φωτιά» (Εκδόσεις Ψυχογιός) που αφηγείται το χρονικό της διάσωσης εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων κατά την Καταστροφή της Σμύρνης, από έναν Αμερικανό πάστορα, που βρέθηκε από τύχη στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή. Ο Γιουρένεκ εξηγεί τους λόγους που τον οδήγησαν στη συγγραφή του εν λόγω βιβλίου ενώ επισημαίνει ότι «η Ελλάδα δεν έχει συμβιβαστεί με την Καταστροφή της Σμύρνης».

Την περασμένη Τετάρτη ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους κινηματογραφικούς ηθοποιούς, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να τερματίσει την καριέρα του στην υποκριτική. Η είδηση μπορεί να έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στους σινεφίλ αλλά αποτέλεσε μια καλή αφορμή για να θυμηθούμε μερικές από τις πιο δυνατές στιγμές στη ζωή και τα έργα του βραβευμένου με τρία όσκαρ, βρετανοϊρλανδού σταρ.

Η Στέλλα Χαραμή βρέθηκε στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου με την κλασική σαιξπηρική «Τρικυμία» που δόθηκε από έγκλειστους στις φυλακές Κορυδαλλού και κατέγραψε κάποιες από τις αντιδράσεις των βασικών πρωταγωνιστών αλλά και μερικών θεατών.

Το Documento αφουγκράζεται καθετί νέο που «παίζει» στις πόλεις μας, ανακαλύπτοντας τα μικρά διαμάντια, τις νεαρές μπάντες, και τις αφήνει να αυτό-παρουσιαστούν στη νεοβαπτισθείσα στήλη του με τίτλο «Νέα μουσική στην πόλη». Οι BuzzDealers παίρνουν πρώτοι το μικρόφωνο και παραδέχονται: «BuzzDealers θέλουμε να πούμε το στιλ που παίζουμε αλλά ακόμη έχουμε πολύ δρόμο για να φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο. Προς το παρόν πειραματιζόμαστε μεταξύ των ψυχεδελικών blues και του rock and roll».

Το Documento «ακτινογραφεί» τον πίνακα «Οι λουόμενοι στην Ασνιέρ» του Ζορζ Σερά, επιδραστικού ζωγράφου ο οποίος συγκαταλέγεται στους καλλιτέχνες που ονομάστηκαν μετα-ιμπρεσιονιστές και οδήγησαν την τέχνη

Documento Newsletter