Αυτή την Κυριακή στο Documento
-Ο Μητσοτάκης προτίμησε να γονατίσει τα νοικοκυριά για να μη φορολογήσει τέσσερις εταιρείες
-ΡΑΕ και Κομισιόν ζητούν να επιβληθεί φόρος στα υπερκέρδη των εταιρειών παραγωγής ρεύματος που προκύπτουν από εικονικές αποτιμήσεις των τιμών της ενέργειας
ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ-ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Κλαίνε στα κανάλια τους, κερδίζουν από το πετρέλαιο του Πούτιν
ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ Οι διαχρονικές σχέσεις της CIA με τους εθνικιστές
MΠΑΜΠΟΥΣΚΑ Το φάντασμα Βγενόπουλου στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ Τραπεζίτης ή κοπτήρας;
Ο Ι.Σ.Καριώτης γράφει για τον οδοδείκτη του συστήματος που δηλώνοντας ότι υπάρχουν λεφτά στα νοικοκυριά δίνει σήμα σε αγορές και κυβέρνηση: γλείψτε και το τελευταίο τους κοκαλάκι
ΠΑΝΔΗΜΙΑ Εγκλημα Μαξίμου οι θάνατοι εκτός ΜΕΘ
ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΗΝ ΕΤΑΔ «Γαλάζια» ρουσφέτια και μπιρ παρά «φιλέτα» σε μεγαλόσχημους
ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ Τα «γαλάζια γεράκια» υπονομεύουν την άμυνά μας
ΣΚΑΝΔΑΛΟ NOVARTIS Καμιά παραγραφή για Λοβέρδο – συνέχεια ανακρίσεων
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥΝ Παύλος Πολάκης Ανδρέας Ξανθός Πάνος Σκουρολιάκος Δημήτρης Σταματόπουλος Γιώργος Μιχαηλίδης
Tο DocVille
Ο μπακαλιάρος, ο πρωταγωνιστής των ημερών, στο Docville, που κυκλοφορεί με το Documento
Οσα θέλετε να μάθετε για τον πρωταγωνιστή (και τη συνοδό του) της γιορτής της παλιγγενεσίας και του Ευαγγελισμού. H Έμυ Ντούρου αναζήτησε τη διαδρομή της γεύσης του μπακαλιάρου σκορδαλιά μέσα από ιστορίες ανθρώπων που εμπλέκονται με τον μπακαλιάρο. Μιλάνε οι σεφ Αργυρώ Μπαρμπαρίγου και Βασίλης Ακρίβος, ο Δημήτρης Λελούδας, ιδιοκτήτης κρασομαγειρείου, η παντοπώλισσα Μαρία Βορριά και η Φαληριώτισσα Κάλλια Παντελιά. Ο συγγραφέας – μεταφραστής Νίκος Σαραντάκος ετυμολογεί τις λέξεις της ημέρας.
«Οφείλουμε πολλά στις γυναίκες που έσπασαν τη σιωπή»: Ο ηθοποιός Μάξιμος Μουμούρης μιλάει στην Ηλέκτρα Ζαργάνη για την παράσταση «Ημέρα κυρίου» του Γιάννη Τσίρου, το κίνημα #MeToo, την «τιμωρία» στη ρωσική τέχνη και τη σειρά «Η γη της ελιάς».
«Ας σκεφτούμε όλες τις “μειονότητες” ή τις υποεκπροσωπούμενες ομάδες: τις γυναίκες, τους γκέι, τους μαύρους. Πώς θα διεκδικήσουν την ελευθερία τους αν δεν είναι ίσοι; Και πώς την ισότητα αν δεν είναι ελεύθεροι;»: ο σκηνοθέτης Άρης Λάσκος λίγο πριν από την πρεμιέρα του θεατρικού «Enron (πάρτυ σαν να είναι νάιντιζ)» τοποθετείται σε «θέσφατα» του Μίλτον Φρίντμαν, του θεωρητικού της Σχολής του Σικάγου, που επέλεξε η Αφροδίτη Ερμίδη.
Εννέα σκηνοθέτες γράφουν γράφουν για τις ταινίες τους, τις οποίες ξεχωρίσαμε στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Συμμετέχουν: Θωμάς Σίδερης («Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ»), Άρης Χατζηστεφάνου («Τελευταίο ταξίδι»), Νίκος Θεοδοσίου («Τι απέμεινε από τον Νίκο Λούβρη;»), Νίνα-Μαρία Πασχαλίδου («Femicidio»), Λεωνίδας Βαρδαρός («Γυναίκες μαχήτριες – Η τριπλή απελευθέρωση»), Τάσος Γεωργίου («Ο σκάρος του Πέτρου Μόκα»), Σταύρος Ψυλλάκης («Αποχαιρετισμός – Η μνήμη του τόπου»), Λουκάς Παλαιοκρασσάς («Τέλος χρόνου») και Μάριος Γάσπαρης («Ο αρχιλήσταρχος»).
Ο τέως δικηγόρος, δικαστής και ιστοριογράφος Θεόδωρος Παναγόπουλος συζητάει με τον Παναγιώτη Φρούντζο σχετικά με το νέο του βιβλίο «Ο εθνάρχης των Νεοελλήνων Θεόδωρος Κολοκοτρώνης» (εκδόσεις Ενάλιος).
Σαράντα χρόνια από τη μέρα που το «The number of the Beast» των Iron Maiden μπήκε στα σπίτια μας (22 Μαρτίου 1982) ο Γιάννης Πούλλος θυμάται τη στιγμή που η Ελληνίδα μάνα συνάντησε το Κτήνος.
Ο Σταύρος Παναγιωτίδης, δρ Ιστορίας – Πάντειο Πανεπιστήμιο, γράφει για το βιβλίο «Η Επανάσταση του 1821 και το ΕΑΜ. Η έμπνευση, οι επιδράσεις, οι αναλογίες» του Μιχάλη Π. Λυμπεράτου που κυκλοφορεί από την Εταιρεία Σύγχρονης Ιστορίας.
Στη στήλη «Θεατρικά & κριτικά» ο Κώστας Ζήσης γράφει με αφορμή την παράσταση «Κόκκαλο» των Ιόλης Ανδρεάδη και Άρη Ασπρούλη στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.
«Η Ουκρανία περιμένει από εμάς να πιέσουμε τη Ρωσία όσο δεν πιέσαμε την Αμερική όταν το 2003 εισέβαλε με ψεύδη στο Ιράκ. Να πιέσει όμως ποιος; Η ΕΕ είναι μια λέσχη τιποτένιων που ανταγωνίζονται για τα μικρά υποκρινόμενοι
πως συνεργάζονται για τα μεγάλα»: ξεκινώντας από την Αθήνα, τη Μήλο και τον Θουκυδίδη, ο καθηγητής Δημόσιας Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Χάρης Αθανασιάδης γράφει για τον πόλεμο της Ουκρανίας.
Γιατί και αυτή την Κυριακή υπάρχει Documento