Ήταν κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η Δικαιοσύνη αποφάσισε για τη διαμάχη που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στον φωτογράφο και καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Κατσάγγελο και τον ζωγράφο Μιχάλη Μαδένη, η οποία είχε απασχολήσει την καλλιτεχνική και όχι μόνο κοινότητα μετά και τον διορισμό του Μαδένη από την υπουργό Λίνα Μενδώνη στο ΔΣ του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου.
Τον Απρίλιο του 2022, στο εκθεσιακό χώρο της Εθνικής Βιβλιοθήκης που στεγάζεται στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ο ζωγράφος Μιχάλης Μαδένης παρουσίασε την ατομική έκθεση οι «Εξόριστοι».
Λίγες ημέρες αργότερα ένα άρθρο του Ιστορικού Τέχνης και ομότιμου καθηγητή του ΕΚΠΑ , Μάνου Στεφανίδη, στο προσωπικό του blog με τίτλο «Κακοφωνίες και νεποτισμοί. Μαδένης, Σόρογκας, Διαμαντόπουλος» και η καταγγελία του Γιώργου Κατσάγγελου πυροδότησαν μια δικαστική διαμάχη που όπως όλα δείχνουν έληξε με την απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης υπέρ του καθηγητή.
Συγκεκριμένα ο καθηγητής Γιώργος Κατσάγγελος κατηγόρησε τον ζωγράφο Μιχάλη Μαδένη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Οι χαρακτηρισμοί υπήρξαν ιδιαιτέρως αιχμηροί με τον καταγγέλλοντα να κάνει λόγο για «δουλική αντιγραφή».
Ο Μάνος Στεφανίδης στο άρθρο του είχε σημειώσει πως «η αντιγραφή είναι απόλυτα πιστή- αυτό που λέμε mot à mot – και μάλιστα θα έλεγα πως η ζωγραφική “μεταμφίεση” των φωτογραφιών του Κατσάγγελου από τον Μαδένη, είναι εμφανώς κατώτερη των ασπρόμαυρων πρωτοτύπων».
Δύο χρόνια αργότερα, η ελληνική δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι όντως υπάρχει δόλος και κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιδίκασε στους εμπλεκομένους βαρύ χρηματικό πρόστιμο που ξεπερνάει τις 160.000€.
Παράλληλα διέταξε συν τοις άλλοις την απόσυρση του σχετικού, πολυτελούς καταλόγου, την έκδοση δηλαδή της Εθνικής Βιβλιοθήκης.
Με τη σειρά του ο Μιχάλης Μαδένης δήλωσε αδυναμία καταβολής του ποσού λόγω οικονομικής ένδειας. Η Δικαιοσύνη επέβαλε την άμεση καταβολή του χρηματικού ποσού των 20.000 για τον Μαδένη και την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, διά του άμεσα εμπλεκόμενου Σταύρου Ζουμπουλάκη, που προλόγισε την έκθεση.
Ερωτηματικά εγείρει η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη να διορίσει, λίγο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, τον ζωγράφο κ. Μιχάλη Μαδένη στο διοικητικό συμβούλιο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου της Αθήνας. Ήταν την ίδια περίοδο που ο ζωγράφος είχε φιλοτεχνήσει το πορτρέτο του πρωτόδικα καταδικασμένου για δύο βιασμούς ανηλίκων και πρώην Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη.
Διαβάστε επίσης:
«Εγκληματική οργάνωση» στην Κέρκυρα αλά Χαλκίδα – Συλλήψεις εφοριακών και λογιστή
Η ΓΣΕΕ κάνει ψηφιακές… πλάτες στην κυβέρνηση