Από τον Γκόγια στον Πικάσο, οι θησαυροί της συλλογής Κόπλοβιτς στο Παρίσι

Από τον Γκόγια στον Πικάσο, οι θησαυροί της συλλογής Κόπλοβιτς στο Παρίσι

Πικάσο, Γκόγια, Γκογκέν, Θουρμπαράν … Η συλλογή της Ισπανίδα εκατομμυριούχου Αλίθια Κόπλοβιτς, μια επιλογή της οποίας εκτίθεται στο Μουσείο Ζακμάρ-Αντρέ στο Παρίσι, περιλαμβάνει έργα μεγάλων καλλιτεχνών τα οποία αυτή η 62χρονη διακριτική γυναίκα πέτυχε να συνδέσει μέσα από ένα διεισδυτικό βλέμμα.

Ουδέποτε η συλλογή, που θα παρουσιάζεται έως τις 10 Ιουλίου, δεν είχε εκτεθεί σε αυτή τη μορφή, παρότι ορισμένα από τα έργά της διατίθενται για δανεισμό σε μουσεία για αναδρομικές εκθέσεις.

Ο επιμελητής της έκθεσης Πάμπλο Μελέντο Μπελτράν επέλεξε 53 κομμάτια από την αρχαιότητα έως τον Μικέλ Μπαρθελό, ανάμεσα στους θησαυρούς που συλλέχθηκαν μέσα σε σχεδόν 30 χρόνια από την οξυδερκή επιχειρηματία, η οποία δεν δίνει ποτέ συνεντεύξεις.

Ένατος πλουσιότερος άνθρωπος της Ισπανίας, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, η Κόπλοβιτς άρχισε να αγοράζει “αυτό που της άρεσε, που την εντυπωσίαζε. Αφιέρωσε πολύ χρόνο σε αυτή τη συλλογή”, που φέρεται να έχει μεταξύ 100 και 200 έργα, υπογραμμίζει ο Μπελτράν.

Μια από τις κατευθυντήριες γραμμές είναι η αναπαράσταση της γυναίκας, από αισθησιακές προσωπογραφίες του Αντόνιο Ροτάρι (μεταξύ 1753 και 1762), την “Αναγνώστρια” του Τουλούζ Λοτρέκ, την “Κοκκινομάλλα με το μενταγιόν” του Μοντιλιάνι έως τη σύγχρονη γλυπτική της Ζερμέν Ρισιέ (Το φύλλο).

Μια προσέγγιση που συναντάται και σε προγενέστερες προσωπογραφίες των Χουάν Παντόχα ντε λα Κρουθ και Γκόγια.

Η Κόπλοβιτς είναι πάντα ευαίσθητη στη σχέση μεταξύ του καλλιτέχνη και του προσώπου που παρήγγειλε το έργο, ενδιαφέρεται για την ιστορία πίσω από το έργο. Επίσης αγαπά τη γλυπτική, κάτι “που δεν είναι τόσο σύνηθες”, δηλώνει ο Μπελτράν. Η ίδια αποδίδει το πάθος της σε μια επίσκεψη στο Μουσείο Prado της Μαδρίτης όταν ήταν επτά χρονών. Αλλά το μέγεθος ορισμένων από τα αγαπημένα της έργα, κυρίως σύγχρονα, δεν επέτρεπε την έκθεσή τους στο Παρίσι.

Γαλλόφιλη, η Κόπλοβιτς φοίτησε στο γαλλικό Λύκειο της Μαδρίτης, δεν επέλεξε τυχαία το Jacquemart-André για μια πρώτη έκθεση της συλλογής της. Η Νελί Ζακμάρ υπήρξε και αυτή, μαζί με τον σύζυγό της, μια γνωστική αγοράστρια, κυρίως έργων ζωγράφων της Φλωρεντινής και της Βενετσιάνικης σχολής. Η Βενετία στη συλλογή της Κόπλοβιτς παρουσιάζεται μέσα από τη ματιά των Γκουάρντι και Καναλέτο.

“Θεωρώ ότι η συλλογή έργων τέχνης είναι ένας πρωταρχικός δρόμος για μένα, μια πορεία που ξεκίνησα όταν ήμουν 17 ετών και που μου χρησίμευσε για να προστατεύομαι από διάφορες αντιξοότητες της ζωής”, γράφει η Κόπλοβιτς σε σύντομο κείμενο στον κατάλογο της έκθεσης.

Ετικέτες

Documento Newsletter