Από τις απευθείας αναθέσεις στα μυστικά κονδύλια, ένα νομοσχέδιο δρόμος

Από τις απευθείας αναθέσεις στα μυστικά κονδύλια, ένα νομοσχέδιο δρόμος

Το νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό που σήμερα ψηφίζεται στη Βουλή φέρνει πληθώρα προβληματικών διατάξεων οι οποίες θέτουν τη χώρα εκτός ευρωπαϊκής και διεθνούς νομιμότητας.

Περιλαμβάνει, όμως, και το διαβόητο άρθρο 55 με τον ευφάνταστο τίτλο «Δαπάνες αντιμετώπισης ανθρωπιστικής κρίσης».

Κατ’ αρχάς, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μυστικά κονδύλια, τα οποία θα μπορεί ο κ. Μηταράκης να τα διαθέτει κατά βούληση και χωρίς καμία λογοδοσία. Ούτε σε ΦΕΚ θα μπορούμε να τα αναζητήσουμε, ούτε βέβαια και στη Διαύγεια. Με λίγα λόγια, η Κυβέρνηση νομοθετεί για να κάνει τον κ. Μηταράκη διαχειριστή απόρρητων δαπανών, χωρίς κανένας να μπορεί να ελέγξει ούτε σε ποιους, αλλά ούτε και για ποιον ακριβώς σκοπό διαθέτει δημόσιο χρήμα του φορολογούμενου πολίτη.

Περαιτέρω, είναι ξεκάθαρο ότι η πρόβλεψη για τριμελή Επιτροπή Ειδικών Δαπανών απλώς ρίχνει στάχτη στα μάτια.

Πρώτον, η γνώμη της είναι απλή και όχι δεσμευτική για τον Υπουργό, άρα ο Υπουργός μπορεί απλώς να την αγνοήσει χωρίς συνέπειες.

Δεύτερον, κι αυτή η Επιτροπή λειτουργεί ουσιαστικά εν κρυπτώ, αφού «όλα τα παραστατικά έγγραφα της δαπάνης και κάθε άλλο στοιχείο που κατέχει η Επιτροπή ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του Υπουργείου, και αναφέρεται στην αναγνώριση και εκτέλεση της δαπάνης, καταστρέφονται από τους προϊσταμένους των οικείων Διευθύνσεων έξι μήνες, το αργότερο, μετά την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης».

Τρίτον, η Επιτροπή στελεχώνεται από ημέτερους.Πρόεδρός της ορίζεται ο Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής και αναπληρωτής του ο Γενικός Γραμματέας Υποδοχής, αμφότεροι δηλαδή πρόσωπα της επιλογής του Υπουργού. Μέλη της ορίζονται κατά βούληση του κ. Μηταράκη δύο προϊστάμενοι διευθύνσεων του Υπουργείου.

Για να μην έχουμε αμφιβολίες για το τι μέλλει γενέσθαι: για τον μεν προϊστάμενο της Νομικής Υπηρεσίας το Υπουργείο υπαναχώρησε μετά την κατακραυγή κι απέσυρε τη δυνατότητα να οριστείμετακλητός. Με τον προϊστάμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας τι συμβαίνει όμως; Τα δημοσιεύματα που λένε ότι είναι μετακλητός δεν έχουν διαψευσθεί.Υπ’ αυτές τις συνθήκες, λοιπόν, στη χειρότερη για την κυβέρνηση περίπτωση -αν δεν βρεθεί ημέτερο τρίτο μέλος-η πλειοψηφία παραμένει «στο τσεπάκι»του Υπουργού. Έτσι προφανώς αντιλαμβάνεται ο κ. Μηταράκηςτη θεσμική του ευθύνη, αναβιβάζοντας τον εαυτό του σε αυθαίρετο ιδιοκτήτη της δημόσιας περιουσίας και του ίδιου του Υπουργείου στο οποίο υπηρετεί.

Γινόμαστε μάρτυρες θλιβερών και εξοργιστικών πρακτικών. Η αδιαφάνεια και η ασυδοσία στο απόγειό της. Ένα υπουργείο που έσπευσε η Κυβέρνηση κόντρα σε κάθε λογική να καταργήσει από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα, όχι απλώς το επανέφερε, αλλά αίφνης το μετατρέπει σε πεδίο νομιμοποίησης της διαφθοράς.

Επαίρεταιη Κυβέρνηση ότι μείωσε τις μεταναστευτικές ροές. Αφού τις μείωσε -όπως ισχυρίζεται- με τα υφιστάμενα μέσα, ποιος ο λόγος να δώσει μυστικά κονδύλια; Η αντιμετώπιση του προσφυγικού/μεταναστευτικού γίνεται με χρήματα Ευρωπαϊκά. Και τα ευρωπαϊκά χρήματα η Ένωση τα ιχνηλατεί και τα εντοπίζει, ζητά απολογισμό για να δουν οι υπηρεσίες της τι απέγιναν. Τα μυστικά κονδύλια, όμως, είναι χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, του Έλληνα που ήδη βιώνει άλλη μια τεράστια κρίση. Αυτά τα χρήματα θέλει η Κυβέρνηση εν κρυπτώ να τα μοιράσει στους συνεταίρους της. Η Νέα Δημοκρατία που κοπτόταν το 1992 και το 2018 για τα μυστικά κονδύλια του ΥΠΕΞ, είναι η ίδια που τα νομοθετεί ανερυθρίαστα. Αλλά όπως αφήνει να διαρρέει, έρχονται εκλογές, και επόμενο είναι ότι θα της φανούν ωφέλιμες τέτοιες δοσοληψίες στην πλάτη του λαού.

Δυστυχώς για τη χώρα, τελειωμό δεν έχει το πάρτι αδιαφάνειας που έχει στήσει η Κυβέρνηση. 

Η Αγγελική Αδαμοπούλου είναι βουλευτής Α΄ Αθηνών ΜέΡΑ25

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter