«Ανθρώπινο λάθος» και αποποίηση ευθυνών η «γραμμή» του Μαξίμου για την τραγωδία στα Τέμπη

«Ανθρώπινο λάθος» και αποποίηση ευθυνών η «γραμμή» του Μαξίμου για την τραγωδία στα Τέμπη

Αναθέματα στη διαχρονικότητα των προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, επιμονή στο «πόρισμα» του Κυριάκου Μητσοτάκη για το «τραγικό ανθρώπινο λάθος», νοσηρά υπονοούμενα και αναφορές στο «ποιος φοβάται την αλήθεια», δικαιολογίες και μισόλογα για την κατάσταση των σιδηροδρόμων και την αποπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, και επικλήσεις του τριήμερου εθνικού πένθους κατά το δοκούν. Αυτά περιλάμβανε η ενημέρωση πολιτικών συντακτών της Πέμπτης από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου και από ό,τι φαίνεται είναι ενδεικτική της στάσης που θα τηρήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη μόλις παρέλθουν οι πρώτες ημέρες από την τραγωδία των Τεμπών, τα συμπεράσματα είναι σοκαριστικά.

Ειδικότερα, το υποκριτικό της στάσης της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη πιστοποίησε με την παρουσία του την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, αφού παρά τις διακηρύξεις περί ερευνών και σύστασης επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν σταμάτησε να επαναλαμβάνει τις αναφορές του πρωθυπουργού περί «ανθρώπινου λάθους».

Μάλιστα, όταν το documentonews.gr του έθεσε την αντίφαση, ο Γιάννης Οικονόμου επέμεινε στο πρωθυπουργικό «πόρισμα», προκαταβάλλοντας τις έρευνες που -υποτίθεται- πως διεξάγονται.

«Σας ακούσαμε και εσάς σήμερα και τον πρωθυπουργό εχτές στη δήλωσή του να μιλά και να τονίζει το ανθρώπινο λάθος, την ώρα που ανακοινώνεται μια διακομματική επιτροπή που θα εξετάσει τα αίτια. Πως γίνεται να έχουμε ήδη «πόρισμα» από εσάς που μιλά για ανθρώπινο λάθος και την ίδια ώρα να περιμένουμε μια επιτροπή που θα εξετάσει τα αίτια;» ρωτήσαμε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, καθώς ήδη από το βράδυ της Τετάρτης, ο Κυρ. Μητσοτάκης προκάλεσε πλήθος σχολίων με την στάση που τήρησε κατά τη δήλωσή του.

Στην απάντησή του, ο εκπρόσωπος επικαλέστηκε ακόμα και τα όσα φέρεται να έχει δηλώσει ο σταθμάρχης κατά την κατάθεσή του, επιμένοντας να προδικάζει τις έρευνες, και φυσικά, επισκιάζοντας έτσι τις πραγματικές αιτίες που έχουν καταγγείλει εργαζόμενοι και συνδικαλιστικές ενώσεις.

«Νομίζω ότι η ευθύνη, η αμέλεια, το λάθος έχει ομολογηθεί και από τον ίδιο τον σταθμάρχη. Έχει προκύψει από σειρά στοιχείων ανθρώπων που έχουν τοποθετηθεί. Όμως το σημαντικό είναι να προχωρήσουμε και παραπέρα, χωρίς αμφιβολία» δήλωσε ξεκάθαρα ο εκπρόσωπος του Μεγάρου Μαξίμου, επιβεβαιώνοντας μία στάση που ουδόλως αναλαμβάνει τις ευθύνες, όπως παράλληλα επιχειρείται να παρουσιαστεί η παραίτηση Καραμανλή.

«Το σημαντικό είναι να δούμε τι άλλα πράγματα θα έπρεπε να ισχύουν έτσι ώστε ακόμα και ένα τέτοιου είδους λάθος να υπήρχαν δυνατότητες να προφυλαχθούμε με το να μη συμβεί αυτού του είδους η τραγωδία. Δε θέλω να προδικάσω ούτε τη Δικαιοσύνη ούτε οτιδήποτε. Αλλά νομίζω ότι είμαστε σε ένα σημείο που το γεγονός ότι αυτό το πράγμα προκλήθηκε από αυτό το λάθος δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Αν αμφισβητηθεί, πρώτοι είμαστε εμείς εδώ που θα πούμε ότι κάναμε λάθος» πρόσθεσε ο Γ. Οικονόμου, προκαλώντας επί της ουσίας κρατικές αρχές και δικαιοσύνη να σταθούν απέναντι στην κυβερνητική βεβαιότητα περί του υπεύθυνου σταθμάρχη.

Κομβική και αποκαλυπτική -πάντως- για την «ανάληψη ευθύνης» της κυβέρνησης απέναντι στην τραγωδία, ήταν η σχετική αναφορά του κυβερνητικού εκπροσώπου, που δίνει και το περίγραμμα της κυβερνητικής γραμμής το προσεχές διάστημα.

«Η ανάληψη πολιτικής ευθύνης είναι αυτονόητη και εκδηλώθηκε έμπρακτα. Αν κανείς δει την ιστορία των σιδηροδρομικών έργων την τελευταία 20ετία στη χώρα, θα διαπιστώσει μεγάλες τεράστιες αδυναμίες και παθογένειες της ελληνικής διοίκησης, και διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων. Αυτή είναι η πραγματικότητα» υπογράμμισε, υποστηρίζοντας πως κατά την διακυβέρνηση Μητσοτάκη «έγιναν προσπάθειες να επιταχυνθούν ρυθμοί, να αντιμετωπιστούν στρεβλώσεις του παρελθόντος».

«Έγιναν βήματα και σε ότι αφορά τη σχετική τραγωδία, στην Τιθορέα μέχρι το Δομοκό λειτουργεί το σύστημα, δε λειτουργεί από τα Τέμπη μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Από το Πλατύ μέχρι τον Προμαχώνα επίσης είναι λειτουργικό. Γίνανε βήματα, ξεμπλοκαρίστηκαν διαδικασίες, δεν εξαλείφθηκαν το σύνολο των παθογενειών και των αδυναμιών αυτών» συμπλήρωσε, στάση που τήρησε και σε άλλη ερώτησή μας, όταν ρωτήσαμε «τι έκανε τόσα χρόνια» η κυβέρνηση Μητσοτάκη, για να λάβουμε την απάντηση «αρκετά αλλά δυστυχώς όχι όλα».

Υπονοούμενα για την… αλήθεια

Αξίζει να σημειωθεί πως στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο από την σιδηροδρομική τραγωδία, προαναγγελθηκαν εκτός της περιβόητης «ανεξάρτητης επιτροπής» για τα αίτια, και πρωτοβουλίες που θα παρουσιαστούν τις προσεχείς ημέρες για παρεμβάσεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ωστόσο, όταν ερωτήθηκε για το τι περιέχουν αυτές οι πρωτοβουλίες, παρότι απέφυγε να τοποθετηθεί, έκανε ένα σχόλιο που προκάλεσε ερωτήματα.

«Όλα τα ζητήματα που αφορούν στην τραγική αυτή εξελιξη προφανώς και θα απαντηθούν και θα κατατεθούν στο δημόσιο διάλογο. Με νηφαλιότητα, ψυχραιμία, με συγκεκριμένα στοιχεία. Η αλήθεια σώζει, κυρίως στις δύσκολες στιγμές. Και η κυβέρνηση δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από την αλήθεια αυτή, ελπίζω και κανείς άλλος» απάντησε ο Γ. Οικονόμου, με την αναφορά του στην «αλήθεια» και την ελπίδα να μην τη φοβηθεί «κανείς άλλος» να προκαλεί απορίες, που στη συνέχεια του εκφράστηκαν, ζητώντας του εξηγήσεις για την αποστροφή του αυτή.

«Τίποτα, λέω ότι η αλήθεια σώζει. Η κυβέρνηση δεν έχει να φοβηθεί τ΄8ιποτα από την αλήθεια. Ελπίζω και κανένας άλλος. Και επίσης η κυβέρνηση δεν έχει και καμία διάθεση ούτε πολιτικοποίησης, ούτε κομματικοποίησης, ούτε συγκρίσεων ούτε συμψηφισμών. Μιλάμε για μια εθνική τραγωδία, μιλάμε για απίστευτα πράγματα που συνέβησαν και που βίωσαν άνθρωποι, και οφείλουμε με ειλικρίνεια να δούμε τι πρέπει να κάνουμε, πολύ καλύτερα από ότι έγινε στο παρελθόν για να μην ξαναζήσουμε τέτοιου είδους πράγματα. Αυτό απασχολεί την κοινωνία και τον κόσμο» επέμεινε στους υπαινιγμούς και τα υπονοούμενα, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις, προδιαθέτοντας για μία επικοινωνιακή αντεπίθεση που θα ακολουθήσει τη «συστολή» των πρώτων ημερών μετά την τραγωδία.

Αλαλλούμ για τους αγνοούμενους

Πάντως, ένα ακόμα σημείο που προκάλεσε ερωτήματα είναι αυτό που αφορά τους αγνοούμενους και τον ακριβή αριθμό τους, τα οποία όμως μάλλον επέτεινε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος με την απάντησή του.

«Η τελευταία ενημέρωση που υπήρχε για τους αγνοούμενους, δηλαδή για ανθρώπους που επικοινώνησαν και δήλωσαν ότι ψάχνουν ανθρώπους τους, ήταν ένας αριθμός που νομίζω ότι ήταν 56, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται -και θέλω να το ξεκαθαρίσω αυτό, νομίζω έχει τονιστεί- και οι σοροί των ανθρώπων που δεν ήταν αναγνωρίσιμες» δήλωσε ο Γ. Οικονόμου, επαναλαμβάνοντας στη συνέχεια τον αριθμό 56, την ώρα που ο αριθμός των νεκρών που είχαν ανακοινωθεί βρισκόταν στους 43.

«Γίνεται η διαδικασία λήψης DNA από τις σορούς, από τους συγγενείς και στη συνέχεια η ταυτοποίηση. Ο αριθμός, λοιπόν, των ανθρώπων που αναζητούσαν οικείους τους ήταν 56. Έχουμε, μέχρι στιγμής, 46 σορούς μέχρι πριν από λίγο. Η διαδικασία συνεχίζεται και θα βρίσκεται σε εξέλιξη» συνέχισε, με τον αριθμό πράγματι να ανεβαίνει και επισήμως λίγο αργότερα στους 46.

Σφυρίζει αδιάφορα για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Ερωτήματα προκάλεσε πάντως και με την απάντησή του για την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόλις στις 15 Φεβρουαρίου, αφού όταν ερωτήθηκε, παρουσίασε την παραπομπή ως κάτι… άσχετο με τα όσα συνέβησαν στα Τέμπη.

«Νομίζω ότι υπήρχε μια νύξη, μια παραπομπή -δεν γνωρίζω ακριβώς το θέμα- που αφορούσε ενσωμάτωση μέρους ευρωπαϊκής Οδηγίας, κάτι που δεν σχετίζεται ευθέως με το συγκεκριμένο ζήτημα της τραγωδίας στα Τέμπη. Αλλά, επαναλαμβάνω και πάλι, όλα τα ζητήματα θα έχουμε τη δυνατότητα το επόμενο διάστημα να τα δούμε με νηφαλιότητα και σε όλο τους το βάθος» ήταν η απάντηση του Γ. Οικονόμου, η οποία όμως δεν επιβεβαιώνονται από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Κατά τα όσα έγιναν γνωστά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ε.Ε. γιατί η χώρα μας υπό την κυβέρνηση Μητσοτάκη εξακολουθεί να παραβιάζει την Οδηγία η οποια έθετε στο επίκεντρο τις υποδομές, την τηλεματική που δεν λειτουργεί, τις ταχύτητες της γραμμής, την αποφυγή να κινούνται πάνω σε μία γραμμή δύο τρένα από διαφορετικές κατευθύνσεις. Συνεπώς, δεν προκύπτει και τόσο «άσχετη» με τα όσα δραματικά συνέβησαν στα Τέμπη.

Διαβάστε επίσης:

«Τραγικό ανθρώπινο λάθος» το πόρισμα του Μητσοτάκη για την τραγωδία στα Τέμπη

Μεγαλώνει η «μαύρη λίστα» των νεκρών – 57 πλέον τα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη

Τραγωδία Τέμπη: Οι προειδοποιήσεις, το «κουφάρι» διερεύνησης ατυχημάτων και η καταστρατήγηση του ευρωπαϊκού κανονισμού

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη σέρνει στα δικαστήρια τους απεργούς του Μετρό – Μόλις μία ημέρα μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Όταν ο Μητσοτάκης το 2019… προεξοφλούσε εκτροχιασμούς τρένων (Video)

Documento Newsletter