Αντεπίθεση του «alfavita» στα «ellinika hoaxes»

Αντεπίθεση του «alfavita» στα «ellinika hoaxes»

Τη δική της απάντηση δίνει η ιστοσελίδα alfavita.gr στα ellinika hoaxes που χαρακτήρισαν σχετική ανάρτηση περί κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ως fake news.

Σημειώνουν μάλιστα:

«Η καλλιτεχνική Παιδεία, δηλαδή η Τέχνη των σχολείων -όπως και η Κοινωνιολογία- εξορίζεται από το Λύκειο με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης.

ΚΑΘΕ καλλιτεχνικό μάθημα εξοβελίζεται από το Λύκειο, ακόμα και το γραμμικό σχέδιο παρότι είναι προαπαιτούμενο για εισαγωγή σε αρχιτεκτονικές, κλπ σχολές.»

Διαβάστε όλη την ανάρτησή τους όπου απαντούν στα ellinika hoaxes:

«Η έξωση της Τέχνης από όλο το Λύκειο δεν θα περάσει!!!! Είναι απαράδεκτο. Η τέχνη στο Λύκειο ήταν για τα προσχήματα μέχρι τώρα τόσο λίγες ώρες, σχεδόν ανύπαρκτη. Αλλά αυτό που έγινε τώρα να μην υπάρχει καθόλου σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης και μάλιστα όταν εξετάζεται πανελλαδικά είναι και παράνομο» – Σάλος στο διαδίκτυο: Για fake news κατηγορούν τα ….ellinikahoaxes εκπαιδευτικοί και εικαστικοί

Update: Μετά την απάντηση του alfavita και το σάλο στο διαδίκτυο, όπου εκπαιδευτικοί και εικαστικοί κατηγόρησαν τα ellinikahoaxes για …fake news με αφορμή τη δημοσίευση με τίτλο «Fake news περί κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», το περιεχόμενο της ανάρτησης «άλλαξε», χωρίς όμως να προχωρήσουν σε διόρθωση του τίτλου που παραμένει «παραπλανητικός».

Του Νίκου Μάστορα

Η καλλιτεχνική Παιδεία, δηλαδή η Τέχνη των σχολείων -όπως και η Κοινωνιολογία- εξορίζεται από το Λύκειο με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης.

ΚΑΘΕ καλλιτεχνικό μάθημα εξοβελίζεται από το Λύκειο, ακόμα και το γραμμικό σχέδιο παρότι είναι προαπαιτούμενο για εισαγωγή σε αρχιτεκτονικές, κλπ σχολές.

Οχι όμως και από το Γυμνάσιο, όπως εκ παραδρομής το alfavita.gr έγραψε χθες δημοσιεύοντας άρθρο 5ετίας μιας εκπαιδευτικού, χωρίς να αντιληφθεί ότι ήταν παλιό, επειδή ήταν τόσο επίκαιρο και είχε ήδη δημοσιευθεί κι άλλο, χθεσινό, ανάλογο.

Το γεγονός αυτό όμως, ο εξοβελισμός της Τέχνης από το Λύκειο -και όχι από το Γυμνάσιο- είναι τόσο αυταπόδεικτο, που αναφορές όπως “η εξαγγελθείσα το 2013, αλλά τελικώς μη πραγματοποιηθείσα, κατάργηση της διδασκαλίας των Καλλιτεχνικών και της Μουσικής από το πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πυροδότησε σειρά δημοσιευμάτων που παρουσίασαν τις πληροφορίες αυτές ως πρόσφατες, αναφερόμενα σε πρόθεση ή και ανειλημμένη απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για εξοβελισμό των σχετικών με την τέχνη μαθημάτων”, που δημοσίευσε σήμερα η ιστοσελίδα ellinikahoaxes μόνο θυμηδία προκαλούν και δεν καταφέρνουν να ξεπλύνουν τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές του υπουργείου Παιδείας:

Δε θα έδινα σημασία, αλλά επειδή με αφορά (εμμέσως) θελω να απαντήσω το εξής: Προσωπικό λάθος δικό μου ήταν η χθεσινή ανάρτηση άρθρου του 2013 καθηγήτριας καλλιτεχνικών, για το θέμα της κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο.

Το λάθος συνέβη επειδή το άρθρο του 2013, δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθηματων δεν είχε ημερομηνία και μας υποδείχθηκε, από αγανακτισμένους καθηγητές της ένωσης, ως πρόσφατο. Η ημερομηνία του προστέθηκε ΣΗΜΕΡΑ μετά από το σάλο που δημιουργήθηκε. Αλλα για δείτε τι λέει, εκτός από το λάθος περί Γυμνασίου, το άρθρο:

..στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας. Και επειδή αυτά παραμένουν ίδια με κάθε εκπαιδευτικό σύστημα και μάλιστα έχουν πάντα υποχρεωτική τη βάση του 10, καταλαβαίνουμε ότι αυτού του είδους οι σπουδές θα αφορούν μόνο τις πλούσιες οικογένειες. Οι φτωχοί πλέον, δε δικαιούνται να έχουν ταλέντο. Γιατί ο Έλληνας μαθητής να μη μάθει τι ρυθμού είναι ο Παρθενώνας, ενώ ο Γερμανός και ο Γάλλος ξέρουν; Διότι εκπαιδεύεται για να γίνει ο υπηρέτης τους. Είναι η μόνη λογική εξήγηση. Γιατί ο καλλιεργημένος άνθρωπος είναι επικίνδυνος

Βλεπετε κάτι που ίσχυε το 2013 αλλά δεν ισχύει σήμερα; Ως εδώ η αυτοκριτική:

Η ουσία δεν ειναι ότι δεν καταργούνται τα καλλιτεχνικά στο Γυμνάσιο και το ξέπλυμα της κυβέρνησης με αφορμή αυτό το λάθος, αλλά ότι καταργούνται πλήρως στο Λύκειο. Για δείτε κι αυτό το άρθρο, που είναι πράγματι χθεσινό. Δείτε επίσης τι λέει η κ.Ζωή Χατζή, καθηγήτρια και συνδικαλίστρια, στο facebook

“Η έξωση της Τέχνης από όλο το Λύκειο δεν θα περάσει!!!! Είναι απαράδεκτο. Η τέχνη στο Λύκειο ήταν για τα προσχήματα μέχρι τώρα τόσο λίγες ώρες, σχεδόν ανύπαρκτη. Αλλά αυτό που έγινε τώρα να μην υπάρχει καθόλου σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης και μάλιστα όταν εξετάζεται πανελλαδικά είναι και παράνομο. Τότε να κλείσουν και τις Σχολές Καλών Τεχνών. Αφού τα ξεπούλησαν όλα!!! ΕΛΕΟΣ Να είμαστε σε ετοιμότητα, θα σας ενημερώσουμε για τις κινήσεις μας έγκαιρα”

Εδώ το ωρολόγιο προγραμμα του Γυμνασίου όπου τα καλλιτεχνικά παραμένουν:

και εδώ του Λυκείου όπου καταργούνται:

Κατόπιν αυτών η σημερινή δημοσίευση των ellinikahoaxes κατηγορεί άλλους (μεταξύ των οποίων και εμάς) για παραπληροφόρηση, ενώ αναφέρει:

“Όσον αφορά τις “αντιδράσεις” της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν έχει προκύψει κάποια πρόσφατη ανακοίνωση οποιουδήποτε, συνδικαλιστικού ή μη, φορέα ή ένωσης, ενώ ορισμένα δημοσιεύματα, όπως αναφέραμε, παρέπεμψαν ευθέως στο άρθρο μέλους της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων από το 2013.

Συνοψίζοντας, η ανακύκλωση ενός άρθρου γνώμης για την εξαγγελθείσα το 2013, αλλά τελικώς μη πραγματοποιηθείσα, κατάργηση της διδασκαλίας των Καλλιτεχνικών και της Μουσικής από το πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πυροδότησε σειρά δημοσιευμάτων που παρουσίασαν τις πληροφορίες αυτές ως πρόσφατες, αναφερόμενα σε πρόθεση ή και ανειλημμένη απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για εξοβελισμό των σχετικών με την τέχνη μαθημάτων”.

Δηλαδή τα ellinikahoaxes μας λένε, ΨΕΥΔΩΣ, ότι έχουμε “μη πραγματοποιηθείσα, κατάργηση της διδασκαλίας των Καλλιτεχνικών και της Μουσικής από το πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”, ενώ η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχει πλήρης κατάργησή τους στο Λύκειο και όχι στο Γυμνάσιο.

Δηλαδή καταγγέλουν άλλους για ψευδείς ειδήσεις χρησιμοποιώντας ψευδή είδηση.

Είναι άλλωστε ενδεικτικά τα σχόλια εκπαιδευτικών και εικαστικών κάτω από την ανάρτηση των ellinikahoaxes:

Παραθέτουμε επίσης το σχόλιο αναγνώστη για τη «διόρθωση» της ανάρτησης:

Επίσης, σύμφωνα με τον αιρετό Βασίλη Βούγια, οι αλλαγές που επέρχονται στο Λύκειο είναι οι εξής:

Αλλαγές στην Α’ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου

✅ Τα «Αγγλικά» γίνονται αυτόνομο υποχρεωτικό τρίωρο μάθημα για όλους τους μαθητές (+3)

✅ Παραμένει η υποχρεωτική δυνατότητα επιλογής μεταξύ Γαλλικών ή Γερμανικών (2 ώρες ανά εβδομάδα)

✅ Μειώνεται κατά μία (1) ώρα το μάθημα «Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου, Κοινωνιολογία)» (-1)

✅ Καταργείται το δίωρο υποχρεωτικό μάθημα «Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες» (-2)

✅ Καταργούνται τα μαθήματα «Επιλογής» (Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων ή Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός ή Καλλιτεχνική Παιδεία {Εικαστικά ή Μουσική ή Στοιχεία Θεατρολογίας}) (-2)

✅ Το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» από μάθημα «Επιλογής» γίνεται πλέον υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές (2 ώρες ανά εβδομάδα) (+2)

Αλλαγές στην Β’ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου

✅ Τα Αγγλικά γίνονται αυτόνομο υποχρεωτικό μάθημα για όλους τους μαθητές (+2)

✅ Το μάθημα «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» από μονόωρο γίνεται δίωρο (+1)

✅ Το μάθημα «Φυσική Αγωγή» από μονόωρο γίνεται δίωρο (+1)

✅ Καταργείται το δίωρο μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» (-2)

✅ Καταργείται το δίωρο μάθημα «Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες» (-1)

✅ Οι μαθητές επιλέγουν μεταξύ Γαλλικών ή Γερμανικών μία (1) ώρα την εβδομάδα) αντί για δύο (2) ώρες την εβδομάδα (-1)

✅ Αντικαθίσταται το δίωρο μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη)» με τα «Λατινικά» για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών (±2)

✅ Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών αυξάνονται κατά μια (1) ώρα τα «Μαθηματικά» και μειώνεται αντίστοιχα κατά μία (1) ώρα η «Φυσικής» (±1)

Αλλαγές στην Γ’ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου

✅ Οι ώρες διδασκαλίας των μαθήματα «Γενικής Παιδείας» αυξάνονται από εννιά (9) σε δεκατέσσερις (14) ώρες ανά εβδομάδα.

Συγκεκριμένα:

✅ Προστίθεται το λεγόμενο «κόντρα μάθημα». Είναι «Ιστορία» ή «Μαθηματικά» ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που παρακολουθούν οι μαθητές. (+2)

✅ Προστίθεται το δίωρο μάθημα «Αγγλικά» (+2)

✅ Αυξάνονται κατά μία (1) οι ώρες του μαθήματος «Φυσική Αγωγή» (+1)

✅ Καταργούνται τα «Μαθήματα Επιλογής» και δεν υπάρχουν ως δυνατότητα διδασκαλίας τα μαθήματα «Γαλλικά», «Γερμανικά», «Ελεύθερο Σχέδιο», «Γραμμικό Σχέδιο» και «Λατινικά» (-2)

✅ Μειώνονται οι Ομάδες Προσανατολισμού από τέσσερις (4) σε τρεις (3). Συγκεκριμένα ενοποιούνται οι Ομάδες Προσανατολισμού «Θετικών Σπουδών» και «Σπουδών Υγείας» στη νέα Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας»

✅ Μειώνονται κατά μία (1) ώρα καθένα από τα τρία μαθήματα της κάθε μιας από τις τρεις νέες Ομάδες Προσανατολισμού. Τα επτάωρα γίνονται πλέον εξάωρα (-3)

✅ Στην Ομάδα Προσανατολισμού «Ανθρωπιστικών Σπουδών», από το σχ. έτος 2021-2022 το μάθημα «Κοινωνιολογία» αντικαθίσταται από τα «Λατινικά» (±6)

Πηγή: alfavita.gr

Documento Newsletter