Άννα Ελεφάντη: Να φύγει η πιο επικίνδυνη κυβέρνηση

Άννα Ελεφάντη: Να φύγει η πιο επικίνδυνη κυβέρνηση

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου Από Μηχανής και υποψήφια με τον ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ στην Α΄ Αθήνας εκτιμά ότι ο Μητσοτάκης φοβάται τον Τσίπρα.

Η υποψήφια στην Α΄ Αθήνας με τον ΣΥΡΙΖΑ Αννα Ελεφάντη υπογραμμίζει την ανάγκη να αποδεσμευτεί η χώρα από την «πιο επικίνδυνη κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος», κρίνοντας ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης φοβάται τον Αλέξη Τσίπρα και γι’ αυτό δεν συναινεί στη διεξαγωγή ενός τηλεοπτικού μπρα ντε φερ. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου Από Μηχανής παραθέτει «τα παραδείγματα της κακοποίησης» του πολιτισμού από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τη Λίνα Μενδώνη, ενώ δηλώνει γέννημα-θρέμμα του κέντρου της Αθήνας, γεγονός που εξηγεί την επιλογή της συγκεκριμένης εκλογικής περιφέρειας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αρνείται για πολλοστή φορά μια τηλεμαχία με τον Αλέξη Τσίπρα. Αφού οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τη ΝΔ να προηγείται, πού αποδίδετε την απροθυμία του πρωθυπουργού για μια αντιπαράθεση πρόσωπο με πρόσωπο;

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ένας πρωθυπουργός ελεγχόμενος από τα συμφέροντα της ολιγαρχίας, ένας πρωθυπουργός-πολιτική μαριονέτα, παντελώς ασύνδετος με την κοινωνία, γόνος μιας οικογένειας που τον «κατασκεύασε» ώστε να συνεχίσει το φιλελεύθερο κι αδηφάγο έργο της. Ολοι κι όλες έχουμε γίνει μάρτυρες της επικοινωνιακής του ανικανότητας όταν σε μια αυθόρμητη ερώτηση, της οποίας την απάντηση δεν του την έχουν γράψει σε σκονάκι, αδυνατεί να απαντήσει, πόσο δε μάλλον να γίνει πειστικός. Τα πράγματα λοιπόν είναι απλά: o Κυριάκος Μητσοτάκης δεν πάει σε μια πρόσωπο με πρόσωπο αντιπαράθεση με τον Αλέξη Τσίπρα γιατί φοβάται. Γιατί τον φοβάται. Γιατί φοβάται τη σύγκριση. Γιατί και ο ίδιος και το επικοινωνιακό επιτελείο του γνωρίζουν πολύ καλά ότι απέναντί του στέκεται ένας πολιτικός με όραμα και πρόγραμμα, με χάρισμα στην επικοινωνία, με αμεσότητα και αυθορμητισμό, με συγκροτημένο πολιτικό λόγο αλλά και χιούμορ. Το κυριότερο, όμως, ένας πολιτικός ο οποίος όταν μιλά σε κάνει να νιώθεις ότι είναι ένας από μας.

Οι άνθρωποι του πολιτισμού δέχτηκαν αλλεπάλληλα πλήγματα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ως καλλιτέχνιδα ποια θεωρείτε τα κυριότερα προβλήματα του κλάδου και ποιο το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπισή τους;

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, απόλυτα συνεπής στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της, αντιμετωπίζει και τον πολιτισμό ως εργαλείο εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων. Το τσιμέντωμα της Ακρόπολης, η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης και η καταστροφή τους, η νομιμοποίηση της συλλογής Στερν (προϊόν αρχαιοκαπηλίας), το νομοσχέδιο για τη μετατροπή πέντε δημόσιων μουσείων (Εθνικό Αρχαιολογικό, Αρχαιολογικό Θεσσαλονίκης, Αρχαιολογικό Ηρακλείου, Βυζαντινό και Χριστιανικό, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού) σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) ώστε η τύχη των σημαντικότερων συλλογών αρχαιοτήτων να παραδίδεται σε κυβερνητικά διορισμένα ΔΣ, τα οποία θα αποφασίζουν για την τύχη τους, ακόμη και για τη μόνιμη εξαγωγή τους στο εξωτερικό με τη μορφή «παραρτημάτων», όπως επίσης ο κίνδυνος λουκέτου στους ιστορικούς κινηματογράφους Ιντεάλ, Αστορ, Ιριδα, το ΠΔ 85/22 με το οποίο όχι μόνο απαξιώθηκαν οι πολυετείς σπουδές των καλλιτεχνών αλλά από την επόμενη κιόλας ημέρα άνοιξε ο δρόμος για τη λειτουργία τμημάτων παραστατικών τεχνών σε γνωστά κολέγια. Αυτά είναι λίγα από τα παραδείγματα της κακοποίησης που δέχονται σήμερα ο πολιτισμός και οι άνθρωποί του. Στον αντίποδα αυτού του ξεπουλήματος, ο προγραμματικός σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ για τον πολιτισμό υπερβαίνει τα όρια της πολιτιστικής κληρονομιάς και της καλλιτεχνικής δημιουργίας και συμπυκνώνει το όραμά του για την κοινωνία τού αύριο πάνω σε μια πολιτισμική πολιτική δημόσιου χαρακτήρα, η οποία θα λειτουργεί ως πεδίο διαμόρφωσης αξιών, ανταλλαγής ιδεών, έρευνας, ορατότητας, πειραματισμού, νεωτερικότητας, συμπερίληψης, μια περιοχή εργασιακά ασφαλής και διοικητικά διαφανής. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα προχωρήσει στην εκπόνηση μιας εθνικής στρατηγικής για τον σύγχρονο πολιτισμό με ορίζοντα το 2030 και στη θέσπιση εθνικού συμβουλίου τεχνών. Η άμεση κατάργηση του ΠΔ 85/22 και η ένταξη των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων στη βαθμίδα ΤΕ, η ίδρυση ανώτατης σχολής παραστατικών τεχνών, η δημιουργία τμημάτων υποστηρικτικών επαγγελμάτων των παραστατικών τεχνών, η ίδρυση εθνικού μπαλέτου, η χάραξη εθνικής πολιτικής για τον κινηματογράφο, η σύσταση του οργανισμού βιβλίου και πολιτισμού στον οποίο θα ενταχθούν όλες οι δράσεις και αρμοδιότητες του πρώην ΕΚΕΒΙ, η περιφερειακή πολιτιστική πολιτική και αποκέντρωση σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, η δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των δημόσιων καλλιτεχνικών οργανισμών, οι αδιάβλητες προκηρύξεις διευθυντικών θέσεων είναι μερικές από τις προγραμματικές μας δεσμεύσεις.

Τόσο εσείς προσωπικά όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ είχατε δεχτεί κριτική για το σποτ που αφορούσε τα ΜΜΕ που πριμοδοτήθηκαν από την κυβέρνηση μέσω της λίστας Πέτσα. Στο στόχαστρό σας ήταν οι καναλάρχες ή εν συνόλω όσοι προσφέρουν υπηρεσίες στους τηλεοπτικούς σταθμούς;

Εν μέσω πανδημίας και με βαρύτατες ελλείψεις στο ΕΣΥ, ελλείψεις που στοίχισαν τη ζωή χιλιάδων συμπολιτών μας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τις ανάγκες της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι» μοιράζει 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ, αποκλείοντας φυσικά από τη λίστα των εκλεκτών της τον αντιπολιτευόμενο Τύπο. Σε κανάλια όπως ο Σκάι (€830.000) ή ο Ant1 (€780.000), σε σάιτ όπως το iefimerida.gr (€250.000) ή το protothema.gr (€250.000), όμως το Documento πουθενά στη λίστα Πέτσα. Ασφαλώς το συγκεκριμένο σποτ δεν αφορούσε μια οριζόντια στόχευση όλων όσοι εργάζονται στους τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά ήθελε να καταδείξει ένα απροκάλυπτο deal που παίχτηκε μεταξύ κυβέρνησης Μητσοτάκη και καναλαρχών, με στόχο τον έλεγχο της ενημέρωσης, την αποδυνάμωση της μαχητικής δημοσιογραφίας και τη χειραγώγηση του κόσμου. Το αποτέλεσμα εξαιρετικά επικίνδυνο: στην τετραετία 2019-23 βιώσαμε την πιο μεθοδευμένη και ενορχηστρωμένη μιντιακή προπαγάνδα στη νεότερη ιστορία του τόπου, έχοντας ως χώρα κατακτήσει την τελευταία θέση στην ΕΕ στην ελευθερία του Τύπου!

Γιατί επιλέξατε μια τόσο ανταγωνιστική περιφέρεια όπως η Α΄ Αθήνας;

Είμαι γέννημα-θρέμμα παιδί του κέντρου της Αθήνας, στο Μετς μεγάλωσα, στην Πλάκα πήγα σχολείο, το Από Μηχανής Θέατρο, του οποίου έχω την καλλιτεχνική διεύθυνση, βρίσκεται στον Κεραμεικό. Οπότε η Α΄ Αθήνας δεν ήταν ζήτημα επιλογής αλλά φυσικής πορείας κι ανάγκης να πολιτευτώ σε μια περιφέρεια που γνωρίζω καλά από πρώτο χέρι. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά. Εδωσα την πολιτική μάχη τόσο με τον συνδυασμό της Ανοιχτής Πόλης για τον Δήμο Αθηναίων το 2014 με τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη και το 2019 με τον Νάσο Ηλιόπουλο όσο και στις βουλευτικές εκλογές το 2019 από την Α΄ Αθήνας. Ετσι και τώρα θα αγωνιστώ ώστε να φύγει η πιο επικίνδυνη κυβέρνηση που έχει γνωρίσει ο τόπος στη νεότερη ιστορία του: υποκλοπές, σκάνδαλα, διασπάθιση δημόσιου χρήματος, απευθείας αναθέσεις 9 δισ. τα τελευταία τριάμισι χρόνια, αδιευκρίνιστα ποσά, έγκλημα στα Τέμπη, ιδιωτικοποίηση του νερού, απαξίωση του πολιτισμού, της υγείας, της δημόσιας παιδείας και ένα ακροδεξιό αφήγημα να ξεπροβάλλει ξανά απειλούν πλέον την ίδια τη δημοκρατία. Σε αυτές τις εκλογές, τις πιο κρίσιμες της μεταπολίτευσης, όλες κι όλοι έχουμε χρέος να δώσουμε τη μάχη για την πολιτική αλλαγή.

Ετικέτες

Documento Newsletter