Αναξιόπιστα τα ελληνικά ΜΜΕ – Στη χειρότερη θέση από 47 χώρες, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Reuters

Η Ελλάδα συγκέντρωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία (23%) -μαζί με την Ουγγαρία- στην εμπιστοσύνη του κοινού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σε σύνολο 47 χωρών στην ετήσια αναφορά του Ινστιτούτου Reuters . Στο αντίθετο άκρο το υψηλότερο ποσοστό (69%) συγκέντρωσαν τα ΜΜΕ της Φινλανδίας.

Η ελληνική αγορά μέσων ενημέρωσης χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης των μέσων ενημέρωσης, υψηλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις και τη χαμηλότερη εμπιστοσύνη στις ειδήσεις μεταξύ των 47 χωρών, λόγω της πολιτικής πόλωσης και των ανησυχιών για αθέμιτη επιρροή από πολιτικούς και ισχυρούς επιχειρηματίες.

Στην έρευνα σχολιάζεται αρνητικά το πώς διορίστηκε το νέο ΔΣ του ΕΣΡ εν μέσω πολιτικών αντιπαραθέσεων αλλά και η γενικότερη ανεξαρτησία των Αρχών.

Το Ινστιτούτο Reuters σημειώνει πως το Facebook στην Ελλάδα χρησιμοποιείται για επιλογή ειδήσεων από το 44% των Ελλήνων, ποσοστό πολύ μικρότερο σε σχέση με το 68% του 2016. Παράλληλα το Instagram και το TikTok αυξάνουν την χρήση τους σε 20% και 14% αντίστοιχα, κυρίως στους νέους.

Ως προς τη χρήση των Social Media, στην Ελλάδα το Facebook παραμένει στην πρώτη θέση με 64% και το YouTube στη δεύτερη με 62%.

Η κοινή γνώμη, παγκοσμίως μόλις σε ποσοστό 40% δείχνει να εμπιστεύεται τις ειδήσεις. Η ερευνητική ομάδα του ινστιτούτου Ρόιτερς διευκρινίζει πως εμπιστοσύνη και αξιοπιστία δεν είναι ταυτόσημες έννοιες στην έρευνα.

Πιο έντονη είναι αμφισβήτηση των ειδήσεων υπάρχει στους νέους έως 35 ετών αλλά και σε ανθρώπους με χαμηλό εισόδημα ή/και με επίπεδο μόρφωσης κατώτερο του μέσου.

Διαβάστε επίσης:

Χάρης Δούκας: Τροχιοδεικτικά πυρά προς την ηγεσία ΠΑΣΟΚ μέσω του Ιδρύματος Τσίπρα

«Ρουσφέτι» Λιβάνιου ακόμα δεν ανέλαβε υπουργός: Φωτογραφική θέση για γαλάζια απόφοιτη της ΕΣΔΔΑ; (Έγγραφο)

ΠΑΣΟΚ: Αντιδράσεις για τα περί διαγραφών Ανδρουλάκη – Τις είχε… ξεχάσει στην περίπτωση της Εύας Καιλή

 

Ετικέτες