Με πτώσεις σοβάδων μέσα σε σχολεία ξεκίνησε η χρονιά, αφού η διοίκηση του Δήμου είναι απασχολημένη με άλλα ζητήματα – όπως να «αναπλάθει» χωρίς τέλος την οδό Πανεπιστημίου, κάνοντας ακόμα πιο αφόρητη την καθημερινότητα όσων περνούν από το κέντρο, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η δημοτική κίνηση Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα, με υποψήφιο δήμαρχο τον Κώστα Παπαδάκη.
Η ανακοίνωση σημειώνει τα ακόλουθα:
Στο 149ο Δημοτικό Σχολείο στα Κάτω Πετράλωνα, τρεις μαθητές τραυματίστηκαν όταν έπεσαν σοβάδες υπόστεγου.
Στο 36ο Δημοτικό Σχολείο, στο κέντρο της Αθήνας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων με ανακοίνωσή του κατήγγειλε ότι έπεσαν σοβάδες στο εσωτερικό του σχολείου την ώρα λειτουργίας του. «Η αδιαφορία του Δήμου Αθηναίων για τα σχολικά κτίρια είναι τραγική», γράφουν οι εκπρόσωποι των γονέων.
Όλα τα νεοϊδρυθέντα νηπιαγωγεία, με 2.000 προνήπια και νήπια, στεγάστηκαν σε κοντέινερ που μπάζουν νερά και οι τοίχοι τους «δακρύζουν» στην πρώτη μπόρα, χωρίς υπόστεγα για τον ήλιο και τη βροχή, με δεκάδες κακοτεχνίες τις οποίες οι εργολάβοι που τα ανέλαβαν δεν επισκεύασαν ποτέ.
Το 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο αδυνατεί να στεγάσει τα νήπια που έχει στο δυναμικό του και στεγάζεται στα κοντέινερ της δίχρονης προσχολικής αγωγής τα οποία δεν πληρούν καμία από τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τα κτίρια της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Επιπλέον, δεν υπάρχουν αίθουσες κατάλληλα διαμορφωμένες και εξοπλισμένες για τις ειδικότητες (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ψυχολόγο κ.λπ.).
Στο 2ο Δημοτικό, τον Αύγουστο έπεσε κομμάτι τσιμέντου και μάρμαρου από το στηθαίο της οροφής στο προαύλιο, ενώ αμέσως μετά η καταιγίδα Daniel το διέλυσε εντελώς.
Το 19o Γυμνάσιο λειτουργούσε από τις αρχές του ’70 με τη μία από τις δύο αυλές του και το γήπεδο του μπάσκετ πάνω από πρατήριο καυσίμων. Μετά από αγώνες μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών, μεταφέρθηκε στον χώρο που στεγαζόταν το 19ο Λύκειο, όταν αυτό μεταφέρθηκε σε καινούργιο κτίριο γιατί το προηγούμενο ήταν ακατάλληλο!
Το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο οδεύει προς διάλυση. Είχε εξαγγελθεί η μεταστέγασή του στο κτίριο της οδού Πρασσά, μετά την έξωση των προσφύγων, το οποίο όμως πρόκειται να χαρακτηριστεί νεώτερο μνημείο. Κι ενώ υπόσχονταν ότι μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει πλήρως ανακαινιστεί και παραδοθεί, δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες εργασίες. Αποτέλεσμα: Το σχολείο παραμένει σε ένα κτίριο που δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις βασικές απαιτήσεις και οι μαθητ(ρι)ες της Β΄ Λυκείου αποσπώνται από το υπόλοιπο σχολείο και στεγάζονται στο 6ο ΕΠΑΛ.
Δεκάδες είναι τα σχολεία με επείγοντα προβλήματα.
Υπάρχουν σχολικά κτίρια με σοβαρά προβλήματα, όπως το 42ο Γυμνάσιο, τα 48ο και 20ό Γυμνάσια που συστεγάζονται, το 41ο Λύκειο, το 2ο ΕΠΑΛ στα Εξάρχεια, το Διαπολιτισμικό, το 6ο Ειδικό ΔΣ, τα 54ο και 55ο ΔΣ, το 20ό , το 32ο ΔΣ, το 39ο και 125ο Νηπιαγωγείο και το 140ό Νηπιαγωγείο. Παράλληλα το 1ο ΕΕΕΕΚ Αθήνας, καθώς και το 24ο ΓΕΛ, περιμένουν ακόμα την κατασκευή τους. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις, μάλιστα, ο Δήμος Αθηναίων τοποθέτησε κοντέινερ για να στεγάσει δύο νέα νηπιαγωγεία.
Δεν πάει άλλο!
Γνωρίζουμε την κατάσταση των σχολείων αλλά και των υποδομών που χρησιμοποιούν τα παιδιά μας. Κτίρια εγκαταλειμμένα, χωρίς κονδύλια για συντήρηση, ρημάζουν, πλημμυρίζουν, με ταβάνια και σοβάδες να πέφτουν, βάζοντας σε διαρκή κίνδυνο τις ζωές των παιδιών. Ελάχιστες νέες σχολικές μονάδες κατασκευάζονται πλέον και μόνο με τις υπερκοστολογημένες Συμπράξεις Δημόσιου κι Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τα κονδύλια είναι λιγοστά, ο δήμος λειτουργεί με βάση την αρχή κόστους/οφέλους και στις εργολαβίες γίνεται όργιο. Ακόμη και έργα άκρως απαραίτητα για την ασφάλεια των παιδιών, αντιμετωπίζονται με τον κυνισμό του κέρδους, με την ελπίδα ότι δεν θα συμβούν σοβαρά ατυχήματα – κι αν συμβούν, θα ξεχαστούν πριν έρθουν οι επόμενες εκλογές.
Στον Δήμο της Αθήνας, η εγκατάλειψη είναι χρόνια. Το 50% των σχολικών μονάδων έχει κατασκευαστεί πριν από το 1960, με αποτέλεσμα τα κτίρια να έχουν βασικά προβλήματα και ανάγκη εκτεταμένων παρεμβάσεων ώστε να είναι λειτουργικά και ασφαλή. Πολλές από τις εργασίες που γίνονται κατά περιόδους είναι μπαλώματα. Σε πλήθος περιπτώσεων επιλέγονται έργα που δίνουν εύκολο και γρήγορο κέρδος για τους εργολάβους. Οι περισσότερες εργασίες γίνονται εν ώρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Κυνικά αδιάφορη για τη σχολική στέγη η διοίκηση του Δήμου πετάει χρήματα σε «Μεγάλους Περιπάτους» και ζαρντινιέρες την ώρα που τα παιδιά του δημόσιου σχολείου μπαίνουν σε ακατάλληλα, κακοσυντηρημένα ή ασυντήρητα κτίρια, τα οποία δεν διαθέτουν καν πιστοποιητικά σεισμικής επάρκειας. Η διεύθυνση κτιριακών υποδομών του Δήμου απλώς παραλαμβάνει και απαντάει σε e-mails, αφού αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καν προσωπικό επαρκές για απλές υδραυλικές ή ηλεκτρολογικές εργασίες.
Η Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα θέτει καίρια ερωτήματα:
* Πόσα αιτήματα συντήρησης/επισκευής έχουν καταθέσει τα 3 τελευταία χρόνια οι διευθυντ(ρι)ες, οι σύλλογοι γονέων και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών στον Δήμο Αθηναίων και πόσα από αυτά έχουν επιλυθεί;
* Ποιος αποφασίζει για τις εργασίες που ζητούνται να γίνουν στα σχολεία και με ποια κριτήρια;
* Ποιος χορηγεί δελτίο καταλληλότητας λειτουργίας των σχολείων;
* Πότε επιτέλους θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα της δημοτικής αρχής για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων, βρεφονηπιακών σταθμών και άλλων χώρων στήριξης της παιδικής δραστηριότητας;
Ως Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα:
Θα αγωνιστούμε με κάθε τρόπο ενάντια στον εσκεμμένη αδιαφορία της δημοτικής αρχής για το δημόσιο σχολείο. Σε κάθε σχολείο που απαιτεί αυτό που δικαιούται, θα είμαστε εκεί, μαζί με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Δεν θα επιτρέψουμε στα εργολαβικά συμφέροντα που λυμαίνονται τα σχολεία, με την ανοχή της δημαρχίας Μπακογιάννη, να συνθλίβουν τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών μας, να θέτουν σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή!
Δεν μας αρκεί να καταγγέλλουμε κάθε φορά που πέφτουν σοβάδες. Θα αγωνιστούμε για να έχουν όλα τα παιδιά στην πόλη μας επαρκή και ασφαλή σχολικά κτίρια, με την υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται.