Αναστέλλουν την 24ωρη απεργία τους οι μηχανοδηγοί των τρένων

Αναστέλλουν την 24ωρη απεργία τους οι μηχανοδηγοί των τρένων

Αναστέλλουν την 24ωρη απεργία τους οι μηχανοδηγοί των τρένων στο φόντο των αποφάσεων που πάρθηκαν μετά τις συζητήσεις με τη Hellenic Train και τον δημόσιο διάλογο με την ΟΜΕΔ.

«Μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου και την υπογραφή κειμένου συμφωνίας το Σωματείο μας αποφάσισε  την αναστολή της 24ωρης απεργίας που είχε προγραμματιστεί για τις 2 Ιουνίου 2023» αναφέρει μεταξύ άλλων το σωματείο των μηχανοδηγών σε ανακοίνωσή του και συμπληρώνει:

«Το Σωματείο μας  θα ενημερώνει διαρκώς την κοινή γνώμη για την τήρηση των δεσμεύσεων γύρω από την πορεία των έργων στον σιδηρόδρομο, ενώ εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την υπερεργασία σε κλάδους αιχμής στον ΟΣΕ καθώς και την ύπαρξη επισφαλών σχέσεων εργασίας σε κρίσιμες ειδικότητες στον Οργανισμό. Οι νέοι συνάδελφοι μας, σταθμάρχες και κλειδούχοι πρέπει να έχουν συγκροτημένα δικαιώματα και σταθερές εργασιακές σχέσεις. Για τον λόγο αυτό θα ζητήσουμε την άμεση σύγκλιση του Συμβουλίου Διοικήσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης:

Το Σωματείο μας  μετά τον δημόσιο διάλογο στον ΟΜΕΔ και τις συζητήσεις με την Hellenic Train  και αναφορικά με τα αιτήματα που είχαν τεθεί, ενημερώνει ότι:

1. H Ηellenic Train συμφώνησε και προχωρά στην χορήγηση φορητών συσκευών GSMR σε όλους τους συρμούς (ΙnterCity, Εμπορικά Τρένα, Προαστιακός Αθήνας και Θεσσαλονίκης) ως επιπρόσθετου του VHF μέσου επικοινωνίας και μέχρι να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των on board συστημάτων που  τρέχει η Ρ.Α.Σ.

2. Για τις επικοινωνίες στην Ειδομένη υπήρξε δέσμευση της Hellenic ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που υπάρχει  απο τον ΟΣΕ  το θέμα θα έχει επιλυθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου.

3. Για τα χρονοδιαγράμματα εξέλιξης των έργων. Η ενημέρωση που δόθηκε απο την εταιρεία είναι ότι η Τηλεδιοίκηση Λάρισας (Δομοκός – Πλατύ) θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου, ενώ για το πρόβλημα που υπάρχει με τις μετεπιβιβάσεις στον Προαστιακό Αθήνας στον σταθμό του Ρέντη, λύση θα δοθεί – σύμφωνα με τον ΟΣΕ- μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

4. Η εταιρεία παρουσίασε στοιχεία –που μας ενημέρωσε ότι είχε κοινοποιήσει και στην πολιτική ηγεσία- για την αύξηση αγορών  κατά 30% στα ανταλλακτικά για την συντήρηση των τρένων το τελευταίο διάστημα (τελευταία 2 χρόνια)

5. Για το ζήτημα της βλάστησης και την φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων. Τον επόμενο μήνα προχωρούν άμεσες εργασίες στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και στην γραμμή της Ειδομένης, ενώ θα υπάρξει ανάθεση εργολαβιών απο τον ΟΣΕ  (το Σωματείο μας υποστηρίζει ότι η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στοιχίζει λιγότερο)  ύψους  2.5 εκ Ευρώ περίπου για την αντιμετώπιση του προβλήματος στην Επικράτεια. Ο ΟΣΕ προχωρά στην επαναπρόσληψη των 165 συναδέλφων μας, που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ το 2019 και που οι συμβάσεις τους είχαν λήξει το 2020 για την φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων, με τροπολογία που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2023.

6. Η Hellenic Train συμφώνησε και προχωρά σε νέες προσλήψεις μηχανοδηγών και με πλήρη δικαιώματα. Είναι η 4η συμφωνία που υπογράφει το Σωματείο μας με την εταιρεία και μέχρι σήμερα έχουν συνολικά προσληφθεί 196 νέοι μηχανοδηγοί στην Ηellenic Train.

7. Η Hellenic Train συμφώνησε και αυξάνεται ο χρόνος ανάπαυσης των μηχανοδηγών απο 8 ώρες σε 11 ώρες  όταν εργάζονται εκτός έδρας σε εμπορικές αμαξοστοιχίες.

8. Για το θέμα της επαναλειτουργίας της γραμμής της  Φλώρινας και  για τα προβλήματα που είχαν καταγγελθεί εδώ και 18 μήνες απο το Σωματείο μας (κλείσιμο σταθμού Έδεσσας, ζήτημα επικοινωνιών και κατάσταση γεφυρών) τονίσαμε ότι δεν μπορεί αυτή να προχωρήσει αν ο ΟΣΕ δεν διασφαλίσει τις ΑΥΤΟΝΟΗΤΕΣ υποχρεώσεις του (αδιάλειπτη δυνατότητα επικοινωνίας σταθμών- μηχανοδηγών).

9. Μέχρι 31/12/2023 θα έχει προχωρήσει η ανακαίνιση των εγκαταστάσεων που εργάζονται μηχανοδηγοί.

10. Επεκτάθηκε μέχρι το τέλος του 2024 η συμφωνία που είχε υπογράψει το Σωματείο μας το  καλοκαίρι του 2022 (πρόσθετη της ισχύουσας επιχειρησιακής ΣΣΕ)  με την  Hellenic Train και αφορά οικονομικές απολαβές των μηχανοδηγών και των πιστοποιημένων εκπαιδευτών και εξεταστών μηχανοδηγών.

Μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου και την υπογραφή κειμένου συμφωνίας το Σωματείο μας αποφάσισε  την αναστολή της 24ωρης απεργίας που είχε προγραμματιστεί για τις 2 Ιουνίου 2023.

Το Σωματείο μας  θα ενημερώνει διαρκώς την κοινή γνώμη για την τήρηση των δεσμεύσεων γύρω από την πορεία των έργων στον σιδηρόδρομο, ενώ εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την υπερεργασία σε κλάδους αιχμής στον ΟΣΕ καθώς και την ύπαρξη επισφαλών σχέσεων εργασίας σε κρίσιμες ειδικότητες στον Οργανισμό. Οι νέοι συνάδελφοι μας, σταθμάρχες και κλειδούχοι πρέπει να έχουν συγκροτημένα δικαιώματα και σταθερές εργασιακές σχέσεις. Για τον λόγο αυτό θα ζητήσουμε την άμεση σύγκλιση του Συμβουλίου Διοικήσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Στις 7-8 Ιουνίου το Προεδρείο του Σωματείου μας, θα βρεθεί στις Βρυξέλλες όπου θα έχει συναντήσεις με τα όργανα της Ε..Ε. και  με την Ευρωπαϊκή μας Ομοσπονδία (ALE)  για την κατάσταση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.

Ελπίζουμε το ξεκάθαρο μήνυμα της ALE – να λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις των μηχανοδηγών γύρω από ζητήματα ασφάλειας κυκλοφορίας- να έφτασε και στην εγχώρια πολιτική ηγεσία που επί 4 χρόνια αρνούνταν πεισματικά τον διάλογο με το Σωματείο μας.

Ο αγώνας μας για απόδοση ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ για το έγκλημα των Τεμπών ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.

Διαβάστε επίσης:

«Όχι» στην αύξηση της ταχύτητας στα τρένα για λόγους ασφάλειας λένε οι μηχανοδηγοί

Documento Newsletter