Σε διαφορετικές προσεγγίσεις διαμορφώνεται το σύστημα αξιολόγησης και κατάταξης των οχημάτων του Green NCAP, αναλόγως του είδους του κινητήρα τους.
Energy Efficiency Index
Μέχρις ότου η ανθρωπότητα εξασφαλίσει όλες τις ενεργειακές της ανάγκες από ανανεώσιμες πηγές, τα ορυκτά καύσιμα θα συνεχίσουν να αποτελούν μία από τις κύριες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται για τις μεταφορές: άμεσα για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα με τη μορφή καυσίμων πετρελαίου, αλλά και έμμεσα για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα που φορτίζονται στο δίκτυο. Αυτά τα ορυκτά καύσιμα είναι πεπερασμένοι πόροι και μειώνονται, οπότε είναι σημαντικό να γίνεται πιο αποδοτική χρήση της ενέργειας, τόσο για τις μεταφορές όσο και για άλλους τομείς.
Η ενεργειακή απόδοση ενός οχήματος δεν εξαρτάται απλώς από τη μονάδα ισχύος. Άλλοι παράγοντες μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια αποτελεσματικότητας όταν το αυτοκίνητο μετατρέπει την πηγή ενέργειας σε κίνηση. Για παράδειγμα, οι απώλειες στον κινητήρα (οι απώλειες από το κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση), η οπισθέλκουσα, η τριβή των ελαστικών και ιδιαίτερα, η μάζα του οχήματος, οδηγούν σε πρόσθετη ενέργεια που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τη μετακίνηση του οχήματος. Έτσι, ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης του Green NCAP δεν υποδεικνύει μόνο την απόδοση του κινητήρα ή της μονάδας ισχύος, αλλά περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που λαμβάνει ο κατασκευαστής για να ελαχιστοποιήσει την ενέργεια που απαιτείται για την προώθηση του οχήματος.
Green NCAP οχήματα καυσίμων
Για κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι κύριοι τύποι καυσίμων είναι η βενζίνη και το ντίζελ. Το καύσιμο έχει γνωστό ενεργειακό περιεχόμενο, οπότε για αυτά τα οχήματα η ενεργειακή απόδοση ισοδυναμεί με την κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο, για να καταστεί δυνατή η σύγκριση με άλλους τύπους μονάδων ισχύος (ηλεκτρικά, υβριδικά), απαιτείται ένα κοινό μέτρο ενέργειας. Χρησιμοποιώντας τις γνωστές θερμαντικές τιμές της βενζίνης και του ντίζελ, η κατανάλωση καυσίμου μετατρέπεται σε kWh, την ίδια μονάδα που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Για τα υβριδικά οχήματα, η συνολική κατανάλωση ενέργειας προέρχεται από την προσθήκη του καυσίμου που χρησιμοποιείται με την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται. Η απόδοση υπολογίζεται ως η ενέργεια (σε kWh) που απαιτείται για την οδήγηση μιας καθορισμένης απόστασης (100km).
Green NCAP ηλεκτρικά οχήματα
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο αποδοτικά όσον αφορά στη χρήση ενέργειας από ό,τι τα αυτοκίνητα κινητήρων καύσης. Χρησιμοποιώντας την κλίμακα που απαιτείται για να συμπεριλάβει όλους τους τύπους κινητήρων, τα ηλεκτρικά οχήματα βαθμολογούνται πάντοτε στα μέγιστα σημεία στο σχέδιο διαβάθμισης όπως είναι σήμερα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαφορές στην ενεργειακή τους απόδοση, αλλά πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά το φάσμα των βελτιώσεων στην απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για να καταστεί δυνατή η σύγκριση, δίνεται μια πρόσθετη ένδειξη της ενεργειακής απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων, χρησιμοποιώντας μια πιο λεπτομερή κλίμακα. Σε πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ο Green NCAP θα αξιολογήσει ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή του αυτοκινήτου, των ρυπογόνων επιπτώσεων της παραγωγής ενέργειας (για παράδειγμα, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για το δίκτυο) και στην καταστροφή και ανακύκλωση του οχήματος στο τέλος της ζωής του. Όταν γίνει αυτή η πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση, τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να μην είναι τόσα πολλά. Βραχυπρόθεσμα, ο Green NCAP θα συμπεριλάβει την αντίσταση κύλισης και την αυτονομία στον υπολογισμό του δείκτη ενεργειακής απόδοσης. Οι τομείς έχουν ήδη κατανεμηθεί στο σύστημα διαβάθμισης, αλλά δεν έχουν μετρηθεί ακόμα, έτσι ώστε ακόμη και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μην μπορεί να βαθμολογηθεί πλήρως και περιορίζεται σε δείκτη 8,5.
Green NCAP υβριδικά οχήματα
Για τα υβριδικά οχήματα, η συνολική κατανάλωση ενέργειας προέρχεται από την προσθήκη του καυσίμου που χρησιμοποιείται με την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται. Η απόδοση υπολογίζεται ως η ενέργεια (σε kWh) που απαιτείται για την οδήγηση μιας καθορισμένης απόστασης (100km).