Μετά από ένα καταστροφικό 2020 για την αμερικανική δημοσιογραφία, με όρους απασχόλησης, τα στοιχεία για τη φετινή χρονιά δείχνουν ότι ανακόπτεται η τάση απολύσεων στα Μέσα.
Από τον Μάιο του 2020 μέχρι τον φετινό Μάιο, τα ΜΜΕ απώλεσαν 963 θέσεις εργασίας, σημειώνοντας εκπληκτική μείωση από την περασμένη χρονιά, όταν και συντελέστηκε μια πραγματική σφαγή, με περισσότερες από 15 χιλιάδες θέσεις να χάνονται μέσα σε ένα έτος. Αυτό συνέβη λόγω της αναμενόμενης οικονομικής κρίσης που έκανε την εμφάνισή της πέρυσι, με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να πάρουν δραστικά μέτρα ώστε να αποφύγουν τη χρεοκοπία. Σύμφωνα με παλιότερη έρευνα του ινστιτούτου ερευνών Pew, οι περισσότεροι εργαζόμενοι που πλήττονται βρίσκονται στο μέσο της επαγγελματικής τους ζωής (35-54 ετών), ενώ οι πληττόμενες εφημερίδες είναι κυρίως μεσαίας κυκλοφορίας.
Ανάκαμψη διαφημιστικών εσόδων
Τα στοιχεία από την εταιρεία μετάβασης καριέρας Challenger, Gray & Christmas δείχνουν ότι παρά τις απώλειες, δημιουργούνται αργά αλλά σταθερά περισσότερες θέσεις στον κλάδο. Ενδεικτικά, από την αρχή του έτους, έχουν ξεκινήσει 725 σχέδια προσλήψεων σε αντίθεση με τα μόλις 12 την ίδια περίοδο πέρυσι. Επίσης, η διαφημιστική εταιρεία Magna προβλέπει ότι η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη θα αυξηθεί φέτος κατά $78 δισεκ., αγγίζοντας τα $657 δις, που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών. Οι αμερικάνοι εκδότες λένε ότι φέτος τα διαφημιστικά έσοδά τους έχουν ήδη ανακάμψει ή ακόμα και ξεπεράσει τα επίπεδα προ της πανδημίας. Η διαφημιστική πίτα στις ΗΠΑ αναμένεται να μεγαλώσει κατά $34 δις., φτάνοντας τα $259 δις, το μεγαλύτερο ποσό εδώ και 40 χρόνια.
Ανάκαμψη με αστερίσκους
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στην εξουσία και η αυγή της εποχής της μετα-αλήθειας και των fake news προκάλεσε ένα κύμα αύξησης των συνδρομών, καθώς οι αναγνώστες αναζητούσαν απεγνωσμένα ποιοτική ενημέρωση που δεν μπορούσαν να βρουν στα δωρεάν λιβάδια του διαδικτύου. Η έξοδός του από τον Λευκό Οίκο είχε ως αποτέλεσμα οι συνδρομές να μην αυξάνονται φέτος όσο πέρυσι, ενώ φαίνεται ότι, γενικά, το ενδιαφέρον για τις ειδήσεις έχει πέσει. Επίσης, το επίμονο ενδιαφέρον των hedge funds για τις τοπικές, αλλά ιστορικές, εφημερίδες –όπως οι Chicago Tribune και οι New York Daily News- σημαίνει περαιτέρω απολύσεις δημοσιογράφων, σε μια οικονομική λογική διαφύλαξης των κερδών. Επιπλέον, το momentum για τα οχήματα εξαγοράς ειδικού σκοπού (SPAC) στην αγορά έχει χαθεί, γεγονός που σημαίνει ότι αρκετές εταιρείες δεν θα βρουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να μπουν στο χρηματιστήριο.