Αν μερικοί πέφτουν από τα σύννεφα για την κατάσταση της ελληνικής εκπαίδευσης μάλλον είναι υποκριτές.
Στην Ελλάδα ισχύει πως αν το σύστημα ήθελε μορφωμένους, ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες, τότε το σύστημα θα ήταν άλλο.
Η αλήθεια είναι πως τα αποτελέσματα του ΟΟΣΑ και του προγράμματος Pisa, κάθε τρία χρόνια ήταν τα αναμενόμενα.
Όλη η ελληνική κοινωνία μπλέκεται ανάμεσα σε «παραδόσεις», Εκκλησία, αποστήθιση και παπαγαλία. Χωρίς κρίση και σεβασμό στο μαθητή.
Αν ξεκινήσεις από τους αγιασμούς ως τις «εξετάσεις» παπαγαλίας δεν υπάρχει καμία ενεργή συμμετοχή του μαθητή.
Ο μαθητής δεν αγαπά το σχολείο, το θεωρεί αγγαρεία γιατί από την πλευρά του δεν τον σέβεται ούτε ως υποδομή, ούτε ως οντότητα, ούτε τον αφήνει να συμμετάσχει στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του.
Άπειρα τα παραδείγματα άλλων σχολικών συστημάτων, άλλων υποδομών, άλλης συμμετοχικότητας και άλλων γνωστικών αντικειμένων.
Από τις βόρειες χώρες ως τις πιο συντηρητικές το ελληνικό σχολείο θυμίζει περισσότερο εγκλεισμό παρά συμμετοχικότητα, συζήτηση και χώρο διαμόρφωσης προσωπικότητας, κρίσης και μόρφωσης.
Αν θα ήθελε κάποιος να φτιάξει ενεργούς, μορφωμένους και απελευθερωμένους πολίτες θα ξεκίναγε από τις υποδομές, τους χώρους, τα γνωστικά αντικείμενα, την αλληλεπίδραση, την απορία, τις ερωτήσεις, τις απόψεις.
Θέλουν κάτι τέτοιο οι κυβερνήσεις που πέρασαν από την Ελλάδα και δεν τολμούν ούτε καν να κάνουν διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους;
Όταν η κοινωνία μέσα από τον ψηφιακό κόσμο πηγαίνει με μεγάλες ταχύτητες, τι προσφέρει ένα άνευρο και ανιαρό σχολείο;
Συχνά τα ρίχνουν σε υπουργούς, στην ΟΛΜΕ, στους μαθητές…
Όλοι συμμετέχουν στο αρνητικό αποτέλεσμα αλλά μόνον που είναι απλά οι παίκτες σε ένα σύστημα που από τη μία ζητά προσόντα, δεξιότητες και από την άλλη τα αναιρεί προσπαθώντας να ακυρώσει αυτό που ίσχυε ως τις αρχές του 2ου μισού του 20ού αιώνα:
«Μάθε παιδί μου γράμματα»
Βρισκόμαστε σε έναν συντηρητικό, νεοφιλελεύθερο βηματισμό που ζητούν δεξιότητες και προσόντα χωρίς αυτόνομα πνεύματα, σκέψη και κρίση.
Ε και τα δύο δεν μπορούν να ισχύσουν.
- Ούτε Παιδεία με δύο ταχύτητες, δημόσια και ιδιωτική…
- Ούτε Πανεπιστημιακές σπουδές που δουλεύουν για εταιρείες…
- Ούτε Εξετάσεις που βασίζονται σε παπαγαλίες.
Δεν μας φταίνε, ούτε οι μαθητές, ούτε η ΟΛΜΕ.
Χρειάζεται ριζική αναμόρφωση, αλλά αυτό δεν γίνεται χωρίς πολιτική βούληση, όραμα και βέβαια αύξηση κονδυλίων που θα πηγαίνουν σε έργα και όχι σε ένα πηγάδι χωρίς πάτο.
Διαβάστε επίσης:
Στο Προεδρικό Μέγαρο ο Ερντογάν – Συναντάται με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου (Photos – Video)
Εγκληματική ομάδα στην ΑΑΔΕ, προσπαθεί να εξοντώσει το Documento με εντολή Μαξίμου
Η Ελλάδα γερνάει, διώχνει τους νέους και ψάχνει εργατικά χέρια
Βρετανία: Νέοι μπελάδες για τον Σούνακ – Παραιτήθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης, Ρόμπερτ Τζένρικ