Αμβρόσιος: Ένας μισάνθρωπος κήρυκας του μίσους

Αμβρόσιος: Ένας μισάνθρωπος κήρυκας του μίσους

Η καλλιέργεια του φανατισμού και του μισανθρωπισμού έχει γίνει… κομποσκοίνι για τον μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβρόσιο, ο οποίος χρησιμοποιεί μεθόδους επιθετικής πολιτικολογίας κατά φαντασιακών απίστων και μη.

Εχει από χρόνια επιλέξει την… ακροδεξιά του Κυρίου και έχτισε καριέρα στην εκκλησιαστική ιεραρχία κραδαίνοντας τη ρομφαία της συντήρησης, τη φασίζουσα μάχαιραν στις όποιες απόπειρες αλλαγών σε κοινωνικό επίπεδο αλλά και εντός της εκκλησιαστικής τάξης και το λιβανιστήρι του φόβου του Θεού-τιμωρού.

Η θρησκευτική ανθρωποφαγία του έχει στο μενού της πάντα κομμουνιστές, ομοφυλόφιλους, άθεους αλλά και πολιτικούς πάσης φύσεως, εκπροσώπους κομμάτων, εκτός από χρυσαυγίτες τους οποίους έχει «κορόνα στο κεφάλι του». Ανελίχθηκε, όπως και άλλοι ιεράρχες, υπηρετώντας τους χουνταίους του «Ελλάς Ελλήνων χριστιανών», ομνύοντας ως σήμερα στο «πατρίς – θρησκεία – οικογένεια». Κλείνοντας φέτος 80 χρόνια ζωής, εκ των οποίων τα τελευταία 40 στον μητροπολιτικό θώκο, έχει αφήσει ήδη ως πολιτικοθρησκευτική παρακαταθήκη της… αυτοβιογραφίας του τη φράση: «Προτιμώ να με αποκαλείτε φασίστα, όχι όμως… κατσαπλιά! Ούτε συμμορίτη! Ούτε άθεο και αριστερό, ούτε αντάρτη και προδότη! Κάλλιο φασίστα παρά κατσαπλιά!».

Στα δύσκολα έχει μάθει να καλεί τους εν Χριστώ αδελφούς του να ανοίξουν την Καινή Διαθήκη και να ανατρέξουν στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 24, στ. 6-8 – εκεί που, όπως θυμίζει κατ’ εξακολούθησιν, «περιγράφονται διάφορα έκτακτα φυσικά φαινόμενα, τα οποία θα είναι καταστροφικά!». Δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία η ά-λογη επίθεση κατά της κυβέρνησης και του άθεου πρωθυπουργού ως φορέα του κακού εν μέσω των δραματικών εξελίξεων στην τραγωδία με τις πυρκαγιές στην ανατολική Αττική. Ετσι κι αλλιώς, χρησιμοποιεί, τεχνηέντως, συνεχώς τη ρητορική για «μια φοβερή δαιμονική δύναμη», που έχει μπει σε δράση, «βρίσκεται στον αέρα, και διεισδύει παντού»

Μετανοείτε… «Μελλήσετε δέ ἀκούειν πολέμους καί ἀκοάς πολέμων· ὁρᾶτε μή θροεῖσθε· δεῖ γάρ πάντα γενέσθαι, ἀλλ’ οὔπω ἐστί τό τέλος. ἐγερθήσεται γάρ ἔθνος ἐπί ἔθνος καί βασιλεία ἐπί βασιλείαν, καί ἔσονται λιμοί καί λοιμοί καί σεισμοί κατά τόπους· πάντα δέ ταῦτα ἀρχή ὠδίνων» (Ματθ. Κδ’, 6-8).

Υπέρ… αθέων

Ακόμα και στις προσευχές στη Μητρόπολη όπου προΐσταται χρησιμοποιούνται σταυροβελονιά οι λέξεις, έτσι που να μπήγονται σαν ξόρκι από την ποιμαντική κεφαλή στο κοινωνικό σώμα και να σταλάζουν δηλητήριο αντί για θεολογικό βάλσαμο. Οι δεήσεις έχουν το copyright του ως προς τους άθεους (και όχι μόνο). Ο Αμβρόσιος έχει καθιερώσει από τον Σεπτέμβριο του 2017 μια ειδική δέηση στη μητρόπολή του. Οπως έχει ο ίδιος υπερηφάνως εξηγήσει, «στα Ειρηνικά, δηλαδή την πρωταρχική δέηση, με την οποία αρχίζει κάθε εκκλησιαστική Ακολουθία, (Εν ειρήνη του Κυρίου δεηθώμεν…) έχουμε προσθέσει και την εξής δέηση: “Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς και της μετανοίας και επιστροφής αυτών, του Κυρίου δεηθώμεν”».

Λέει και ξαναλέει στο προσωπικό του ιστολόγιο, ως blogger μητροπολίτης, ότι ο άθεος πρωθυπουργός… επισύρει την κατάρα του Θεού! «Η Ελλάδα καταστρέφεται από βροχές και… πυρκαγιές!» γράφει. Είχε ξαναχτυπήσει ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας τον περασμένο Νοέμβριο αποδίδοντας τα αίτια των πλημμυρών της Μάνδρας Αττικής στην αθεΐα των κυβερνητικών στελεχών. «Αντίχριστος» είναι η αγαπημένη του λέξη στο υβρεολόγιο της ρασοφόρας μπλογκόσφαιρας και στις δημόσιες αντιπαραθέσεις με «εχθρούς».

Αυτήν τη φορά υπήρξαν αντιδράσεις και αποδοκιμασία από την κορυφή της Ιεραρχίας (από τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο έως τον μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμο και τον μητροπολίτη Ιωνίας και Φιλαδελφείας Δανιήλ κ.ά.) για τις ύβρεις και τον προσβλητικό και για την ορθοδοξία ανορθολογισμό που εκστόμισε. Ισως γιατί σε λίγο καιρό, τέλος του 2018, όπως ο ίδιος ο μητροπολίτης Αμβρόσιος έχει προαναγγείλει από πέρυσι, θα παραιτηθεί από την ηγεσία της Μητρόπολης…

Ευλαβική ακροδεξιά συνέπεια

Δύο είναι οι πιο σημαντικοί σταθμοί που καθόρισαν την πορεία τού κατά κόσμον Αθανάσιου Λενή: η ένταξή του στη μοναστική αδελφότητα «Χρυσοπηγή» και η θητεία του στην πάλαι ποτέ Ελληνική Χωροφυλακή ως ιεροκήρυκα. Γεννημένος στις 22 Ιουλίου 1938 στην Αθήνα, μεγάλωσε στην Πάτρα, όπου εγκαταστάθηκε νωρίς η οικογένειά του (οι γονείς του Γεώργιος και Νικολίτσα Λενή και η αδελφή του Αγγελική). Το 1956 μπήκε στη Θεολογική Σχολή Αθηνών και τρία χρόνια μετά καθίσταται ιδρυτικό μέλος της αδελφότητας «Η Παναγία η Χρυσοπηγή», η οποία, όπως σημειώνεται στο βιογραφικό του, αργότερα αναγνωρίζεται ως Συνοδική και Σταυροπηγιακή Ιερά Μονή υπό τον γέροντα Καλλίνικο Καρούσο, πρώην μητροπολίτη Πειραιώς, και με τον Χρίστο Παρασκευαΐδη, τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο. Ο πρώην Πειραιώς Καλλίνικος, από το Βαρθολομιό Ηλείας, υπήρξε πνευματικός του πατέρας (τον είχε γνωρίσει στα 15 του, όταν ο Καλλίνικος ήταν ιεροψάλτης στην Πάτρα και μετέπειτα διάκονος στην Αγία Ζώνη στην Κυψέλη, στην Αθήνα).

Οι τρεις τους το 1961 πηγαίνουν στην Ιερά Μονή Βαρλαάμ, στα Μετέωρα. Στις 25 Απριλίου εκείνης της χρονιάς κείρεται μοναχός και λαμβάνει το όνομα Αμβρόσιος, ενώ έναν μήνα αργότερα χειροτονείται διάκονος από τον τότε μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών Διονύσιο, ο οποίος προερχόταν από την αδελφότητα «Ζωή». Επέρχεται σύγκρουση με τον μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών και το 1962 επιστρέφουν στην Αθήνα, ενώ έναν χρόνο αργότερα χειροτονείται πρεσβύτερος. Το επίσημο βιογραφικό του αναφέρει ότι από το 1963 έως και το 1967 υπηρετεί ως εφημέριος και ιεροκήρυκας στις Ενορίες Αγίων Αναργύρων στο Μαρούσι και Αγίου Γεωργίου στο Ψυχικό. Αποσπασμένος για ένα εξάμηνο υπηρέτησε τις ενορίες Ξινό Νερό, Ροδώνα και Φανό της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης στο πλαίσιο επάνδρωσης των παραμεθόριων περιοχών.

Στη συνέχεια και επί μία δεκαετία υπηρετεί ως πρεσβύτερος στο Σώμα της τότε Βασιλικής Χωροφυλακής, ως ιεροκήρυκας του Σώματος. Κατά τη διάρκεια της προσφοράς του στη θέση αυτή, ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ τον καλεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του ως γραμματεύς-πρακτικογράφος της Ιεράς Συνόδου.

Τα χρόνια στη Χωροφυλακή επί χούντας τον έχουν ποτίσει. Είναι ενδεικτική η στάση του Αμβρόσιου όταν τον Αύγουστο του 1976 εκλέγεται τιτουλάριος μητροπολίτης Ταλαντίου και χειροτονείται από τον τότε αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, αναλαμβάνοντας τη θέση του αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου. Οπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Γιώργος Καραγιάννης («Το Βήμα», 20.11.2005), «με τον χειροτονητήριο λόγο του προκαλεί σάλο. Δεν ξεχνά κάποιους παλιούς φίλους από τα Σώματα Ασφαλείας που είχαν καταδικασθεί για βασανισμούς στα χρόνια της δικτατορίας και απευθύνει “θερμόν εν Κυρίω ασπασμόν προς όλους εκείνους τους αγαπητούς μου αξιωματικούς και οπλίτας της Ελληνικής Χωροφυλακής και Αστυνομίας Πόλεων οι οποίοι την στιγμήν ταύτην, συνεπεία οιουδήποτε ατυχούς συμβάντος εν τη ενασκήσει του υπηρεσιακού των καθήκοντος, εστερήθησαν των αγαθών της υγείας και της ελευθερίας”».

Στις 12 Οκτωβρίου 1978 εκλέγεται μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, στις 19 Νοεμβρίου ενθρονίζεται στο Αίγιο και μία εβδομάδα μετά, στις 25 Νοεμβρίου, στα Καλάβρυτα. Εναν χρόνο αργότερα ο Αμβρόσιος είναι βασικός μάρτυρας κατηγορίας στο πρωτοβάθμιο εκκλησιαστικό δικαστήριο κατά του διωχθέντος κατά την περίοδο της δικτατορίας παπα-Γιώργη Πυρουνάκη, για τον οποίο, όπως αναφέρεται στο βιβλίο «Ιεράρχες Διάκονοι της Χούντας», είπε ότι «καθιερώθη εις την συνείδησιν της Εκκλησίας ως ο εγωιστής κληρικός, ταραχοποιός, σκανδαλίζων την εκκλησία», ενώ τον κατηγόρησε ότι «αιρετίζει» και «διδάσκει αιρετικάς διδασκαλίας».

Στάθηκε κοντά στον πρωταίτιο της Χούντας Νίκο Ντερτιλή, τον οποίο χαρακτήριζε «γενναίο Ελληνα αδελφό μας», «πολιτικό κρατούμενο» και «πρότυπο ζωής» – αυτόν που σύμφωνα με τη μαρτυρία του οδηγού του Αντώνη Αγριτέλη, εκτέλεσε εν ψυχρώ τον διαδηλωτή Μ. Μυρογιάννη στο Πολυτεχνείο το 1973. Σε επιστολή του το 2011 προς το υπουργείο Δικαιοσύνης με αίτημα την αποφυλάκιση του Ντερτιλή ο μητροπολίτης Αμβρόσιος έγραφε: «Θα ήθελα να του σφίξω το χέρι και να τον συγχαρώ διά ζώσης φωνής μόνο και μόνο διότι παραμένει πιστός στις αρχές του καθ’ ον χρόνο θα ηδύνατο με μίαν υποκριτικήν δήλωσιν μετανοίας να έχει κερδίσει την ελευθερίαν του». Παρέστη στην κηδεία του και εκφώνησε επικήδειο.

Δεν προκαλεί έκπληξη όταν τον Οκτώβριο του 2012 απευθυνόμενος προς τη Χρυσή Αυγή τη χαρακτηρίζει εν δυνάμει ελπίδα: «Στην αρρωστημένη σήμερα και παρακμάζουσα Δημοκρατία μας δεν είσθε βέβαια μια “Μαύρη Νύχτα”! Εάν όμως βελτιωθήτε, εάν αποφύγετε κάποιες ανωφελείς ακρότητες του νεοφώτιστου, αν τροποποιήσετε το στυλ που εφαρμόζετε, αν ωριμάσετε δηλαδή, μπορείτε να καταστήτε μια γλυκειά ελπίδα για τον απελπισμένο πια πολίτη και μια ήρεμη δύναμη στο σαπισμένο πια πολιτικό σύστημα».

Τον Ιανουάριο του 2018, σε συγκέντρωση για το Σκοπιανό στο Αίγιο, φωτογραφήθηκε ανάμεσα στους χρυσαυγίτες Γ. Λαγό και Ηλ. Παναγιώταρο και διαλάλησε ότι προτιμά να τον αποκαλούν φασίστα, χουντικό, παρά αντάρτη, κατσαπλιά…

Ο φόβος φυλά τα έρμα

Οπως και άλλοι ιεράρχες στο παρελθόν, ακολούθησε θορυβώδη ρητορική. Διατηρεί και σήμερα την τακτική να επιδιώκει στις δημόσιες παρεμβάσεις να εγκαθιστά τον φόβο στο ποίμνιο που κυνηγά την παραδείσια απαντοχή, προειδοποιώντας το συνέχεια ότι οι άνθρωποι έχουν γίνει «κατοικητήριο δαιμόνων για την απιστία τους και την απομάκρυνσή τους από τον Χριστό». Οι κατάρες έχουν γίνει «όπλο» της πορείας του. Μέρες 2016, Μεγάλη Παρασκευή, ανοιχτά ζητήματα με τα θρησκευτικά, με κυβερνητικές επιλογές για τα εκκλησιαστικά θέματα και ο λόγος του φαρμάκι: «Ενώπιόν σας παρακαλώ τον Εσταυρωμένο Χριστό να σαπίσει το χέρι του Φίλη αν υπογράψει τέτοια διατάγματα και όσοι απόψε φάνε κρέας να γίνει δηλητήριο, να σαπίσει το στομάχι τους».

Αργότερα, τον Νοέμβριο του 2017, άλλες κραυγές: «Τα ακούτε, αγράμματε και άθεε κ. Παύλε Πολάκη; Ας καθήσετε, λοιπόν, όλοι εσείς “οι εξυπνάκηδες”, που μας κυβερνάτε σήμερα και καταστρέφετε την Ελλάδα μας! Ας καθήσετε, επαναλαμβάνω, όλοι εσείς, που πολεμάτε την Αγία Ορθοδοξία μας, ενώ συγχρόνως, δυστυχώς, προστατεύετε τους μουσουλμάνους μετανάστες-κατακτητές!». Για να λάβει μια πληρωμένη απάντηση μέσω Facebook από τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη.

Επιθέσεις έχουν δεχτεί πάμπολλοι και βέβαια ανατριχίλα προκάλεσαν οι αναφορές μίσους κατά ομοφυλοφίλων («φτύστε τους»). Ομως, τον Μάρτιο του 2018 το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου δέχτηκε ότι αναφέρονταν σε πολιτικούς και ήταν μεταφορικές!

Χρηματοδότες από ΗΠΑ για ευαγή ιδρύματα

Οι σχέσεις του με την ομογένεια αλλά και την ηγεσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική είναι αγαστές. Παράλληλα, φαίνεται ότι ξέρει να αξιοποιεί διασυνδέσεις αλλά και δίκτυο επαφών για να φουσκώνει τον κορβανά της εκκλησιαστικής περιουσίας που υπάγεται στη δικαιοδοσία του. Στα τέλη Ιανουαρίου 2017 είχε ταξιδέψει στη Νέα Υόρκη με στόχο να αυξηθεί η οικονομική συνεισφορά ομογενών προς ενίσχυση γηροκομείων της μητρόπολης, το Καλλιμανοπούλειον στα Καλάβρυτα και το «Αγ. Χαράλαμπος» στο Αίγιο. Ηταν προσκεκλημένος του Γρηγορίου Καλλιμανοπούλου, «μεγάλου ευεργέτου της Μητροπόλεώς μας», όπως ο ίδιος ανέφερε κατά την επιστροφή του στις 3 Φεβρουαρίου 2017, συμπληρώνοντας ότι στις ΗΠΑ συναντήθηκε μεταξύ άλλων με τον αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο και με επιχειρηματίες της Νέας Υόρκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μητρόπολη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων έχει συστήσει από το 2014 φιλανθρωπικό ταμείο με τον τίτλο Non Profit Fund Raising «The Orama»», αναγνωρισμένο από την «Αμερικανική Δημόσια Διοίκηση», ώστε να καταθέτουν εισφορές όσοι επιθυμούν την ενίσχυση των γηροκομείων της μητρόπολης. 

Documento Newsletter