Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0T 280PS Auto

Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0T 280PS Auto

Παίρνοντας το όνομά της από το υψηλότερο πέρασμα των Ιταλικών Άλπεων, η Alfa Romeo Stelvio επιχειρεί την ανύψωση ηθικού και πωλήσεων της μάρκας.

Ήδη από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας θυμάμαι να μιλάμε για την πρώτη εκδοχή SUV αυτοκινήτου και μάλιστα πολυτελούς από την Alfa Romeo. Σκίτσα και γραφήματα έρχονταν και έφευγαν, όπως επίσης και υποθέσεις – προβλέψεις για το όνομά του.

Η τελική πρόταση είναι στα χέρια μας, μια δεκαετία μετά, και από την πρώτη κιόλας στιγμή γίνεται φανερό, ότι το κλασικό μείγμα αθλητικότητας, πολυτέλειας και ιδιαιτερότητας της φιλοσοφίας της μάρκας βρίσκει, επιτέλους, κορυφαία εφαρμογή.

H Alfa Romeo Stelvio με τον εσωτερικό κωδικό Tipo 949 κατασκευάζεται πάνω στην ίδια πλατφόρμα Giorgio με τη Giulia στη ιστορική μονάδα παραγωγής Cassino στο Λάτσιο. Η παραγωγή έχει ξεκινήσει ουσιαστικά από το 2017, ενώ μόνο το 2018 διατέθηκε σε περίπου 43.000 αντίτυπα, καθιστώντας την σε μια από τις πιο εμπορικές προτάσεις της μάρκας.

Με ένα μήκος 4,69 μέτρων (πλάτος 1,9 μ., ύψος 1,65 μ. και μεταξόνιο 2,82), εντάσσεται στην κατηγορία των μεσαίων SUV (D-SUV). Ο χώρος των αποσκευών ξεκινά από τα 525 λίτρα και μπορεί να φτάσει και τα 1.600 και συνδυάζεται με ηλεκτρική πόρτα. Η προσφορά σε χώρους είναι γενναιόδωρη και σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κατασκευής, την πολύ καλή ηχομόνωση και την ιδιαίτερα αποτελεσματική ανάρτηση τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης είναι τόσο υψηλά, όσο απαιτεί κανείς από ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 20 εκ., οι επιβάτες κάθονται, αναλογικά, χαμηλά στα άνετα και με επαρκή πλευρική στήριξη καθίσματα. Η ποιότητα των εσωτερικού είναι υψηλή, η συναρμογή και το φινίρισμα κορυφαία, το ανάγλυφο ματ ξύλο ιδιαίτερα όμορφο και η θέση οδήγησης προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση. Σε αυτό συμβάλει φυσικά και η θέση του μπουτόν εκκίνησης πάνω στο τιμόνι, η μικρή περίμετρος του τελευταίου, όπως και οι μόλις 2,3 στροφές του από άκρη σε άκρη. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα, αντίθετα η κεντρική οθόνη του infotainment ιδιαίτερη, αλλά ξεπερασμένη πλέον.

Οι εμπρός ανεξάρτητες αναρτήσεις διπλών ψαλιδιών ενώνονται με μπάρα θόλων αυξάνοντας κατακόρυφα την ακαμψία του εμπρός μέρους και κατά συνέπεια και την κατευθυντικότητα. Τα όρια της πλευρικής πρόσφυσης αποδεικνύονται ιδιαίτερα υψηλά, τα αντίστοιχα της ελκτικής έτσι κι αλλιώς λόγω τετρακίνησης Q4. Η σταθερότητα ακόμη και σε παρατεταμένες πολύ γρήγορες στροφές είναι αντίστοιχη ακόμη και σπορτίφ οχημάτων μικρότερου ύψους και απόστασης από το έδαφος.

Σε στεγνό οδόστρωμα η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και μόνο όταν η πρόσφυση μειωθεί καθοριστικά σε ολισθηρό ή/και βρεγμένο οδόστρωμα επεμβαίνουν και οι εμπρός. Η αυξημένη δύναμη του κινητήρα μπορεί να εξαντλήσει τα περιθώρια του ESP όταν ο οδηγός επιμείνει υπερβολικά. Στην περίπτωση αυτή η αντίδραση του αυτοκινήτου είναι και πάλι φιλική με την ολίσθηση να εκδηλώνεται ήπια και ομοιόμορφα και στους δύο άξονες.



Την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν τα ιδιαίτερα αποτελεσματικά και ανθεκτικά brake by wire φρένα. Φέρουν ατσάλινους και αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ενώ φιλοξενούνται σε τροχούς 20 ιντσών με διάσταση τροχών 255/45 εμπρός πίσω.

Κάτω από το αλουμινένιο καπό του εμπρός μέρους, φωλιάζει ο δίλιτρος turbo βενζινοκινητήρας των 280 ίππων και 400 Nm ροπής. Η απόδοσή του είναι άμεση, γραμμική και ομαλή, από πολύ χαμηλά μέχρι και κοντά στον κόφτη. Όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα να κινήσει με άνεση το αμάξωμα καθαρού βάρους από 1.660 κιλά, αλλά εξασφαλίζει ιδιαίτερα δυναμικές επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χ.α.ω., ενώ για το 0-100 χ.α.ω. αρκούν 5,7 δλ. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε στα 9,5 λτ./100 χλμ., με κατά κύριο λόγο αστική οδήγηση.

Στη διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα συμβάλλει το κορυφαία αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων της ZF. Οι αλλαγές του, ακόμη και από τα ευμεγέθη paddles πίσω από το τιμόνι, είναι απαλλαγμένες από τραντάγματα ή ενοχλητικές διακοπές της ροής της ροπής προς του τροχούς, ενώ σε κάθε στιγμή η ηλεκτρονική του διαχείριση επιλέγει ιδιαίτερα άμεσα την σωστή σχέση. Συνολικά ο τρόπος λειτουργίας του θυμίζει περισσότερο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, παρά αυτόματο.

Συνολικά, η Alfa Romeo Stelvio 2.0T Q4 εντυπωσιάζει με το περιβάλλον που εξασφαλίζει στο εσωτερικό της, με τον τρόπο της κίνησής της, την άνεση που προσφέρει και τη συνολική της απόδοση. Σχεδόν δέκα φορές χρησιμοποίησα τη λέξη «ιδιαίτερα» στη δοκιμή αυτή και το γεγονός αυτό αντανακλά το ιδιαίτερο των χαρακτηριστικών της. Το γεγονός ότι όλα αυτά φιλοξενούνται σε ένα… ιδιαίτερα όμορφο και συγχρόνως επιβλητικό αμάξωμα έρχεται να ολοκληρώσει μια ομοιογενή και ολοκληρωμένη εικόνα. Μια εικόνα που θα μπορούσε να ήταν ακόμη καλύτερη αν η τιμή των 65.200 ευρώ του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν πιο κοντά στην αρχική τιμή των 58.600 ευρώ ή των 51.200 ευρώ αυτής του πετρελαίου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων στο σύστημα ALFA D.N.A. με τρία προγράμματα οδήγησης, ηλεκτροχρωματικούς καθρέπτες, πακέτο Lighting με Bi-Xenon φώτα και πλήρες σύστημα υποβοήθησης του οδηγού, όπως επίσης και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του εξοπλισμού που περιλαμβάνονται αυτονόητα σε ένα αυτοκίνητο του είδους.

Άρης Κόκκας

Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0T 280PS Auto

Κινητήρας

Κυβισμός (κ.εκ.):

1.995

Διάταξη/κύλινδροι:

Εγκάρσια εμπρός / 4

Τροφοδοσία:

Turbo, άμεσος ψεκασμός

Ισχύς (PS/σ.α.λ.):

280/5.250

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):

400/2.250

Επιδόσεις

0-100 χ.α.ω (δλ.)

5,7

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

230

Κατανάλωση
(λτ./100 χλμ.)

Μικτή

7,6

Αστική

10,0

Υπεραστική

6,6

Μέση δοκιμής

9,5

Εκπομπές
ρύπων

Προδιαγραφή

Euro 6

CO2 (γρ./χλμ.)

230

Μετάδοση

Κίνηση

4×4

Κιβώτιο / Σχέσεις

Αυτόματο / 8

Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Αμάξωμα /
διαστάσεις

Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.)

4.687×1.903×1.671

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.818

Χώρος αποσκευών (λτ./VDA)

525-1.660

Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά)

1.660 / 2.410

Δοχείο καυσίμου (λτ.)

64

Ανάρτηση

Εμπρός

Διπλά ψαλίδα, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική

Φρένα

Εμπρός / πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι Δίσκοι

Διαστάσεις ελαστικών

Εμπρός / πίσω

255/45 R20

Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Προτεινόμενη τιμή λιανικής

Βασική έκδοση (ευρώ)

58.600

Documento Newsletter