Αλεξιάδης για τη στοχοποίηση του Documento: «Θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις κύριε Πιτσιλή»

Αλεξιάδης για τη στοχοποίηση του Documento: «Θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις κύριε Πιτσιλή»

Σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για τις μεθοδεύσεις στην ΑΑΔΕ, για τη ΡΑΕ αλλά και στην περίπτωση της στοχοποίησης του Documento, πραγματοποίησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τρύφωνας Αλεξιάδης, κατά τη συζήτηση για τον απολογισμό – προγραμματισμό της ΑΑΔΕ στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. «Θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις για τις καταγγελίες που υπάρχουν, κύριε Πιτσιλή, σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα» πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, απευθυνόμενος στον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, τόνισε: «Επί των ημερών της κυβέρνησης της Ν.Δ. έχουμε καταγγελία, από βουλευτή της κυβερνητικής παράταξης και μέλους της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, ότι ιδιώτες πάροχοι πίεσαν τη ΡΑΕ, άλλη Ανεξάρτητη Αρχή, για συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Όπως υπάρχει καταγγελία κυβερνητικού βουλευτή για πιέσεις ιδιωτικών συμφερόντων σε άλλη Ανεξάρτητη Αρχή υπάρχουν και δημοσιεύματα που μιλούν για μεθοδευμένους φορολογικούς ελέγχους τουλάχιστον σε δύο Μέσα Ενημέρωσης. Θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις για τις καταγγελίες που υπάρχουν, κύριε Πιτσιλή, σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα. Νομίζω ότι έχετε ενημερωθεί γι’ αυτά τα δημοσιεύματα, αν όχι θα καταθέσω στα Πρακτικά (*), τα δημοσιεύματα από το «Documento» και από την εφημερίδα «Δημοκρατία». Δεν έχω βρει κάποια απάντηση ή κάτι άλλο, αν αυτά ισχύουν ή όχι».

Επίσης, αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λογιστές, φοροτεχνικοί και επιχειρήσεις, υπογράμμισε: «Είχαμε σαφή θέση υπέρ της ψηφιοποίησης, υπέρ των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ξεκίνησαν επί των ημερών μας, τα ενισχύσαμε, τα προχωρήσαμε, όχι όμως με τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα. Σε συνάντηση που είχαμε με το Οικονομικό Επιμελητήριο, μας είπαν πρώτα απ’ όλα, για την ΑΑΔΕ, ότι παρακαλούμε εκ των υστέρων, για διάλογο σε σχέση με θέματα που αφορούν το ζήτημα του myDATA, των αποφάσεων για τις επιστρεπτέες προκαταβολές και για μια σειρά ζητημάτων. Οι λογιστές και οι επιχειρήσεις έχουν προβλήματα για το θέμα του myDATA, για το θέμα των αποφάσεων για τις επιστρεπτέες προκαταβολές που πέφτουν σαν «πολυβόλο», για τις πλατφόρμες, για την υποβολή δηλώσεων κ.λπ».

Όσον αφορά τα ελεγκτικά κέντρα και τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ, σημείωσε: «Το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο εμείς εισηγηθήκαμε ως κυβέρνηση, δίνει τη δυνατότητα στην ΑΑΔΕ. Αλλά το βλέπετε σωστό, η Βουλή να ενημερώνεται ακόμα και για στοιχειώδη οργανωτικά θέματα από τις εφημερίδες; Δηλαδή, τη νέα οργανωτική δομή της ΑΑΔΕ, που αφορά το θέμα των ελεγκτικών κέντρων, το συζητήσατε με κάποιον; Συζητήθηκε σε επίπεδο Βουλής, με κάποιον, με το Προεδρείο της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, με εκπροσώπους κομμάτων ή με εκπροσώπους φορέων; Έγινε τέτοια συζήτηση;»

Ακόμα, υπογράμμισε: «Υπάρχει σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα αντίστοιχο νομοθετικό μοντέλο ΑΑΔΕ; Δεν αναφέρομαι σε αυτό που έχουν στην Αγγλία, με τη μορφή ξεχωριστού Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου. Υπάρχει άλλη ευρωπαϊκή χώρα όπου το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχει νομοθετικές υπηρεσίες, αλλά οι νομοθετικές υπηρεσίες έχουν ανατεθεί σε άλλη Ανεξάρτητη Αρχή; Καλό είναι να λέμε ότι θα πάρουμε το α΄, το β’, το γ’ μέτρο, αλλά τι θα κάνουμε όταν ο πολίτης δε μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και δε μπορεί να δώσει λύση; Πώς αντιμετωπίζουμε, για παράδειγμα, το τεράστιο πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους;»

Επιπροσθέτως, για τη στελέχωση των υπηρεσιών ελέγχου, είπε: «Ενημερώθηκα από την Ομοσπονδία Τελωνειακών, ότι στην Ελλάδα, έχουμε 2.400 τελωνειακούς. Υπάρχει άλλη ευρωπαϊκή χώρα με τόσο μικρό ποσοστό τελωνειακών ανά εκατομμύριο κατοίκων; Έχουμε μικρό ποσοστό τελωνειακών σε σχέση με τον πληθυσμό αλλά και ελάχιστο αριθμό τελωνειακών, που κάνουν μια πραγματικά ηρωική προσπάθεια να αντιμετωπίσουν μεγάλο ποσοστό λαθρεμπορίου – όπως και οι εφοριακοί, μεγάλο ποσοστό φοροδιαφυγής – πολλές πύλες εισόδου, ειδική γεωγραφική θέση κ.α. Στο Τελωνείο του Έβρου, από τη μεριά της Ελλάδας υπάρχουν περίπου 50 με 60 τελωνειακοί και από τη μεριά της Τουρκίας παραπάνω από 150! Η δυσαναλογία είναι προφανής. Επίσης, εάν συγκρίνει κάποιος την κτιριακή υποδομή των ελληνικών τελωνείων από την πλευρά του Έβρου με τα τουρκικά τελωνεία, δεν μας τιμά σαν χώρα».

Μάλιστα, ξεκαθάρισε πως: «Στηρίζουμε κάθε δράση της ΑΑΔΕ και οποιασδήποτε άλλης Αρχής, όπως του ΣΔΟΕ, της Οικονομικής Αστυνομίας, των Δικαστικών Υπηρεσιών κ.λπ., για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου, της διαφθοράς και για κατανομή των φορολογικών βαρών σύμφωνα με το Σύνταγμα. Η θέση μας ως πολιτικός χώρος για το θέμα των Ανεξάρτητων Αρχών έχει διατυπωθεί με πλήρη πολιτική επάρκεια από τον τότε Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, στις 25.07.2016, στην πρόταση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Ήταν η σωστότερη προσέγγιση. Αυτό που κληρονομήσαμε το 2015, ήταν ένα κράτος παρεμβάσεων, πολιτικών, οικονομικών, θρησκευτικών, συνδικαλιστικών και λοιπών παραγόντων στις λειτουργίες των φορολογικών υπηρεσιών. Να σας θυμίσω, ότι στη δήθεν ημιαυτόνομη ή ανεξάρτητη ΓΓΔΕ είχαμε δύο τουλάχιστον καραμπινάτα σκάνδαλα, το σκάνδαλο της τροπολογίας για τις τριγωνικές συναλλαγές καυσίμων και τη μεθόδευση σε κατευθυνόμενους επανελέγχους. Αυτό ήταν το κράτος που υπήρχε πριν το 2015. Εμείς παραλάβαμε μια χώρα με μνημονιακές δεσμεύσεις και ο Ευκλ. Τσακαλώτος, ως Υπουργός Οικονομικών, μια δέσμευση από τον προκάτοχό του. Προχωρήσαμε στην πλήρη ανεξαρτησία των φορολογικών υπηρεσιών με τη λειτουργία της ΑΑΔΕ, για την καλύτερη λειτουργία των φορολογικών υπηρεσιών σε όφελος του δημοσίου συνόλου και των οικονομικών του κράτους και όχι σε όφελος του α΄ ή του β’ κόμματος, όπως είχαμε στο παρελθόν. Το, αν ήταν η καλύτερη ή όχι νομική φόρμουλα ή, αν έπρεπε να κάνουμε το α’, το β’ ή το γ’, είναι προς συζήτηση και αντικείμενο του διαλόγου για το μέλλον».

Εν τέλει, αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και ολοκλήρωσης έργων που έχουν σχέση με το λαθρεμπόριο και τη φοροδιαφυγή: «Πότε θα ολοκληρωθεί η τοποθέτηση στα βασικά τελωνεία scanners ESX-ray, ειδικά scanners ESX-ray για φορτηγά και containers; Πότε θα ολοκληρωθεί το σύστημα ιχνηθέτησης υγρών καυσίμων; Πότε θα ολοκληρωθεί το σύστημα εισροών – εκροών από τα διυλιστήρια μέχρι τα βενζινάδικα; Πότε θα ολοκληρωθεί η τοποθέτηση GPS στη μεταφορά καυσίμων σε ξηρά και θάλασσα; Πότε θα ολοκληρωθεί το σύστημα καταγραφής πινακίδων οχημάτων,  που η Βουλγαρία για παράδειγμα, το έχει εδώ και πολλά χρόνια, στις πύλες εισόδου – εξόδου;»

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Documento Newsletter